Uppgradering av nuvarande Räkvas

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48148

    Ursprungligen postat av Patrik Steen
    Det har du rätt i den blir lite mörkare med tiden,och du har nog rätt i det angående ljuset det har jag fått bekräftat här hemmaOch vrida på Vasen är inte krångligt alls bara att vrida på den försiktigt...Försiktigt så funkar detjag såg det på Din Blogg sen hur du hade beskrivit den men det är väl ok att göra det här också så slipper du skriva på flera ställenannars skit snygg vas härligt med folk som vågar att satsa på lite annorlunda saker
    Skall som sagt försöka återkomma med ett bakifrånfoto imorgon
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • larsemil
      • June 2008
      • 172

      Ursprungligen postat av Patrik Steen
      härligt med folk som vågar att satsa på lite annorlunda saker

      well well, du har inspirerat fler än mig så om ett halvår så kan zoopet ha en tävling - snyggast vas med levande djur i. Och då ska jag vara med!

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        Vad roligt att det fler som har fått nys om detta med vaser och Räkor bara att hoppas att IKEA slår försäljnings rekord på vasernu väntar jag bara på I.Kamprad tack i tråden eller en egen bild på sin vas det skulle vara nåtOch givetvis kan vi ha en tävling på Zoopet vem som vinner årets Vas-Bygge det skulle vara nåt
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Patrik Steen
          • May 2006
          • 8464

          Lite nya bilder på 45cm vasen,har precis inhandlat det jag skulle ha gjort när jag startade detbättre sent än aldrig det blev en dyr rot som jag fick såga itu lönt att jag köpte precis denfanns andra som hade passatoch den efterlänktade Mossbollen och hör och häpna Äppelsniglar i vasen som jag fick av Miluhe på Zoopet bilder på det hela bara dem Gula Räkorna som fattas men dem kommer
          Bifogade filer
          Mvh.Patrik

          Kommentar

          • miluhe
            • June 2006
            • 2090

            Blev ju jättefint med roten o mossbollen, sen är äppelsniglarna pricken över i

            Kommentar

            • Patrik Steen
              • May 2006
              • 8464

              Ursprungligen postat av miluhe
              Blev ju jättefint med roten o mossbollen, sen är äppelsniglarna pricken över i
              Ja dem är bara härligatack än en gång för dem
              Mvh.Patrik

              Kommentar

              • Linapina
                • July 2008
                • 595

                Jag och sambon blev jätteinspirerade, vi köpte en vas, och rot och allt för några veckor sen och riggade. Jag spetsade 2 mossbollar på roten så de skulle sitta. Räkorna fick jag ta över av en trevlig dam som inte skulle ha kvar dem. Jag har valt att låta mina äppelsnäcksbäbisar kläckas däri med då de blivit uppätna i de andra karen, så tittar man nära så kan man se massa pyttesnäckor på glaset, så gulligt!

                Så har jag upptäckt 2 yngel i karet... Mycket märkligt. Jag la över en växt med långa smala blad som går upp till ytan och virvlar ihop sig där (växer som ogräs i 240 L karet, men vi gillar det), och på den vet jag att det ibland sitter ägg som är ca 2 m.m. diameter. Nästan ljusgula, som en vit vägg som är inrökt... Försöker komma på vad det kan vara för yngel... Får ta det i en egen tråd.

                Men on topic här: Igår på julfesten så fick min sambo veta av en herre, att hans dotter köpt en jättestor fin glasvas från IKEA som hon hade lite glaskulor och pinnar i. När hon skulle flytta tömde hon den. Och när hon lyfte den så föll botten av, som en reflex så försökte hon fånga vasen med händerna... Resultatet blev uppskurna handflator. Tydligen så har hennes företag hållt på i 2 år med att stämma IKEA (då hon jobbar som golfinstruktör, så förlorade de massor på det). Min sambo som hade kameran med sig visade bilderna han tagit på vår vas, och fick svaret "Men det kan väl aldrig vara samma vas!".
                Men jag minns att när vi köpte den, så stod det specifikt att man inte fick ha glaskulor i den eller träpinnar och dyl...

                Bilder på min vas kommer snart.

