Yngelfrågor.

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mysaan
    • November 2004
    • 138

Yngelfrågor.

Idag när jag gjorde vattenbyte och rengjorde filtret så ligger det 3 st. små yngel och sprattlar i filtret. Ganska små men levande. Satte ner dem i en yngelkasse. Medans jag höll på med vattenbytet så visar sig en liten till. Stoppade i den oxå i kassen. Blev förvånad för ingen av honorna har varit direkt tjocka. Däremot är det yngel på gång i andra karet. Så nu kanske jag då behöver en yngelkasse till eller?
    HUr ofta ska jag mata dessa små liv nu? Hur länge behöver de vara i kassen innan de kan släppas ut? Den största är kanske 5mm och den minsta är nog bara 2-3 mm. Tror ni att de stackarna som satt fast i filtret kommer klara sig?

Är det något speciellet jag ska tänka på nu? Är ju så tokglad så det är inte klokt. Vill ta hand om dessa små liv på bästa sätt nu.
    www.mysaan.net Smycken för alla
  • fairing
    • October 2003
    • 574

små magar

Ursprungligen postat av Mysaan
    Idag när jag gjorde vattenbyte och rengjorde filtret så ligger det 3 st. små yngel och sprattlar i filtret. Ganska små men levande. Satte ner dem i en yngelkasse. Medans jag höll på med vattenbytet så visar sig en liten till. Stoppade i den oxå i kassen. Blev förvånad för ingen av honorna har varit direkt tjocka. Däremot är det yngel på gång i andra karet. Så nu kanske jag då behöver en yngelkasse till eller?
    HUr ofta ska jag mata dessa små liv nu? Hur länge behöver de vara i kassen innan de kan släppas ut? Den största är kanske 5mm och den minsta är nog bara 2-3 mm. Tror ni att de stackarna som satt fast i filtret kommer klara sig?

Är det något speciellet jag ska tänka på nu? Är ju så tokglad så det är inte klokt. Vill ta hand om dessa små liv på bästa sätt nu.
    ibland så blir inte dom så tjocka när dom ska födda utan som du säger helt plötsligt är dom bara där,du får mata dom flera gånger per dag se bara till så att det inte blir mat som ligger kvar på botten,när du ska släppa ut dom det beror på hur stor dina andra fiskar är i stora akvariet,men dom växer jätte sakta så försök att byta vatten ofta och mata på dom .mvh lindha
    grattis föresten,jag blir lika glad varje gång man ser att dom har ynglat av sig lycka till
    www.akvarietorget.se

Kommentar

Arbetssätt...