375 liters Malawai

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mantis777
    • September 2007
    • 48

    #16
    Ursprungligen postat av Banderad
    Jag misstänker att Mantis777 syftar på att mbunas är för tuffa för många Aulonocaror, och att Jacobfreibergi med nära släktingar är de tuffaste i sitt släkte. Jag kör med ett eurekapar (som är en odlingsform av tidigare nämnd fisk) tillsammans med maingano och golden (som iof inte är jättetuffa mbunas) och det går alldeles utmärkt.

    /Jocke
    Jajamen Jocke. Var det jag syftade på. Jag ska också köra golden och då även med bland annat A. Maylandi men golden är väldigt snälla av sig. Är ju mer födorevirhävdande än lekrevirhävdande. Det jag skulle vilja ha är två grupper med kanske 5-10 Aulonocaror per grupp och sen golden som ytfyllnad i ett 375 liters. Någon som provat nåt liknande och har nåt tips?
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2166816
    Otopharynx Tetrastigma, Melanocromis Chipokae, Aulonocara Maylandi, Aulonocara Hansbaenschi och labidochromis caeruleus

    Kommentar

    • Banderad
      • January 2006
      • 358

      #17
      Låter som en fin kombination hur som helst, och jag har svårt att se att det inte skulle fungera. Golden är en snäll charmig liten rackare...

      /Jocke

      Kommentar

      • Jemmba
        • January 2008
        • 432

        #18
        Ursprungligen postat av Banderad
        Jag misstänker att Mantis777 syftar på att mbunas är för tuffa för många Aulonocaror, och att Jacobfreibergi med nära släktingar är de tuffaste i sitt släkte. Jag kör med ett eurekapar (som är en odlingsform av tidigare nämnd fisk) tillsammans med maingano och golden (som iof inte är jättetuffa mbunas) och det går alldeles utmärkt.

        /Jocke

        Ok.då förstår jag.ju mer jag lär mej så märker jag att det finns ju hur mycket mer att lära som helst!
        Men det är ju lite det som är kul åxå!
        Kommer att sin tid dock
        //Niklas
        När solen går upp betyder det mörker för nån annan.

        Kommentar

        • Banderad
          • January 2006
          • 358

          #19
          Ursprungligen postat av Jemmba
          Ok.då förstår jag.ju mer jag lär mej så märker jag att det finns ju hur mycket mer att lära som helst!
          Men det är ju lite det som är kul åxå!
          Kommer att sin tid dock
          //Niklas

          Vad det gäller den här hobbyn blir man aldrig fullärd, det är i alla fall min inställning.

          /Jocke

          Kommentar

          Arbetssätt...