Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Katharina
    • December 2006
    • 4045

    #61
    Ursprungligen postat av c90368
    Bugar och tackar
    Men menar du att du hade missat den senaste Discus filmen Tyckte jag bombade Zoopet i ett antal trådar med den
    Jättefint kar men vilka Discusar, ska de inte ha större kar? Det kändes som att de knappt kunde vända på sig.. Kul att se dem "tjafsa" lite också, det känns som att de mest seglar omkring eller gömmer sig annars?!
    Ha dé bäst... Tina

    Kommentar

    • c90368

      • September 2006
      • 5973

      #62
      Ursprungligen postat av Katharina
      Jättefint kar men vilka Discusar, ska de inte ha större kar? Det kändes som att de knappt kunde vända på sig.. Kul att se dem "tjafsa" lite också, det känns som att de mest seglar omkring eller gömmer sig annars?!
      Jo, har haft lite dåligt samvete i början, men sex Discus i ett 400 liters verkar ju ganska bra på pappret.

      Men faktum är att nu när de har gått in sig så verkar det fungera alldeles utmärkt. De verkar stortrivas med sin "lummiga" miljö. Även om det inte är ett stort kar så kan de segla undan och få vara ifred, i fall de vill det.

      Från början var en totalt mobbad och en annan halvmobbad. Har två par som leker regelbundet. Men numera är alla sex framme den mesta av tiden och alla sex äter med vääldigt god aptit.

      Men som jag nämnde i en annan tråd så ska det bli ett +900 liters snart

      Ska bara byta hus först Det kallas seriöst intresse

      Ursäkta Mats, nu är det jag som kapar din tråd istället
      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
      http://www.youtube.com/user/c90368
      /Maths

      Kommentar

      • Katharina
        • December 2006
        • 4045

        #63
        Ursprungligen postat av c90368
        Men som jag nämnde i en annan tråd så ska det bli ett +900 liters snart

        Ska bara byta hus först Det kallas seriöst intresse

        Ursäkta Mats, nu är det jag som kapar din tråd istället
        Ha ha... Jag skulle vara glad om jag hade ett 400 L...
        Ha dé bäst... Tina

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          #64
          Ursprungligen postat av c90368
          Bugar och tackar

          Men menar du att du hade missat den senaste Discus filmen Tyckte jag bombade Zoopet i ett antal trådar med den

          Jo du, världen är ganska liten! Du skickade upp bilder på din rot när den var inhandlad, måste ha varit mer än ett år sedan Men om jag inte minns fel så var det dina bilder som fick iväg mig för att handla en dylika monsterrot. Problemet är bara när den ska i och ur akvariet. Inte många mm att spela på

          Jo, jag har sett din Discusfilm tidigare - men har av någonanledning inte kopplat ihop det "minnet" med grejerna vi har diskuterat här...
          Aha, du hade kollat in "monster"-roten. Ja, det är stora as det här - jag höll på att få ett rejält rotmos i brallorna när jag skulle jonglera med dessa trollträd nu häromsistens.
          Ganska kul det där när man skall handla rötter - man tycker ju att de är såååå stooora i affären och så blir de rätt pluttiga i karet när man kommer hem. De två stora rotjävlarna som jag har i mitt kar var jag tveksam om jag ens skulle få plats med, men det gick ju - det är alltid lika bra att dra till när man ändå håller på, både storleksmässigt och ekonomiskt...

          Kommentar

          • c90368

            • September 2006
            • 5973

            #65
            Ursprungligen postat av MaxB
            Jo, jag har sett din Discusfilm tidigare - men har av någonanledning inte kopplat ihop det "minnet" med grejerna vi har diskuterat här...
            När jag hittar en film på ett fint kar med växter så brukar jag titta på den minst tre gånger.

            Första gången tittar jag på fiskar och helhet.

            Andra gången på vad det är för växter.

            Tredje gången på layouten och då brukar det bli paus ibland för att tänka efter hur ägaren har tänkt vid skapandet och så brukar jag fundera på hur det kommer att se ut om sex månader, om det är ett hyfsat nystartat kar.

            Tyvärr så är de flesta filmer på nystartade kar när intresset är på topp. Sällan någon tar fram kameran efter sex månader bara sådär utan anledning.
            Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
            http://www.youtube.com/user/c90368
            /Maths

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              #66
              Ursprungligen postat av c90368
              När jag hittar en film på ett fint kar med växter så brukar jag titta på den minst tre gånger.

              Första gången tittar jag på fiskar och helhet.

              Andra gången på vad det är för växter.

