112l SA- akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Johanski
    • February 2007
    • 3044

    #31
    Det där blir nog kanonfint! Åh, nu vill jag ju starta mitt SA-kar

    Kommentar

    • streezz88
      • July 2007
      • 529

      #32
      Ursprungligen postat av Johanski
      Det där blir nog kanonfint! Åh, nu vill jag ju starta mitt SA-kar
      Ja det hoppas jag med långt kvar än så länge, men jag är nöjd.. fått i lite mer saker i karet, så ska slänga upp lite nya bilder imorn
      Det får du allt göra snart.. lika nyfiken på ditt projekt

      Kommentar

      • streezz88
        • July 2007
        • 529

        #33
        Uppadetring

        Nu har karet stått igång i snart 1 vecka. Och jag är redan nöjd mer hur det ser ut.
        Kommer dock komma i mer växter. Ska beställa några nu när jag ska till affären. Blev inget idag men får ta det när jag ska dit. Blir troligtvis imorn.
        Har tio glödbandstetror i karet. Och jag är förvånad. Dom leker.
        Vet dock inte hur det kommer gå, hur det slutar, eller hur jag ska gå till väga. Hoppas väl på lyckat resultat. Men går det inte första gången så kommer det väl bli bra tills lut iaf!

        om jag ser rätt så bilden på mina glödbandstetror är det 3 tjocka honor och en hane?
        Bifogade filer

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #34
          Bara växterna får lite fart så kommer det säkert att bli kanon.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • streezz88
            • July 2007
            • 529

            #35
            Ursprungligen postat av ansjo
            Bara växterna får lite fart så kommer det säkert att bli kanon.
            jaa man får väl hoppas på det får väl börja göda lite

            Kommentar

            • streezz88
              • July 2007
              • 529

              #36
              uppdatering

              Lite uppdateringar då..
              mina nya firrar har kommit i.
              Nu blir det inga mer firrar förens om 2 veckor. Då jag ska ta hem mina pandas


              Har iaf införskaffat mig ett par fjärilsciklider och en annan art av dvärgciklid.
              Vet inte vilken arten är, glömt vad den heter.
              Men iaf, några nya bilder kommer nu
              Bifogade filer

              Kommentar

              • streezz88
                • July 2007
                • 529

                #37
                Har idag varit och köpt nytt filter till akvariet. Ett UV-filter, samt 5 corydoras panda, och två guldancistrus då jag har fått mycket alger i akvariet. Bilder kommer så fort jag fått i ordning allt

                Kommentar

                • streezz88
                  • July 2007
                  • 529

                  #38
                  Lite sena uppdateringar, men såhär ser det ut idag! =)
                  Har 5 corydoras panda
                  2 guld pleco
                  10 glödbandstetror
                  1 par fjärillsciklider
                  1 par gröna bågfensciklider

                  frågan är vad man ska göra mer? Några tips eller? =)

                  (förresten är det någon som vet vad den gröna krusiga växten heter i mitten av karet? Man ser typ bara ett strå sticka upp)
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • Stoffe.B
                    • November 2007
                    • 459

                    #39
                    Ursprungligen postat av streezz88
                    Lite sena uppdateringar, men såhär ser det ut idag! =)
                    Har 5 corydoras panda
                    2 guld pleco
                    10 glödbandstetror
                    1 par fjärillsciklider
                    1 par gröna bågfensciklider

                    frågan är vad man ska göra mer? Några tips eller? =)

                    (förresten är det någon som vet vad den gröna krusiga växten heter i mitten av karet? Man ser typ bara ett strå sticka upp)
                    Fasiken va stiligt akvarium Å vilka stiliga Fjärilsciklider Dock blev min fjärilsciklidhanne lite aggressiv och har hittills haft död på 3 honor... Snacka om att han får leva själv han ^^

                    Ang. växten. Ser ut som en stycken hårgräs. Jag är inte Guldmedlem, så du får klicka på växten där i mitten typ :P

                    Mvh
                    Stoffe.B
                    54L ---------
                    222L

                    Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                    Kommentar

                    • streezz88
                      • July 2007
                      • 529

                      #40
                      tack så mkt
                      jag har lyckats fått ett fint par, dom är så harmoniska, tror honan var på tjocken för ett tag sedan, men det blidde inget.

                      kollar du på rätt nu, den har bara typ 5 blad, fast dom är smala och jätte kringliga
                      men balla!

                      Kommentar

                      • Stoffe.B
                        • November 2007
                        • 459

                        #41
                        Ursprungligen postat av streezz88
                        tack så mkt
                        jag har lyckats fått ett fint par, dom är så harmoniska, tror honan var på tjocken för ett tag sedan, men det blidde inget.

                        kollar du på rätt nu, den har bara typ 5 blad, fast dom är smala och jätte kringliga
                        men balla!
                        Det är ju bra att dom är det Man kan ju alltid hoppas på att dom ynglar av sig

                        Aha, den framför! Trodde du snacka om den allra längst bak... My fault!
                        54L ---------
                        222L

                        Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                        Kommentar

                        • streezz88
                          • July 2007
                          • 529

                          #42
                          Hehe jaa, men jag har inga stora förväntnnigar, har inte ens fått yngel på platys eller guppys så tror knappast mina ciklider får yngel. Men dom har levt nu iaf ett tag, så jag är bara glada att inget tyder på sjukdom

                          Jaa hihi jag förstod nästan det, utan det är den jätte smala gröna "grenen" som står rakt upp jag inte vet vad det är för någon

                          Kommentar

                          • Stoffe.B
                            • November 2007
                            • 459

                            #43
                            Ursprungligen postat av streezz88
                            Hehe jaa, men jag har inga stora förväntnnigar, har inte ens fått yngel på platys eller guppys så tror knappast mina ciklider får yngel. Men dom har levt nu iaf ett tag, så jag är bara glada att inget tyder på sjukdom

                            Jaa hihi jag förstod nästan det, utan det är den jätte smala gröna "grenen" som står rakt upp jag inte vet vad det är för någon
                            Jag har inte heller fått varken guppys eller platys att yngla av sig. Bara palettcikliderna Låter bra att dom ser ut att må bra

                            Är det inte sådana som är till höger ? I sådana fall heter den Gälört(limnophila).

                            Hah ^^ Jag vet att jag sett den förut! Dock hittade jag den inte när jag sökte igenom Zoopet's växtregister
                            Senast redigerad av Stoffe.B; 04 November 2008, 21:10.
                            54L ---------
                            222L

                            Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                            Kommentar

                            • streezz88
                              • July 2007
                              • 529

                              #44
                              Ursprungligen postat av Stoffe.B
                              Jag har inte heller fått varken guppys eller platys att yngla av sig. Bara palettcikliderna Låter bra att dom ser ut att må bra

                              Är det inte sådana som är till höger ? I sådana fall heter den Gälört(limnophila).

                              Hah ^^ Jag vet att jag sett den förut! Dock hittade jag den inte när jag sökte igenom Zoopet's växtregister
                              det är inte den, isånafall viste jag det ska försöka fixa en bild
                              är det ditt akvarie? Isånafall är det vääldigt fint

                              Kommentar

                              • Stoffe.B
                                • November 2007
                                • 459

                                #45
                                Ursprungligen postat av streezz88
                                det är inte den, isånafall viste jag det ska försöka fixa en bild
                                är det ditt akvarie? Isånafall är det vääldigt fint
                                Hepp Mja, försök med en bättre bild Nepp, inte mitt ^^
                                54L ---------
                                222L

                                Zoopet, probably the best underwater forum in the world.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...