Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Patrik Steen
    • May 2006
    • 8464

    Vad jag har märkt är att jag har fått en massa alger på insidan av glaset och det beror givetvis på ljuset så jag har börjat med vanlig And-Mat(Flytväxter)på ytan för att dämpa ljuset lite, plus det ser passande ut i vasen på ytan.Så jag får se om det hjälper annars blir det lamp byte.
    Mvh.Patrik

    Kommentar

    • Anna_mvb
      • September 2007
      • 436

      Ursprungligen postat av Patrik Steen
      Nja nu är min Fru inte så road att ha en massa Vaser iheller men bättre än Akvarium säger hon
      vi var i det stora varuhuset i går och vasen är riktigt fin
      jag visade den för min man som direkt blev misstänksamt och undrade vilka blommor kan stå i den

      försiktigt svår "räkor" resulterade i skratt och bestämda steg mot utgången

      nu ska han bearbetas genom att visa de fina bilder i denna tråd plus...ja, andra metoder finns med

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Ursprungligen postat av Anna_mvb
        vi var i det stora varuhuset i går och vasen är riktigt fin
        jag visade den för min man som direkt blev misstänksamt och undrade vilka blommor kan stå i den

        försiktigt svår "räkor" resulterade i skratt och bestämda steg mot utgången

        nu ska han bearbetas genom att visa de fina bilder i denna tråd plus...ja, andra metoder finns med
        Ge dig inte
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Sleep
          • December 2008
          • 246

          Ne det är bara att köpa och ta med hem.
          Det va så jag gjorde med min vas, som jag nu har startat upp vet inte om det kommer att bli räkor i den sen. men lite sugen är man ju.
          Har aldrig haft räkor.
          Men lite sugen är man ju när man ser dom finna vaserna här.
          Senast redigerad av Sleep; 18 January 2009, 00:50.
          Mvh Glenn.

          Kommentar

          • Patrik Steen
            • May 2006
            • 8464

            Lite uppdatering Ännu fler CR riktigt fina små Räklingar kryllar i 65-an vet snart inte vad jag ska göra med dem,fiskarna verkar trivas i 45-an alldeles utmärkt i den mindre har det börjat komma miljarder små gröna alger,fast jag har ett par Äppelsniglar så hjälper inte det så det blir väl av att skrapa...=)
            Mvh.Patrik

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Då har man gjort Vattenbyte sen blev det lite bilder försökte mig på att få några på Firrarna men det är så jäkla svårt det blev en som var så så där,och nån bild på några CR-Räkor riktiga lebbiga bilder tycker jag.Jag efterlyser lite bilder på andra vaser,hur det går för er andra som också kör samma stuk skulle vara roligt att se
              Bifogade filer
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • maggan55
                • September 2008
                • 219

                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                Då har man varit och beställt fisk till 45-an det blev Boraras urophthalmoides en väldigt grann fisk men varför om nån kan svara på är en del av dem på bilderna mer röda än andra eller skiljer det sig ifrån Hona och Hane??
                http://images.google.se/images?hl=sv...ilder&gbv=2Sen var det inte så lätt att få tag i Boraras arterna dem har 3 stycken inne på Imazo enligt deras senaste Lista och 2 av dem går inte att hitta i nån ända bok på Artbeskrivningar och då var det i ett par böcker vi tittade i och dock inte på Zoopets arkiv lite mäkligt tycker jag borde finnas nån stans.
                Var och köpte idag, Kanonfina! Härliga ideer man får här!

                Kommentar

                • drd
                  • March 2004
                  • 5586

                  Snygga kort Patrik
                  ________________________________________________

                  Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                  Kommentar

                  • Patrik Steen
                    • May 2006
                    • 8464

                    Jag fick för ett taga sen inte så länge sen ändå tycker jag men ändå lite Äppelsniglar av Miluhe här på Zoopet,och till min förvåning nu precis så såg jag en J...kl massa små äppelsniglar i 45-an det placerades två stycken i varje vas inte mer tydligen har det varit en fullträff
                    Bifogade filer
                    Mvh.Patrik

                    Kommentar

                    • Linda_A
                      • March 2005
                      • 1479

                      Ursprungligen postat av Patrik Steen
                      Med respekt för trådskaparen och hennes tråd så kan du fråga här
                      http://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=124714 annars är dem 65cm 45cm 28cm och en i reserv på 20 cm...=)
                      Fast det känns lite galet att fråga här med visserligen. Men tack för svaret!
                      //Linda

                      Kommentar

                      • Patrik Steen
                        • May 2006
                        • 8464

                        Ursprungligen postat av Linda_A
                        Fast det känns lite galet att fråga här med visserligen. Men tack för svaret!
                        så välkommet såmåste bara säga gillade staketbilderna vilken skillnad när dem blir Svart och vita blir en helt annan effekt på det hela till det bättre,känns att man måste sticka ut i helgen och fota
                        Mvh.Patrik

                        Kommentar

                        • Linda_A
                          • March 2005
                          • 1479

                          Ja det gör faktiskt skillnad. Och jag är inte speciellt bra på sånt trixande ännu. Det måste du bara göra. Jag hoppas att jag ska komma ut till havet i helgen. Men vi får se vad jag hinner med.

                          Men för att spinna vidare på räkvaserna. (även om jag alltid gillar vackra ord mina foton!)
                          65 cm är ju väldigt läcker, men det blir 139 cm totalt med bänken.. Vilket känns lite väl högt med tanke på att jag är 163 själv..

                          Har du någon anning om vad varje "kar" kan tänkas väga?
                          //Linda

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            Ursprungligen postat av Linda_A
                            Ja det gör faktiskt skillnad. Och jag är inte speciellt bra på sånt trixande ännu. Det måste du bara göra. Jag hoppas att jag ska komma ut till havet i helgen. Men vi får se vad jag hinner med.

                            Men för att spinna vidare på räkvaserna. (även om jag alltid gillar vackra ord mina foton!)
                            65 cm är ju väldigt läcker, men det blir 139 cm totalt med bänken.. Vilket känns lite väl högt med tanke på att jag är 163 själv..

                            Har du någon anning om vad varje "kar" kan tänkas väga?
                            65-an väger nog en ca 50kg 45-an 30-35kg 28-an 20kg ca..med bänk för mig så är det 163 cm upp till toppen på den största men så är jag också 193 cm lång men jag har en stabil bänk i alla fall
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Linda_A
                              • March 2005
                              • 1479

                              Kanske kunde låna ett par cm ifrån dig då alltså. *s*

                              Tusen tack för svaret! :P Får nog göra plats för någon av storlekarna i alla fall. Ska bara kolla upp vad skrivbordet klarar.
                              //Linda

                              Kommentar

                              • NIC
                                • January 2008
                                • 5121

                                Ursprungligen postat av Patrik Steen
                                Då har man gjort Vattenbyte sen blev det lite bilder försökte mig på att få några på Firrarna men det är så jäkla svårt det blev en som var så så där,och nån bild på några CR-Räkor riktiga lebbiga bilder tycker jag.Jag efterlyser lite bilder på andra vaser,hur det går för er andra som också kör samma stuk skulle vara roligt att se
                                Lite mer skärpa på den rackaren så hade den varit helt suverän med skuggan som utropstecken!

                                http://www.youtube.com/user/findingusernamesux11

                                Kommentar

                                Arbetssätt...