Lite råd vore bra.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • svea
    • February 2005
    • 2476

    #16
    En stabil bänk med liggunderlag mellan. Jag tänkte ta ur det mesta av vatten o spara, ha fiskarna i bunkar/hinkar. Låta växter vara kvar i så fall om man kan flytta med sanden. Så hade jag tänkt om det går. Ska i så fall inte flytta det långt.

    Mina bilder
    Min zoon

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Är det inom lägenheten/huset och inga trappor skulle jag flytta hela paketet utan att ta ut all sand, och du behöver sedan bara fylla på vattnet efter flytten och koppa i fiskarna. Det gamla vattnet är heller inte mycket att spara på, utan kör du på nytt vatten om du vill.
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • svea
        • February 2005
        • 2476

        #18
        Så du menar att jag ska ta helt nytt vatten? Har för mej att jag läst att man ska ha kvar så mycket av det gamla vattnet som möjligt. Hmmm, men ok då.
        Det är inga trappor o sånt, och kommer nog inte att ta så lång tid. Men hur gör jag då med botten? Det är ju svårt att "hålla" under botten. Hur går jag till väga?

        Mina bilder
        Min zoon

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #19
          Vattnet innehåller inte så mycket av de goda bakterierna som ditt filter och sanden, utan kör du på med nytt vatten blir det samma som ett lite större vattenbyte.
          Nu vet jag inte hur din möbel ser ut, men ska du flytta allt är det bara att antingen sätta möbeln på en trasmatta och dra denna eller bära allt med möbeln under och denna blir då stöd för karet.
          Drar du karet på en matta, får du se till att det inte är något grus på golvet bara som kan repa matta eller parkett.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • svea
            • February 2005
            • 2476

            #20
            Även om nya ägaren inte vill ha bänken (vet ej ännu) så kan man förstås ha kvar den under transporten. Blir 2-3 trösklar bara.
            Tack för all info och hjälp.
            Mja, vi kan nog inte hjälpas åt! Blir lite långt att åka ju. Vore kul annars. Det måste bli mycket jobb att flytta ett 900 liters. Lycka till med det.

            Mina bilder
            Min zoon

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #21
              Lycka till själv!
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              Arbetssätt...