Funderingar på inreding/fiskar/teknik till högt kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fremar
    • August 2003
    • 1287

    Funderingar på inreding/fiskar/teknik till högt kar

    Jag är väldigt sugen på att åka och hämta ett högt kar, 145 liter med måtten 52x40x70. Vad för slags fiskar skulle passa i ett sånt kar tror ni? Växter och inredning? Finns väl ingen BTN Slimline som är så hög att den skulle passa? Vad ska man satsa på för filter till ett sånt kar?
  • Mumin
    • October 2007
    • 3837

    #2
    Jag har ett sånt kar och har elt enkelt satt skifferplattor som bakgrund. Jag har skalarer och tetror, även om det egentligen ät lite för smalt. Jag har jättevallisneria, Cryptocoryne usteriana, som blir meterlång, och Crinum calamistratum. På botten är det några Anubias.
    För mycket är inte nog!
    Jag VILL ha en Elefantofon!!

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Vill nog ha något annat än Scalararer och Tetror då jag redan har det i mitt 340 liters SA kar. Funderade lite på om någon Tanganyika ciklid hade kunnat passa bra. Fast jag har ju egentligen inte ett vatten som passar dem alls, mycket mjukt och med ett KH på bara 2.

      Kanske skulle köra det som ett till SA kar, med någon snygg färgglad dvärgciklid isåfall och någon fisk på bottennivån och någon bilbuk till ytnivån. Crinum calamistratum och Vallisneria tänkte jag på som växter då isåfall. Skulle det fungera med BTN Slimline som man monterar åt fel håll istället? För isåfall skulle det ju fungera med en 60A plus en 60C platta på höjden.

      Ytterfilter borde väl bli det bästa för med ett innerfilter blir det väl svårt att få till cirkulation när karet är såpass smalt och högt. Funderade isåfall på ett Tetratec EX700 som borde räcka till.

      Kommentar

      • fremar
        • August 2003
        • 1287

        #4
        Åker och hämtar karet på lördag. Kanske ska starta en projekttråd om det istället. Eller går det att flytta denna och byta rubrik kanske?

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          starta en projtråd

          Kommentar

          • fremar
            • August 2003
            • 1287

            #6
            Fixat http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=145318

            Kommentar

            Arbetssätt...