hejsan! jag har hört att när man ser ynglens ögon (guppy) genom mamman så är det nära födseln, men min fråga är - hur lång tid på ett ungefär tar det för ynglen att födas? någon måste veta! tacksam för svar!
Guppy yngel? Hur lÅng tid??
Kollaps
X
-
max en vecka
Jag minns hur jobbigt det var att vänta första gången. Tyckte det tog en evighet och trodde att hon skulle explodera snart
Ha tålamod -
Själv blev jag j*kla överaskad över mina första guppyyngel då dem kom dagen efter att jag köpt fiskarna! Då hade honan haft ynglena i magen i djuraffären, och jag la inte ens märke till det. Men visst är det roligt när man får yngel efter någon fisk för första gången112L växt/sällskapsakvariumKommentar
-
hm ,vad lustigt! i min ena guppy har jag sett ögonen i mer än typ 3-4 veckor?? hur kan det komma sig? vad tycker du jag ska göra? några speciella tips som jag skulle ex förbättra?Kommentar
-
Kan det inte varit så att du såg ögon för 3-4 veckor sedan och ser nu igen?
Isf. har du missat en kull som förmodligen blivit uppäten direkt.
Det enda du kan göra är att se till at det finns mycket växtsnår och andra gömställen för yngel att gömma sig. Oxå förstås det vanliga, hålla vattenkvalitén stabil mm.Kommentar
-
Lyllos du är då! jag köpte oxå en gravid guppy som ser ut att spricka när som helst, men inget händer..suck..får väll vänta ;( . men hur gammla är dina yngel nu o har dom fått färg ? isåfall, hur ser dom ut?Kommentar
-
Nu har jag sålt/blivit av med dem flesta ynglena, det var ungefär något år sedan. Men dem flesta jag fick hade antingen lite citrongula eller blåa med svarta fläckar och liknande mönster. På stjärtfenorna dvs. Den enda guppy jag har kvar nu är en guppyhane som härstammar från mina första guppys. Han är blå i skiftande färger men svart mönster. På "magen" har han två rosa fläckar och så har samma mönster fast med gult också på stjärtfenan. Himla vacker tycker jag själv112L växt/sällskapsakvariumKommentar
-
Nu har jag sålt/blivit av med dem flesta ynglena, det var ungefär något år sedan. Men dem flesta jag fick hade antingen lite citrongula eller blåa med svarta fläckar och liknande mönster. På stjärtfenorna dvs. Den enda guppy jag har kvar nu är en guppyhane som härstammar från mina första guppys. Han är blå i skiftande färger men svart mönster. På "magen" har han två rosa fläckar och så har samma mönster fast med gult också på stjärtfenan. Himla vacker tycker jag självKommentar
-
Tolkningsfråga, eftersom jag inte kollat upp fisksorter innan jag köpte några blandade jag kineskig algätare med tre vuxna guppys i ett väldigt litet akvarium. Men jag tror inte något yngel blev uppkäkat ! Tur var väl det, men aldrig att man gör om det misstaget :P112L växt/sällskapsakvariumKommentar
-
Nja.. Eftersom Guppy endast är dräktiga i ca. 4 veckor kan du omöjligt ha sett ögon hela tiden.
Kan det inte varit så att du såg ögon för 3-4 veckor sedan och ser nu igen?
Isf. har du missat en kull som förmodligen blivit uppäten direkt.
Det enda du kan göra är att se till at det finns mycket växtsnår och andra gömställen för yngel att gömma sig. Oxå förstås det vanliga, hålla vattenkvalitén stabil mm.Kommentar
-
Det blir lättare att fotta eftersom han håller sig mer stilla en stund, men motivet blir kanske inte det bästa dock.. Nu vill vi ju se färgerna så...
Kommentar
-
Korsar du Endlers med vanliga så blir det hybrider. De förökar sig lika mycket sinsemellan som med sina egnaKommentar
Kommentar