Hjälp med endler hona

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • animal_
    • January 2006
    • 102

    #31
    ???

    Kommentar

    • Katharina
      • December 2006
      • 4045

      #32
      Hej,,

      Vilka frågor??? Du fick väl svar på alla utom ifall du ska hålla på och plocka ur yngel som klarar sig i stora burken...
      Maxrobban säger att de växer fortare i yngelkar men han är ju också duktig på att få bra balans i det lilla... Jag har haft problem med nitrit i yngelkaret eftersom ynglen var så många...
      I de större karen har man ofta bättre balans och de yngel som inte blir uppkäkade är de starkaste och friskaste och de hittar mat...
      Men man får väl fler kvar om har dem i yngelkaret den första tiden men när de vuxit till sig lite så stoppa tillbaka dem i stora karet...

      Jag tror att jag ska låta mina gå kvar i stora burken i fortsättningen om jag inte ska avla fram nått speciellt... Men jag har en jättebra yngelhörna också med flytväxter med långa rötter och en jättestor växt så där kan de gömma sig bra...
      Ha dé bäst... Tina

      Kommentar

      • animal_
        • January 2006
        • 102

        #33
        när blir de könsmogna? och färger och sånt? könskillnader tex. på ett ungefär asså .. mina får på morgonen sånn micro pulver .. sen kl 3 eller ngt fyst artemia och sen matar jag de 2-3 gånger till med antingen fryst bosmider/artemia eller sånnt vanlig micro pulver (grönt)

        Kommentar

        • Katharina
          • December 2006
          • 4045

          #34
          Jag kan inte det här så bra men...

          Ursprungligen postat av animal_
          när blir de könsmogna? och färger och sånt? könskillnader tex. på ett ungefär asså .. mina får på morgonen sånn micro pulver .. sen kl 3 eller ngt fyst artemia och sen matar jag de 2-3 gånger till med antingen fryst bosmider/artemia eller sånnt vanlig micro pulver (grönt)
          ... mina killar är födda i slutet av november och de börjar visa färger nu... någonstans har jag hört att guppyhannar blir könsmogna vid 7 månader och honorna tidigare??
          Systrarna börjar iaf bli lite intressanta nu för de vuxna hannarna, men inte mer... så könsmogna är de nog inte än...
          Ha dé bäst... Tina

          Kommentar

          Arbetssätt...