Algätare tillsammans med yngel

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #16
    Ursprungligen skickat av AndreasN
    Micke: Mina ottosar håller oftast ihop och "dansar" utmed glaset, jag har 5st.
    Jag får ta ett snack med mina ottosar. Köpte just två nya för att försöka kontra algplågan i yngelakvariet, och de de behandlar varandra som luft (vatten?), precis som mina gamla ottosar gjorde.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • MusiCat
      • April 2003
      • 299

      #17
      maried: Jag kommer inte in på din länk... Är det fel länk eller funkar den bara inte just nu?

      Har kollat forumet, men finns det inte någon slags "artbeskrivning" eller liknande?

      Mvh,
      Mvh, Kattis
      http://www.tjornebrant.se

      Kommentar

      • Azur
        • March 2003
        • 12946

        #18
        Ursprungligen skickat av MusiCat
        maried: Jag kommer inte in på din länk... Är det fel länk eller funkar den bara inte just nu?
        Den funkade nu, halv ett, och det verkar vara en fullmatad site vad gäller information om amano-räkor.

        (Att kalla amano-räkor för "utan tvekan en av de bästa algätarna för akvarium" är dock enligt min mening en överskattning)
        Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

        Kommentar

        • MusiCat
          • April 2003
          • 299

          #19
          Ja, nu funkar länken för mig med!

          Tack...
          Mvh, Kattis
          http://www.tjornebrant.se

          Kommentar

          • felle
            • July 2003
            • 98

            #20
            va e ottosar

            Kommentar

            • Azur
              • March 2003
              • 12946

              #21
              Ursprungligen skickat av felle
              va e ottosar
              L-malar av släktet Otocinclus.
              Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

              Kommentar

              • felle
                • July 2003
                • 98

                #22
                vad är ottosar

                Kommentar

                • maried
                  • July 2003
                  • 30

                  #23
                  Mina ottosar beter sig precis som AndreasN beskriver - otroligt aktiva, simmar upp och ner och fram och tillbaka på glaset på ena kortsidan, hela tiden mycket nära varandra - med lite utflykter till växter ibland.
                  Amano-räkorna jobbar i yngelkaret, men verkar slappa stillsamt rätt mycket också. Men temperaturen varierar mellan 28-32 grader där nu i hettan, det kan ju förslöa vem som helst!

                  Kommentar

                  • Inge Ting
                    • July 2003
                    • 239

                    #24
                    Hade mina musseplaty yngel en gång i tiden med en trevlig Ancistrus, han ängnade dem inte en blick utan ynglen fick växa sig stor aoch starka....
                    Har inte tänkt på om mina ancistrusar tar foserrester, däremot är mina platy på bottnen och plockar efter överböliven föda....
                    Ingenting

                    Kommentar

                    Arbetssätt...