Svärdbärarna leker!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • maanda
    • September 2004
    • 423

    #16
    Jag har blivit av med ett antal palettkullar till akvarieaffärer och fått pengar.. De är ju väldigt vanliga men de tog emot dem ändå. Kanske är det lite svårare att bli av med svärdbärare och få något för dem.. Kanske lite mat.

    Kommentar

    • Guppy1
      • October 2005
      • 57

      #17
      Jag vet att man kan låta dem bli föda till andra fiskar och att det inte är något fel med det egentligen, men...
      Jag vill inte det innerst inne. Jag har lite småsvårt för sånt. Kommer att ångra mig i sista minuten. Jag fick för ett antal år sedan starta upp ett akvarium enbart för att min kompis fick black molly yngel som han lät vara kvar i akvariet och som jag då "räddade". Lustig historia egentligen, eller hur.
      Om jag är blödig? Kanske det, men det känns så onödigt att de små fiskliven blir mat.
      Är det bara jag som tycker så?

      Kommentar

      • Hemma
        • October 2003
        • 141

        #18
        Ursprungligen postat av Guppy1
        Om jag är blödig? Kanske det, men det känns så onödigt att de små fiskliven blir mat.
        Är det bara jag som tycker så?

        haha, ja du är blödig!
        Jag är likadan. Därför har jag ett yngelkar med svärdbäraryngel just nu. Min man småler åt mina fiskbestyr.
        som gillar fiskar !

        Kommentar

        • Guppy1
          • October 2005
          • 57

          #19
          Jaha.
          Nu kommer jag att föröka mina svärdbärare så fort de vill det, för inte vill jag ta bort dem. Jag har ett par som är jättetjusiga tillsammans.:o Så får jag väl skänka bort mina yngel sen då.
          Se upp alla ni där ute! För nu ska jag (mitt par) förse hela världen med svärdbärare.

          Kommentar

          • platy5
            • May 2005
            • 1087

            #20
            Haha , till sist kommer du att tröttna på dom ! Haha jag har 15molly yngel och ett guppy , det är bara 2veckor men har börjat färga ut
            __________________________________________
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

            Kommentar

            • Guppy1
              • October 2005
              • 57

              #21
              Oj, oj. De leker fortfarande! Ska de aldrig tröttna?
              Visserligen är de inte lika `kåta` på varandra som de var just den dagen jag skrev det första inlägget. Men ända sedan dess har de simmat tillsammans bredvid varandra och fjantat runt.
              Om det blir yngel av detta, finns det en risk för att dessa kommer över jul. Jag hoppas inte det, för då är jag bortrest. Den som kommer och ser till akvariet kan ju inte vakta på ynglen.
              Jag får hoppas på att de kommer lite senare, om det nu blir några.
              Spännande att se hur många i så fall, honan är rätt så stor.

              MVH Guppy1

              Kommentar

              • platy5
                • May 2005
                • 1087

                #22
                Haha om honan är rätt så stor så kan du nog räkna med att hon föder om 2 eller 3veckor !
                __________________________________________
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=573702

                Kommentar

                • kvert
                  • November 2005
                  • 320

                  #23
                  Asså min hona är också stor, men inte "nästintill fyrkantig" eller "helt rund". Hur stor är hon när hon föder igentligen, ingen som vet hur man ser att det börjar bli dags?

                  Kommentar

                  • hellmut
                    • October 2005
                    • 160

                    #24
                    jag har sålt lite olika fiskar till zoo-affärer .
                    men dom vill minst ha typ 15 st.
                    ett anat krav om man ska ha betalat e oftast att do ska va vuxna också så det gäller att ha akvarier till ynglen.

                    Kommentar

                    Arbetssätt...