Uppgradering 350L > 540L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    Uppgradering 350L > 540L

    Så, nu har mitt lite större och lite snyggare kar kommit igång efter många timmars släpande och konkande. Tyckte jag hade fått det helt i lod, men det verkar luta 3 mm från ena kortsidan till den andra, men jag orkar verkligen inte bry mig om det, det verkar inte vara någon vridning.

    Jag har nu klumpat ned massa rötter så det känns schysst, nu ska jag bara hitta lite mer javaormbunke, och någon mossa när mina siamesiska algätare flyttat ut.

    Fiskbesättning ser ut såhär:

    6 guppys (var 8 igår )
    5 siamesiska algätare (Ska in med dem till affären imorgon, tycker de är för ettriga och snabba för mina gäddor)
    3 Polypterus Senegalus
    2 Polypterus Endlicheri
    1 Papa Panaque (L090)

    Har tyvärr inte kameran hemma, så en videosnutt får duga för tillfället:

    Store your photos and videos online with secure storage from Photobucket. Available on iOS, Android and desktop. Securely backup your memories and sign up today!


    Återkommer med bilder på firrarna lite senare.

    Nu vill jag veta hur jag ska gå vidare, någon som har några idéer på hur jag ska fortsätta med inredningen? Jag är nöjd med placeringen av mina rötter faktiskt, ger MÅNGA gömställen åt gäddorna, och malen syns ju aldrig såklart Har lånat hem lite kolsten jag ska prova sätta ner runt rötterna, men mer än så vet jag inte. Vad ska jag göra på sidorna där det är tomt just nu?
  • 0422
    • August 2007
    • 644

    #2
    Sjukt snyggt när jag såg det i webcam iaf
    Men mer växter kanske...?
    Blir som sagt sjukt pepp på att dra igång mitt projekt så fort jag pratar med dig ._.
    - MAKE LOVE NOT LANDFILL -

    Kommentar

    • DAHLBERG
      • September 2008
      • 1598

      #3
      Snyggt med rotklumpen i mitten! Tror inte på kolsten (kan inte tänka mig hur det ser ut bara upp med bilder när du får kamera!), men däremot skulle det kanske vara snyggt med nån typ av gräs (eller mossa som du skrev) i sanden vid rötterna? Tänkte så de smälter in bättre så att rötterna inte ser så ditlagda ut? Sedan är det väl bara att placera ut javaormbunke på lämpliga platser eller kanske anubias? Hur som helst ser tanken riktigt fräsch och härlig ut! Tror att det kommer att bli supersnyggt när du får dit växterna!

      Förresten vad är det för fiskrens som raggar uppe till höger vid ytan ca 3:26 in i filmen?
      DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
      750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
      540 liter kulfisk - T. lineatus
      120 liter salt - Koraller och fisk

      Kommentar

      • Johanski
        • February 2007
        • 3044

        #4
        Ja, jag ska trycka lite mossa vid botten av rötterna lite här och där, men vill inte göra det medans jag har mina siameser kvar, de bara förstör den

        Småfiskarna vid ytan är guppies, verkar uppskattas av min tidigare matvägrande fengädda.

        Tack för svaren!

        Kommentar

        • Johanski
          • February 2007
          • 3044

          #5
          Eller snackar du om mina flytväxter som åker karusell på ytan?

          Kommentar

          • DAHLBERG
            • September 2008
            • 1598

            #6
            Jag menar det här: http://img361.imageshack.us/img361/1571/fiskrenskf3.jpg
            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
            750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
            540 liter kulfisk - T. lineatus
            120 liter salt - Koraller och fisk

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #7
              Flytväxt, ja

              Kommentar

              • DAHLBERG
                • September 2008
                • 1598

                #8
                haha okej, ser fan ut som

                Har du fått dit växter? isf lägg in bild dirr
                DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                540 liter kulfisk - T. lineatus
                120 liter salt - Koraller och fisk

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  #9
                  Jag har fixat en del. Har dock bara webkameran hemma just nu, så detta får duga för tillfället. Har bara Windelöv och vanlig javaormbunke i karet. Längtar tills det tar sig
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • DAHLBERG
                    • September 2008
                    • 1598

                    #10
                    snyggt som fan kommer det att bli!! btw är det inte windelöv som är dyrt så in i hvete?
                    DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                    750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                    540 liter kulfisk - T. lineatus
                    120 liter salt - Koraller och fisk

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      #11
                      Jag har fan stora förväntningar på det här karet. Har just planterat ett skott cryptocorynne, och hoppas den förökar sig så jag får mig en liten skog på botten runt rötterna.

                      Windelöv är lite dyrare än vanlig javaormbunke, 99kr plantan tar dem här. Fast jag fick dem billigare, för killen där på djurmagazinet är helskön

                      Kommentar

                      • DAHLBERG
                        • September 2008
                        • 1598

                        #12
                        Jo jag är helt säker på att det blir supersnyggt det där 99 kr är väl dyrt :P köpte min java för 40-50 kr
                        DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
                        750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
                        540 liter kulfisk - T. lineatus
                        120 liter salt - Koraller och fisk

                        Kommentar

                        • JojjeN
                          • June 2008
                          • 3567

                          #13
                          Ursprungligen postat av DAHLBERG
                          Jo jag är helt säker på att det blir supersnyggt det där 99 kr är väl dyrt :P köpte min java för 40-50 kr
                          Fast det blir ju inte värre än 2 java då?
                          Tillbaks efter paus.

                          Kommentar

                          • Johanski
                            • February 2007
                            • 3044

                            #14
                            Nu har kameran kommit hem Men jag har ändå inte fotat något ännu!

                            Jäklar vad Panaquen skitar ner. Jag trodde jag inte skulle märka någon större skillnad av en så liten panaque, men jääävlar i mig. Den kan gnaga rötter, minsann.

                            Kommentar

                            • Johanski
                              • February 2007
                              • 3044

                              #15
                              Kamera finns.

                              Bilden på malen är inte den bästa, men den får duga då det var kolsvart var den låg så.

                              Edit: Ja.. kanske borde ta bort termometern på framrutan..
                              Bifogade filer

                              Kommentar

                              Arbetssätt...