kampfisk

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • guppyfishes
    • January 2010
    • 25

    kampfisk

    om man ska skaffa kampfisk vilka fiskar kan man ha ihop med en utan att det blir blodbad haha
    67 liter

    15-20 liter guppy yngel
  • Joppan4ever
    • December 2008
    • 277

    #2
    Vet inte riktigt jar ingen direkt efaren het av den fisken men i alla fall inte 2 kampfisk hannar ^^
    // Joppan

    Akvarium: 220L dvärgciklider
    40-50L Tomt

    Kommentar

    • guppyfishes
      • January 2010
      • 25

      #3
      Ursprungligen postat av Joppan4ever
      Vet inte riktigt jar ingen direkt efaren het av den fisken men i alla fall inte 2 kampfisk hannar ^^
      nej det vet jag redan att man inte ska ha
      67 liter

      15-20 liter guppy yngel

      Kommentar

      • august1996
        • October 2009
        • 333

        #4
        går med många fiskar inga långfenade eller fen bitare

        Kommentar

        • emmol
          • January 2010
          • 26

          #5
          Hej! jag har två kamphanar i mitt 240liters. Dessa två små herrar är syskon och kortfenade, inget blodbad eller kamp mellan dessa! Har då ca 6 honor ( tappat räkningen) Men som sagt, två långfenade hanar kan du inte ha ihop. Övriga fiskar som kampfiskarna bor med är: dvärgguami, skalare, svärdbärare, sorgmantel samt två sorter till som jag ej kan namnet på + malar. /Emma

          Kommentar

          • august1996
            • October 2009
            • 333

            #6
            kortfenade är honor om det inte är en speciel art

            Kommentar

            • linastorm
              • January 2010
              • 146

              #7
              Ursprungligen postat av emmol
              Hej! jag har två kamphanar i mitt 240liters. Dessa två små herrar är syskon och kortfenade, inget blodbad eller kamp mellan dessa! Har då ca 6 honor ( tappat räkningen) Men som sagt, två långfenade hanar kan du inte ha ihop. Övriga fiskar som kampfiskarna bor med är: dvärgguami, skalare, svärdbärare, sorgmantel samt två sorter till som jag ej kan namnet på + malar. /Emma
              Går det att ha dom med guppys, botior(som faktiskt inte är intresserade av långa fenor), och neontetror?
              170l - 64l - 40l - 16l
              Bloggen

              Kommentar

              • august1996
                • October 2009
                • 333

                #8
                isåfall guppys utan fenor kampfisken ser dom som en annan kampfisk oftast

                Kommentar

                • linastorm
                  • January 2010
                  • 146

                  #9
                  Ursprungligen postat av august1996
                  isåfall guppys utan fenor kampfisken ser dom som en annan kampfisk oftast
                  Hmm, riktigt tråkigt att det inte går att blanda fiskar hur som helst faktiskt.
                  170l - 64l - 40l - 16l
                  Bloggen

                  Kommentar

                  • guppyfishes
                    • January 2010
                    • 25

                    #10
                    tack för alla svar ^^
                    67 liter

                    15-20 liter guppy yngel

                    Kommentar

                    • JojjeN
                      • June 2008
                      • 3567

                      #11
                      Ursprungligen postat av august1996
                      kortfenade är honor om det inte är en speciel art
                      Nej, kortfenade är den naturliga sortens kampfisk. De med långa slöjor är endast en odlingsvariant.
                      Tillbaks efter paus.

                      Kommentar

                      • Flaxss
                        • November 2008
                        • 1718

                        #12
                        Ursprungligen postat av august1996
                        isåfall guppys utan fenor kampfisken ser dom som en annan kampfisk oftast
                        skulle tro mer att en kampfisk ser guppy (yngel/ungdjur) som mat än som en annan kampfiskhane. kampfisk och guppy har ju inte samma beteende eller så lika så tror inte dom en guppyhane och en kampfiskhane skulle börja bråka. guppy är ju inte heller så aggressiv.

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          #13
                          när jag började med akvarium så hade jag kampfiskar med guppy o platy o mollys o lite tetror. o sen hade jag nog en massa anaat med. fisksoppa.

                          linastorm: jag tycker det är bra att man inte kan mixa fiskar hursomhelst. jag är lite av en förespråkare för att hålla sig till biotoper. :P

                          Kommentar

                          • linastorm
                            • January 2010
                            • 146

                            #14
                            Ursprungligen postat av hannesc
                            när jag började med akvarium så hade jag kampfiskar med guppy o platy o mollys o lite tetror. o sen hade jag nog en massa anaat med. fisksoppa.

                            linastorm: jag tycker det är bra att man inte kan mixa fiskar hursomhelst. jag är lite av en förespråkare för att hålla sig till biotoper. :P
                            Jo det har du väl rätt i, men är så tråkigt när man vill ha vissa fiskar men så funkar dom inte ihop. Jag har just nu bara plats för ett akvarium och är jätte otålig av mig, så vill bara pula in alla fiskarter jag gillar i mitt akvarium och dela upp dom sen när jag flyttat. (men kommer ju självklart ej göra så)

                            Känner att jag måste jobba lite på det här med tålamod
                            170l - 64l - 40l - 16l
                            Bloggen

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              #15
                              haha a jag känner igen mig...gör plats säger jag :P haha

                              Kommentar

                              Arbetssätt...