Uppgradering 350L > 540L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #91
    Tack tack, rampen kommer imorgon så då hoppas jag få fart på växterna lite. När det växt till sig får ni nya bilder.
    Senast redigerad av Johanski; 15 July 2009, 00:49.

    Kommentar

    • osis
      • February 2008
      • 851

      #92
      Vackert!

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #93
        Det växer på, men jag är inte riktigt nöjd ännu. Ska få i fler växter!

        Såhär ser det ut i dagsläget, väntar på att nålgräset ska ta sig. Har även beställt en röd lotus som ska sitta i högra hörnet längst bak. Planschen är inte fastsatt ordentligt, sen ska jag ha den svarta sidan mot karet, inte den blåa. Provade faktiskt bara
        Bifogade filer

        Kommentar

        • osis
          • February 2008
          • 851

          #94
          Ser bra ut hursomhelst!

          Kommentar

          • JojjeN
            • June 2008
            • 3567

            #95
            Speciellt vänstra sidan gillar jag. I mitten skulle du behöva något mer.
            Tillbaks efter paus.

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #96
              Ursprungligen postat av JojjeN
              Speciellt vänstra sidan gillar jag. I mitten skulle du behöva något mer.
              Jo, jag börjar bli nöjd med den sidan med. Det tar tid att fylla ett 540 med växter vill jag lova Så det kommer.

              Funderar bara på vilken sorts växt och var jag ska ha den.. Nålgräset kommer förhoppningsvis täcka framför rötterna rätt bra.

              Har förövrigt fått hem mer belysning. Fick dock hem FEL ramp. Fick en med 2x 150W MH som jag kör med nu. Ska ha 2x 150W MH och 2x 54W t5 som kommer om 3 veckor ca.

              Kommentar

              • Big_Sal
                • March 2008
                • 470

                #97
                Ursprungligen postat av Johanski
                Jo, jag börjar bli nöjd med den sidan med. Det tar tid att fylla ett 540 med växter vill jag lova Så det kommer.

                Funderar bara på vilken sorts växt och var jag ska ha den.. Nålgräset kommer förhoppningsvis täcka framför rötterna rätt bra.

                Har förövrigt fått hem mer belysning. Fick dock hem FEL ramp. Fick en med 2x 150W MH som jag kör med nu. Ska ha 2x 150W MH och 2x 54W t5 som kommer om 3 veckor ca.
                Låter jobbigt det där... Verkar ganska vanligt ändå att folk inte får sina ramper eller de får fel ramper... Skumt... Sjukt najs vänstersida och roten!! Vad är det för växt där på vänstra sidan`?
                //Salle

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  #98
                  Ursprungligen postat av Big_Sal
                  Låter jobbigt det där... Verkar ganska vanligt ändå att folk inte får sina ramper eller de får fel ramper... Skumt... Sjukt najs vänstersida och roten!! Vad är det för växt där på vänstra sidan`?
                  Ja.. något är ju uppenbarligen fel där. Sjukt less var jag iaf.

                  Växten till vänster är en Heteranthera Zosterifolia (Jag lär mig aldrig det där namnet)

                  Såhär såg karet ut igår:



                  Svärdsplantorna är i förgrunden för uppväxt, ska stå längst bak till vänster senare. Även tagit massa skott av lotusen som står på uppväxt och ska säljas

                  Kommentar

                  • DAHLBERG
                    • September 2008
                    • 1598

                    #99
                    "Ser bra ut!"

                    Det är rent äckligt vad det växer i ditt kar... Själv får man inte ens Vallisnerian att växa Köp mer gräs och sätt runt rötterna, där mellan crypton och gräset som du har nu fast längre bak!

                    Tycker fortfarande du skulle ta bort crypton, den ser rutten ut
                    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                    540 liter kulfisk - T. lineatus
                    120 liter salt - Koraller och fisk

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      Har börjat växa en del i akvariumet nu. Vänstra sidan börjar jag bli nöjd med, ska bara vänta på att bacopan (?) ska ta sig lite. Till höger har jag knipsat av toppskott av hygrophilan (?) som jag tänkte sälja, därför det är så mycket av den. Mer Blyxa runt rötterna är även planerat.

                      Dammalger på framrutan, och jag läste att man inte ihärdigt ska hålla på och skrapa bort dem hela tiden, så jag låter dem självdö.
                      Bifogade filer

                      Kommentar

                      • Guest

                        Ursprungligen postat av Johanski

                        Dammalger på framrutan, och jag läste att man inte ihärdigt ska hålla på och skrapa bort dem hela tiden, så jag låter dem självdö.
                        Helt rätt, skall du försöka ta bort dom så fäst en slang på din algskrapa och ta bort dom i samband vid VB.

                        Det börjar se riktigt bra ut, kul att få se din Blyxa rodna.
                        Det har blivet en stor skillnad sen du köpte din nya ramp, årets bästa köp?

                        Kommentar

                        • Johanski
                          • February 2007
                          • 3044

                          Ursprungligen postat av Anettejt
                          Helt rätt, skall du försöka ta bort dom så fäst en slang på din algskrapa och ta bort dom i samband vid VB.

                          Det börjar se riktigt bra ut, kul att få se din Blyxa rodna.
                          Det har blivet en stor skillnad sen du köpte din nya ramp, årets bästa köp?
                          Tack! Ska bara försöka få iordning på högersidan, men man pysslar och ändrar ju i karet hela tiden så, än är jag inte riktigt nöjd!

                          Ja, definitivt årets bästa köp. Det tycker nog växterna med

                          Kommentar

                          • Big_Sal
                            • March 2008
                            • 470

                            Är ljuset allt du har för att det ska växa? Eller göds det med pmdd o CO2 o grejer?
                            Ser hur som helst mycket snyggt ut. Jag hadfe dock varit orolig för att arowanan skulle hoppa ut, Man har ju sett vilka skutt de kan ta på dokumentärerna...
                            //Salle

                            Kommentar

                            • Johanski
                              • February 2007
                              • 3044

                              Ursprungligen postat av Big_Sal
                              Är ljuset allt du har för att det ska växa? Eller göds det med pmdd o CO2 o grejer?
                              Ser hur som helst mycket snyggt ut. Jag hadfe dock varit orolig för att arowanan skulle hoppa ut, Man har ju sett vilka skutt de kan ta på dokumentärerna...
                              PMDD och Easy Carbo kör jag med, samt 0.78W/L. Inga alger på växterna ännu!

                              Har ju inte öppet akvarium, då hade den nog legat uttorkad på golvet redan.

                              Tack
                              MVH Johan

                              Kommentar

                              • Big_Sal
                                • March 2008
                                • 470

                                Ursprungligen postat av Johanski
                                PMDD och Easy Carbo kör jag med, samt 0.78W/L. Inga alger på växterna ännu!

                                Har ju inte öppet akvarium, då hade den nog legat uttorkad på golvet redan.

                                Tack
                                MVH Johan

                                Haha, ok... har du märkt nån gång att den har hoppat upp i glaset?
                                //Salle

                                Kommentar

                                Arbetssätt...