Muligens platyyngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • desiredillusion
    • February 2006
    • 512

    Muligens platyyngel

    Heisann!

    Så ikveld da jeg kom hjem fra jobb at den ene platyhunnen min har blitt ganske tjukk, og jeg lurer på om det kanskje kan være småplatyer på tur Forrige gang platyene mine fikk smårollinger, ble de spist opp temmelig fort, så jeg tenkte jeg skulle ta den mulig gravide ut av tanken. Det jeg lurer på er, siden jeg ikke har noe som kan fungere som yngeltank, kan jeg ta vann fra det akvariet fiskene er i nå oppi en skål, og la fisken komme oppi og legge et dekkglass over? Og er det noe jeg trenger å ha oppi skålen? Fisken vil vel kanksje ikke få det så bra uansett, men nå som det er lørdagskveld er det jo ikke mulig å få kjøpt noe bedre.
    Noen forslag for hvordan jeg kan gjøre det best mulig for henne?
    Kanskje verdt å nevne at mine platyer er ganske gode og runde, så det er ikke sånn at jeg ikke har sett til dem på en uke, og bare oppdaget nå at hun er ekstra rund...

    Håper på snarlig svar!
    I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

  • landstrykeren
    • July 2006
    • 440

    #2
    Jag vet inte riktigt, de kanske är bäst att du köper en liten yngelburk eller yngelkasse.

    Kommentar

    • Healena
      • May 2006
      • 1440

      #3
      Jag har PRECIIIS för några dagar sedan fått platy - yngel.
      I denna tråd kan du läsa om hur jag gjorde:


      Om du ser en mörk rödaktig fläck i nedre delen av magen mot analöppningen till (man brukar också kunna se lite mörkaktiga "ögonprickar"), och platyhonan drar sig undan de andra...så börjar det säkert bli dax.

      Lycka till
      Senast redigerad av Healena; 24 September 2006, 13:14.
      Kramar / Helena ..... 30 L , 62 L & 115 L
      // Se upp för geten framifrån, för hästen bakifrån - och för människan från alla håll //

      Kommentar

      • desiredillusion
        • February 2006
        • 512

        #4
        Takketakk!!

        Takk skal du ha for svar!
        I want chicken, I want liver, Mjaumix, Mjaumix, please deliver !

        Kommentar

        Arbetssätt...