kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • emmol
    • January 2010
    • 26

    #16
    Ursprungligen postat av august1996
    kortfenade är honor om det inte är en speciel art
    Eh jaha konstig eftersom jag har fått små bäbisar för ett tag sen...man kan se skillnad på könen, honorna runda och har "sträck"/randig, hanarna har starkare färg. Men vad vet jag! Så är det iallfall hos mej...

    Kommentar

    • Napoleondynamite
      • March 2010
      • 63

      #17
      Jag passar på att fråga om hjälp i detta forumet också ^^ Jag är nybliven fiskägare till en kampfisk, och jag och min kompis tänkte försöka få våra två kampfiskar att para sig. Jag går och väntar på att min hane ska bygga bo, men det kommer liksom aldrig? Han har ett runt akvarium med grus på botten, en vattenväxt och ett slags "hus". På ytan har jag lagt en halv, upp och nervänd plastmugg för jag har hört att det ska kunna hjälpa bobygget?
      Försöker också bli klok på fisken själv? Ena stunden far han runt, runt i akvariet och sprätter bland gruset, medan han nästa lägger sig helt still vid ytan/botten. Har någon en idé på hur det kan ligga till?
      Alltid minst ett dilemma (n)

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #18
        hur många honor har din vän? för en kampfisk hanne ska ha många honor. och udda antal. 3,5,8 osv.

        Kommentar

        • Napoleondynamite
          • March 2010
          • 63

          #19
          Hon har i själva verket inte köpt honorna än, utan det är ännu bara i planering :P Fungerar det alltså inte annars?
          Alltid minst ett dilemma (n)

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #20
            jo det kan gå men anledning till att man har flera honor är att han kanske mobbar ihjäl den ensamma honan. De brukar vilja ha flera för att bli leksugna annars blir det lätt mobbing.


            läs här

            Kommentar

            Arbetssätt...