Varning för PWSS

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mullis
    • May 2007
    • 11

    Varning för PWSS

    Jag köpte och betalade reflektorer den 3/8 från PWSS, efter 14 dagar hade jag första kontakten och undrade var mina varor var, dom säger att det är skickat men skickar inget kolli-id trots att jag betalat paketfrakt.
    Nu svarar dom inte på mejl, dom svarar inte i telefon.
    Med andra ord tror jag att jag är blåst och vill varna för att iaf betala i förskott till dom, helst ska man inte ha med dom att göra för dom ljuger en rätt upp i ansiktet när man får kontakt.

    Etersom man inte ska vara anonym när man kritiserar vill jag säga att mitt namn är Jan Ivarsson och jag bor i Mullhyttan
    Senast redigerad av Mullis; 30 August 2007, 11:19.
  • drd
    • March 2004
    • 5586

    #2
    Hmm...verkar skumt ju för dom gånger, iofs inte så många jag handlat av dom har det gått helt perfekt.
    Pyntat innan för en grej dom hade hemma som jag skulle ha och max 2-3 dar senare så hade jag det här hemma.
    ________________________________________________

    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

    Kommentar

    • Mia A
      • February 2007
      • 357

      #3
      Jag tror inte att du är blåst men om du läser på deras hemsida så står det att de "inventerar och flyttar till ny lokal och att det kan bli en del leveransförseningar pga detta".

      Jag har handlat från dem flera gånger och leveransen är inte den snabbaste men samtidigt så är de två privatpersoner som gör detta på sidan om sina vanliga jobb och sitt vardagliga liv.
      Mvh / Mia

      Kommentar

      • Mullis
        • May 2007
        • 11

        #4
        Jag vet inte men det luktar konkurs, inga förskott att rekommendera

        Kommentar

        • Mia A
          • February 2007
          • 357

          #5
          Ursprungligen postat av Mullis
          Jag vet inte men det luktar konkurs, inga förskott att rekommendera
          Jag hoppas att det inte stämmer, eftersom jag precis beställt saker därifrån själv
          Mvh / Mia

          Kommentar

          • Mullis
            • May 2007
            • 11

            #6
            Varför säger dom att dom skickat då, det är ju en lögn. Jag har talat med dom för en och en halv vecka sen, nu svarar dom inte längre, jag tycker iaf det verkar skumt

            Kommentar

            • Mia A
              • February 2007
              • 357

              #7
              Ursprungligen postat av Mullis
              Varför säger dom att dom skickat då, det är ju en lögn. Jag har talat med dom för en och en halv vecka sen, nu svarar dom inte längre, jag tycker iaf det verkar skumt
              Prova ringa igen på alla deras nummer och kräv ett svar. Kräv att få ett kollinummer. Fråga hur det är skickat, till mig har de använt sig av några som kallar sig "fraktarna". En annan gång var det Bussgods.
              Mvh / Mia

              Kommentar

              • gizmogirl
                • August 2006
                • 2214

                #8
                Jag har beställt från pwss ett antal gånger och det har aldrig varit problem fått varorna efter bara några dagar

                Kommentar

                • hambli
                  • December 2004
                  • 508

                  #9
                  har haft samma "problem" då jag betalat i förskott. Då fick jag inte grejer för än över en månad senare och dom sa även att dom hade skickat det då dom inte hade gjort det.
                  tyvärr kan det ju vara så att dom inte har grejer inne utan beställer då dom får in en order.
                  Det kan ju också vara så (som någon sa) att det drar ut på tiden för att dom flyttar, för dom brukar inte vara snabba i vanliga fall.
                  Har iaf alltid fått mina grejer till slut.

                  Kommentar

                  • Jens A.
                    • March 2007
                    • 5026

                    #10
                    Hm. Jag köpte grejor från PWSS, och det var inga problem alls då, iallafall?
                    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

                    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

                    Kommentar

                    • Inka
                      • July 2005
                      • 1233

                      #11
                      Har inte heller haft några problem...
                      Tre akvarium, 350 l och 2x240 l, fyra huskatter, attan så många fåglar och två belgisk vallhund/groenendael

                      www.kvitter.n.nu

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        #12
                        Beställde reflektorer den 29/7 kom efter ca två veckor. Har en order liggande nu som jag förskottsbetalade 22/8, vi får väl se hur det går??

                        Vill du ha snabb och pålitlig leverans ska du använda http://www.guldfisken.se/beta/catalog/index.php Beställde och förskottsbetalade i helgen, varorna levererades i tisdags!
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • c90368

                          • September 2006
                          • 5973

                          #13
                          Mitt paket låg i brevlådan när jag kom hem Så det är nog deras flytt som gör att det blir lite sen leverans. Dom är väl oxå människor
                          Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                          http://www.youtube.com/user/c90368
                          /Maths

                          Kommentar

                          • Bettas
                            • May 2007
                            • 54

                            #14
                            Ursprungligen postat av Miaadr
                            Jag har handlat från dem flera gånger och leveransen är inte den snabbaste men samtidigt så är de två privatpersoner som gör detta på sidan om sina vanliga jobb och sitt vardagliga liv.
                            Privatpersoner kan inte beställa från exempelvis Gibbon, endast företag. Alltså är dom företagare, men som ni skrev så håller dom på att flytta till andra lokaler och då kan ordrarna bli lidande.
                            http://kampfiskinfo.com/forum/index.php

                            Kommentar

                            • Guppy_nisse
                              • April 2003
                              • 641

                              #15
                              Jag beställde där ifrån rätt så nyligen, då vart dom mitt uppe i lagerlokalsflytt, så det dröjde lite extra.. Jag pratade med Patrik om hur det gick med min order och dom hade det lite rörigt i flytten men fick iväg det rätt så fort, jag betalade i förskott och fick mitt efter max 2 veckor...

                              Edit; Det kan vara lite svårt att få tag på Patrik, så försök vid olika tidpunkter, det dröjde några dagar innan jag fick fatt i honom...
                              Senast redigerad av Guppy_nisse; 30 August 2007, 18:36.
                              //Tobias
                              DIY Is The Shit!
                              Projekt "Multimediabaljan": Projekttråd - Fisk I Baljan!

                              Kommentar

                              Arbetssätt...