koppartetror m simproblem

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    #16
    Ursprungligen postat av chupo
    Ja självklart, va jättenoga med att få dom rena innan jag la dom i akvariet.

    Okej det va ju bra att hon repade sig mina koppartetror repade sig ju tyvärr inte :/ Dom va inte gamla.. tror inte att dom skulle ha bott så länge i djuraffären och hos mig överlevde dom ju bara två dagar s:

    om dom dog av stress då, vad skulle kunnat stressa dom i så fall?
    Ny miljö, transporten kanske? Jag vet faktiskt inte, har aldrig råkat ut för något sådant själv, brukar alltid veta vad själv grundorsaken är till en fisks död.

    Tyvärr kan jag nog inte säga mer :/ om du nu inte har några fiskar mer i akvariet, kanske vore bra att tömma allt vatten eller göra en ordentlig städning ev. medicinering för dom vanligaste sjukdomarna, för att vara på den säkra sidan?

    Kommentar

    • chupo
      • November 2009
      • 84

      #17
      Ursprungligen postat av Andrém
      Ny miljö, transporten kanske? Jag vet faktiskt inte, har aldrig råkat ut för något sådant själv, brukar alltid veta vad själv grundorsaken är till en fisks död.

      Tyvärr kan jag nog inte säga mer :/ om du nu inte har några fiskar mer i akvariet, kanske vore bra att tömma allt vatten eller göra en ordentlig städning ev. medicinering för dom vanligaste sjukdomarna, för att vara på den säkra sidan?
      Okej, tackar så hemskt mycket för den hjälpen jag har fått då! Jag har två slöjstjärtar, men dom mår prima. Hmm.. kanske storstädning nästa gång kanske då, men tror inte att det är bra att medicinera mot något i förebyggande syfte.
      Never argue with an idiot - they'll bring you down to their level then beat you with experience.

      Kommentar

      Arbetssätt...