Kardinaltetror = kannibaler?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stinastygg
    • May 2013
    • 19

    Kardinaltetror = kannibaler?

    Jag funderade mycket över hur antalet nyinköpta kardinaler kunde sjunka så drastiskt i antal hela tiden. Så jag satte dem helt sonika för sig själva i ett spartanskt inrett yngelkar för att kunna hålla koll på dem och mata upp dem i lugn och ro. Men inte f-n blir jag klokare av det!

    Köpte 20 senast, och har nu plötsligt bara 13 kvar, och jag har ALDRIG sett till något lik eller rester av sådana i akvariet... tittar ju till fiskarna flera gånger om dagen!?

    Vart tar de egentligen vägen? Äter de blixtsnabbt upp varandra när de dör, eller vad är det som händer? Filterintaget är för finmaskigt för att de skulle kunna sugas in där, kåpan är dessutom genomskinlig - och där i ligger det definitivt inga 6 lik och ruttnar, det hade jag ju sett...

    wtf
  • erikthur
    • March 2004
    • 9953

    #2
    Och inga hopp ut?
    Killies is a lifetime passion

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13110

      #3
      Visst så äter ju fisk andra döda fiskar men här är det nått som inte stämmer. De andra tetrorna hinner inte gnaga i sig en död fisk om du tittar till akvariet varje dag utan det enda som återstår är att de hoppat ur karet eller åkt in i filtret. Har du katt eller hund så äter den upp urhoppade fiskar.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        #4
        Ofta räcker det att en liten död fisk ligger bakom en växt eller rot, så försvinner den bara efter någon dag. Skelettet kan du glömma att försöka hitta...Har du snäckor eller andra fiskar så går det fort.
        Är de själva i ett kar, så är risken stor att de försvunnit som Erik och åheim redan skrivet.
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Stinastygg
          • May 2013
          • 19

          #5
          Det finns en enda växt och en liten sten, som jag nogsamt tittar bakom via karets kortsida... som sagt aldrig sett nån död tetra i akvariet. Har iofs en hel del sniglar i karet som hjälpredor... Och två hundar som kan ha ätit upp ev urhoppade fiskar. Men å andra sidan borde väl NÅN stackare ha landat på bordsskivan och inte golvet!? Hmm. skumt, skumt. Men några fler möjliga svar fick jag ju, tack.
          Senast redigerad av Stinastygg; 16 November 2013, 19:49.

          Kommentar

          • åheim
            • April 2006
            • 13110

            #6
            Ja se där det var 2 hundar som nu gör att det går ihop Teror kan va duktiga att hoppa ur om man har öppningar på täckglaset eller helt öppet, speciellt under natten! Dem sprattlar duktigt så att de inte ligger kvar på bordet är inte så konstigt.
            Viva Leo Buscaglia

            Kommentar

            Arbetssätt...