Gör man så som de på filmen gör???

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • matte159
    • March 2007
    • 1147

    Gör man så som de på filmen gör???

    Brukar man mata pirajor med möss? Jag tittade omkring på Youtube.com och fick se detta. Jag blev tvungen att titta bort. Den stackars lilla musen som blev sliten i stycken! Jag är inget stort fan till att mata ormar med möss heller, men det är ju riktigt milt i jämförelse.

    Är detta ett normalt sätt att mata pirajor på eller är det fler än bara jag som tycker att detta är fruktansvärt??? Jag såg även vissa filmer då någon stoppade ner en guldfisk som förtvivlat simmade omkring medans pirajorna attakerade.
    Jag har inga pirajor, men jag blev tvungen att fråga ändå. Är det såhär man ger dessa fiskar mat så kommer jag ALDRIG att skaffa några... Jag håller mig till Räkmix och fiskar som det räcker för.
    Senast redigerad av matte159; 01 November 2007, 23:29.
    Mvh
    Mathias
    Fotoalbum
  • Azur
    • March 2003
    • 12946

    #2
    Men posta inte sån där skit.

    Det finns allt möjligt på internet, det betyder inte att vi behöver ha det här.

    Ang. din fråga: nej, man matar inte pirayor så där. Så där matar man pirayor om man a) är sjuk, b) vill chocka folk med en youtube-video, eller både och.
    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

    Kommentar

    • hfh75
      • April 2005
      • 595

      #3
      Ursprungligen postat av Azur
      Men posta inte sån där skit.

      Det finns allt möjligt på internet, det betyder inte att vi behöver ha det här.

      Ang. din fråga: nej, man matar inte pirayor så där. Så där matar man pirayor om man a) är sjuk, b) vill chocka folk med en youtube-video, eller både och.
      Och då snackar vi riktigt sjuk...
      /Fredrik

      -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

      Kommentar

      • Erika
        • May 2007
        • 182

        #4
        VARNING!!!!
        Jag tittade bara 2 sekunder och det räkte för min fantasi tog över....
        Som Azur sa: Posta inte sånt!
        Men å andra sidan man väljer man ju om man vill se det eller inte. Det var tur att jag läste kommentareran innan jag hann titta, det fick mig att stäga ner fönstret.
        Vi är djurvänner här på zoopet och vill inte se galna människor låta djur lida för att de ska göra vad de tror är coola filmer.....

        MVH Erika
        MVH Erika

        Kommentar

        • drd
          • March 2004
          • 5586

          #5
          Hmm.....usch nu vågar jag knappt ens berätta att jag matar fisk med levande mygglarver på vintern ju.....
          ________________________________________________

          Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

          Kommentar

          • Erika
            • May 2007
            • 182

            #6
            Jo det vågade du....
            MVH Erika

            Kommentar

            • hambli
              • December 2004
              • 508

              #7
              vidrigt !

              Kommentar

              • hfh75
                • April 2005
                • 595

                #8
                Ursprungligen postat av drd
                Hmm.....usch nu vågar jag knappt ens berätta att jag matar fisk med levande mygglarver på vintern ju.....
                nä, det är ju lite så det är med oss människor... vi rangordnar djuren omkring oss... mygglarver är okej men den "söta lilla musen" är för jävligt.. Dom är ju levande varelser båda två och går samma grymma öde till mötes... men som sagt... Jag tycker också det SER värre ut med musen...
                /Fredrik

                -En tanke tänkt i trygghet vid upprepade tillfällen har en tendens att bli verklighet.

                Kommentar

                • matte159
                  • March 2007
                  • 1147

                  #9
                  Förlåt, jag kommer inte att post något liknande. Det kanske var dummt gjort.
                  Men grejen var den att det fanns flera liknande videos och jag blev lite osäker på om detta var normalt. Egenltigen borde jag kunnat lista ut svaret själv, men osäkerheten sköljde över mig.

                  Som sagt förlåt för att detta dök upp.

                  Edit; dåligt namn på smilisen, jag tycker inte att den ser sur ut. Den ser lite skamsen ut...
                  Senast redigerad av matte159; 01 November 2007, 23:31.
                  Mvh
                  Mathias
                  Fotoalbum

                  Kommentar

                  • Azur
                    • March 2003
                    • 12946

                    #10
                    Ursprungligen postat av drd
                    Hmm.....usch nu vågar jag knappt ens berätta att jag matar fisk med levande mygglarver på vintern ju.....
                    Fast det där är ju bara skitsnack. Det ÄR skillnad på insekter (och tillochmed fisk) och däggdjur vad gäller "fattningsförmåga" intelligens. Det här är ett hyfsat intelligent djur, snäppet under katt eller hund, som helt klart känner smärta och skräck, och som långsamt torteras ihjäl. Helt utan annan anledning än att pirayornas ägare har en personlighetsstörning.
                    Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

                    Kommentar

                    • Stoffe.B
                      • November 2007
                      • 459

                      #11
                      Sjukt!?

                      Jag tycker att det är helt otroligt att tycka att det är kul att se en stackars liten mus lida, tänk dig själv, en haj biter tag i sidan på dig och släpper dig, du fösöker under panik simma därifrån, och sedan drar hajen ner dig igen och sliter dig i stycken....Usch, jag kan inte beskriva smärtan å allt, men jag har rasat ner i nollgradigt vatten och fått panik, det räcker...
                      54L ---------
                      222L

                      Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                      Kommentar

                      • Nils Holmström
                        • November 2004
                        • 2195

                        #12
                        Ursprungligen postat av Azur
                        Fast det där är ju bara skitsnack. Det ÄR skillnad på insekter (och tillochmed fisk) och däggdjur vad gäller "fattningsförmåga" intelligens.

                        Det är inte helt sant. Jag tror mycket väl att vissa fiskar kan mäta sig i intelligens och fattningsförmåga med mindre däggdjur som hamstrar och möss.

                        Insekter är såklart en annan femma, de har ju knappt någon hjärna att tala om.
                        222 liter Malawi

                        Kommentar

                        • Nils Holmström
                          • November 2004
                          • 2195

                          #13
                          och med det menar jag såklart inte att det är ok att mata med möss, utan snarare att det är mindre ok att mata med levande fiskar
                          222 liter Malawi

                          Kommentar

                          • cobra
                            • December 2004
                            • 1743

                            #14
                            Vad är normalt och vad är onormalt det är väl upp till var och en, vem har rätt att döma någon annan...
                            Fotosidan.se

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              #15
                              Detta inlägget skulle nog inte riktigt ha skickats enligt mig nu är vi där igen....Vad riktigt vad är fel,Är det rätt att mata ormar med levande möss???????????????inte för jag har ormar och inte bryr mig ett skit om dem är levande eller inte, vad är skillnaden fiskar eller ormar.Så jag Citerar Cobras kloka inlägg ....Vad är normalt och vad är onormalt det är väl upp till var och en, vem har rätt att döma någon annan...
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              Arbetssätt...