Idag när jag gjorde vattenbyte och rengjorde filtret så ligger det 3 st. små yngel och sprattlar i filtret. Ganska små men levande. Satte ner dem i en yngelkasse. Medans jag höll på med vattenbytet så visar sig en liten till. Stoppade i den oxå i kassen. Blev förvånad för ingen av honorna har varit direkt tjocka. Däremot är det yngel på gång i andra karet. Så nu kanske jag då behöver en yngelkasse till eller?
HUr ofta ska jag mata dessa små liv nu? Hur länge behöver de vara i kassen innan de kan släppas ut? Den största är kanske 5mm och den minsta är nog bara 2-3 mm. Tror ni att de stackarna som satt fast i filtret kommer klara sig?
Är det något speciellet jag ska tänka på nu? Är ju så tokglad så det är inte klokt. Vill ta hand om dessa små liv på bästa sätt nu.
HUr ofta ska jag mata dessa små liv nu? Hur länge behöver de vara i kassen innan de kan släppas ut? Den största är kanske 5mm och den minsta är nog bara 2-3 mm. Tror ni att de stackarna som satt fast i filtret kommer klara sig?
Är det något speciellet jag ska tänka på nu? Är ju så tokglad så det är inte klokt. Vill ta hand om dessa små liv på bästa sätt nu.
Kommentar