                Kommentar

                • Jenny054
                  • May 2007
                  • 920

                  Ursprungligen postat av Linapina
                  Men on topic här: Igår på julfesten så fick min sambo veta av en herre, att hans dotter köpt en jättestor fin glasvas från IKEA som hon hade lite glaskulor och pinnar i. När hon skulle flytta tömde hon den. Och när hon lyfte den så föll botten av, som en reflex så försökte hon fånga vasen med händerna... Resultatet blev uppskurna handflator. Tydligen så har hennes företag hållt på i 2 år med att stämma IKEA (då hon jobbar som golfinstruktör, så förlorade de massor på det). Min sambo som hade kameran med sig visade bilderna han tagit på vår vas, och fick svaret "Men det kan väl aldrig vara samma vas!".
                  Men jag minns att när vi köpte den, så stod det specifikt att man inte fick ha glaskulor i den eller träpinnar och dyl...
                  OM det stått att man inte fick ha glaskulor osv i vasen och människan stoppar ner det ändå så får man faktiskt skylla sig själv!
                  Sen hålla på och stämma i IKEA i 2 år? Bor ni i USA lr?
                  Är man klumpig så är man!
                  Shit. Jag skulle kunna bli jätterik om jag stämde alla människor & saker som orsakat mig lite skada, jag är otroligt klumpig!!
                  The fish is jumping.....
                  Bloggen:
                  http://aquastyle.blogspot.com/
                  Bästa Butiken:http://www.akvarieinterior.com

                  Kommentar

                  • Linapina
                    • July 2008
                    • 595

                    Varningen har tillkommit, det stod inte så när hon köpte vasen för över 2 år sen

                    Här är bilder på vårt räkkar, inte lika imponerande som proffsens, men det är ett hem för våra små ialla fall







                    Den står på en sån där platta med hjul som man kan ställa krukor på och den ska tåla upp till 100 kg, om vi skulle vilja flytta på den...

                    Inga räkor har rymt vad jag vet. Men jag kanske ska titta på det där med täckglas ialla fall...

                    Tack Patrick för att du är en sådan inspirations källa!

                    Kommentar

                    • Sultanen
                      • January 2008
                      • 2457

                      Ursprungligen postat av Linapina
                      Här är bilder på vårt räkkar, inte lika imponerande som proffsens, men det är ett hem för våra små ialla fall
                      OH herre jösses! Jag har ögnat igenom tråden och tittat på lite bilder men inte hade jag insett att vasen var så groteskt stor!

                      Den var helt underbart stor! Tyvärr tror jag min bättre hälft inte skulle godkänna fler akvarium.... så vilken tur att det bara är en liten vas!
                      300L Räkkar
                      400L Växtakvarium
                      220L Saltvatten - Under uppstart
                      Intresserad av räkor? www.RedBee.se

                      Kommentar

                      • maggan55
                        • September 2008
                        • 219

                        Oj vad mysigt ni gör. Smart med rullplatta.

                        Kommentar

                        • Linapina
                          • July 2008
                          • 595

                          Ursprungligen postat av Sultanen
                          OH herre jösses! Jag har ögnat igenom tråden och tittat på lite bilder men inte hade jag insett att vasen var så groteskt stor!

                          Den var helt underbart stor! Tyvärr tror jag min bättre hälft inte skulle godkänna fler akvarium.... så vilken tur att det bara är en liten vas!
                          Ja, jag har velat ha räkor sen jag fick nys om de små, men att övertala sambon om ett kar till var svårsålt, däremot en "liten" vas var ju inte problem Vi båda älskar det! Jag lägger mig på golvet och stirrar in i det!

                          Kommentar

                          • Patrik Steen
                            • May 2006
                            • 8464

                            Ursprungligen postat av Linapina
                            Varningen har tillkommit, det stod inte så när hon köpte vasen för över 2 år sen

                            Här är bilder på vårt räkkar, inte lika imponerande som proffsens, men det är ett hem för våra små ialla fall







                            Den står på en sån där platta med hjul som man kan ställa krukor på och den ska tåla upp till 100 kg, om vi skulle vilja flytta på den...

                            Inga räkor har rymt vad jag vet. Men jag kanske ska titta på det där med täckglas ialla fall...

                            Tack Patrick för att du är en sådan inspirations källa!
                            Genom att ha tittat på bilderna du länkade till så kan jag bara Konstatera att du har lyckas med det välkommen till vas-träsketriktigt snyggt en liten fråga är stenen till för att tynga ner rotenjag gjorde samma sak med min igår såg nu i morse att stenen hade ramlar av och roten var vid ytan så bra funkade detblir väl att tömma på nytt ner med roten på med Stenengillade verkligen din rot....Du får gärna beskriva din filtrering mer om du har lust
                            Mvh.Patrik

                            Kommentar

                            • Patrik Steen
                              • May 2006
                              • 8464

                              Ursprungligen postat av Linapina
                              Tack Patrick för att du är en sådan inspirations källa!
                              Ja jag vet
                              Mvh.Patrik

                              Kommentar

                              • Patrik Steen
                                • May 2006
                                • 8464

                                Var och handlade en Lampskärm till 45-an så en lite uppdatering hur det ser ut nu sen ska jag hålla med förändringar känns det somkanske sker en liten ändring på den minsta
                                Bifogade filer
                                Mvh.Patrik

                                Kommentar

                                Arbetssätt...