Guppy vildform?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hvidioten
    • October 2011
    • 7

    Guppy vildform?

    Hmm stämmer denna annons?

    Jag är inte säker på hur "vilda" guppy ser ut och om det är vildformade guppy, borde han inte sälja dem så billigt...därför blev jag tveksam och tänkte att någon kunnig kan säga om hans annons stämmer eller inte
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Ja det ser ut som vildformsguppy. Varför skulle såna vara särskilt dyra?
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • erikthur
      • March 2004
      • 9953

      #3
      Japp gammaldags hederliga guppy - priset beror väl på tillgång och efterfrågan och när det gäller guppy brukar tillgången oftast bli riktigt riklig.
      Killies is a lifetime passion

      Kommentar

      • Hvidioten
        • October 2011
        • 7

        #4
        Ursprungligen postat av Azur
        Ja det ser ut som vildformsguppy. Varför skulle såna vara särskilt dyra?
        Trodde bara att vildformen var mer eftertraktade o svårare att få tag på och därför trodde jag att de också skulle vara dyrare, men hade väl fel

        Kommentar

        • Azur
          • March 2003
          • 12946

          #5
          Ursprungligen postat av Hvidioten
          Trodde bara att vildformen var mer eftertraktade o svårare att få tag på
          Den är svårare att få tag på, men de flesta vill ha stora, färgglada guppies, inte små, relativt oansenliga, guppies, plus förstås att alla guppies ynglar mycket, så vildformsguppy är billigare än slöjguppies.

          Vilket är lite tråkigt eftersom vildformen är mycket tåligare och tacksammare än de stora slöjguppyna.
          Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

          Kommentar

          • Miliimli
            • March 2010
            • 2457

            #6
            Och får jag säga min åsikt är vildformen snyggare också! Har aldrig sett några häromkring men om de dök upp vet i f*n om man inte hade satt upp en burk åt dom...

            Kommentar

            Arbetssätt...