              Tredje gången på layouten och då brukar det bli paus ibland för att tänka efter hur ägaren har tänkt vid skapandet och så brukar jag fundera på hur det kommer att se ut om sex månader, om det är ett hyfsat nystartat kar.

              Tyvärr så är de flesta filmer på nystartade kar när intresset är på topp. Sällan någon tar fram kameran efter sex månader bara sådär utan anledning.

              Jag hajar vad du menar - jag fokuserade nog mest på Discusarna när jag kollade första gången...
              Jag tar fram filmkameran utan anledning vecka efter vecka, månad efter månad - och visar samma gamla skit om och om igen...

              Kommentar

              • mazzkot
                • June 2007
                • 400

                #67
                Ursprungligen postat av MaxB
                Jag hajar vad du menar - jag fokuserade nog mest på Discusarna när jag kollade första gången...
                Jag tar fram filmkameran utan anledning vecka efter vecka, månad efter månad - och visar samma gamla skit om och om igen...

                Oturligt nog så kan inte jag kolla på youtube !! Men tyck inte synd om mig för det jag har bara missat halva mats projekt trådar pågrund av det Eller jo förresten tyck synd om mig
                Hahahah
                Ha det så bra

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  #68
                  Ursprungligen postat av mazzkot
                  Oturligt nog så kan inte jag kolla på youtube !! Men tyck inte synd om mig för det jag har bara missat halva mats projekt trådar pågrund av det Eller jo förresten tyck synd om mig
                  Hahahah
                  Ha det så bra
                  Jo, jag tycker allt lite synd om dig, det är ju trist att du inte kan kolla YT.
                  Men, varför kan du inte kolla?

                  Det vore ju helgrymt om man kunde "embedda" sin filmer här i trådarna. Jag är alltför okunnig om hur det fungerar på forumsidor - men visst skulle det vara fränt om man kunde dra in filmer i inläggen, som man kan göra på bloggar?

                  Kommentar

                  • mazzkot
                    • June 2007
                    • 400

                    #69
                    Jag har inte nyaste javascript och det går inte heller att updatera / installera

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      #70
                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Jag tar fram filmkameran utan anledning vecka efter vecka, månad efter månad - och visar samma gamla skit om och om igen...
                      Ja, du tillhör väl en av de flitigaste filmarna och det är bra. Alltid roligt att se hur saker utvecklar sig.

                      Dessutom tycker jag att det är bra att ha det "arkiverat" på YT, mycket smidigare att gå in där och titta på sin egna filmer än att rota sig ner i utforskaren å föröka hitta något
                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • c90368

                        • September 2006
                        • 5973

                        #71
                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Jag tar fram filmkameran utan anledning vecka efter vecka, månad efter månad - och visar samma gamla skit om och om igen...
                        Du får ge dig på Lejonen

                        Det är lite mer utmaning än sjöfisken.
                        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                        http://www.youtube.com/user/c90368
                        /Maths

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          #72
                          Ursprungligen postat av mazzkot
                          Jag har inte nyaste javascript och det går inte heller att updatera / installera
                          Med risk att låta som en 300-år gammal senil gubbe, men är det själva datorn eller browsern? Googlade på uppdatera javascript och fick hur många träffar som helst.
                          Jag har en sån där dator som bara går och går utan att jag behöver göra nånting, den uppdaterar sig själv...liksom... så jag har aldrig råkat ut för detta - hoppas du kan få ordning på stuffet, så du kan kolla lite sköna filmklipp.

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            #73
                            Ursprungligen postat av c90368
                            Du får ge dig på Lejonen

                            Det är lite mer utmaning än sjöfisken.

                            Ja, jävlar... Lejonen - de Afrikanska Lejonen, har jag glömt i SA-villervallan. Det kommer Maths!

                            ...utforskaren...? vad är det...?

                            Kommentar

                            • c90368

                              • September 2006
                              • 5973

                              #74
                              Ursprungligen postat av MaxB
                              Ja, jävlar... Lejonen - de Afrikanska Lejonen, har jag glömt i SA-villervallan. Det kommer Maths!

                              ...utforskaren...? vad är det...?
                              Den där som visar alla dina filer i datorn, om du kör PC med fönster vill säga

                              Kallas även Explorer, bara för att den ska kunna förväxlas med Webbläsaren!
                              Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                              http://www.youtube.com/user/c90368
                              /Maths

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                #75
                                Ursprungligen postat av c90368
                                Den där som visar alla dina filer i datorn, om du kör PC med fönster vill säga

                                Kallas även Explorer, bara för att den ska kunna förväxlas med Webbläsaren!

                                Ahaaa... trodde det var någon funky feature här på zoopet som hette utforskaren. Då har jag väl avslöjat mig som en töntig mac-användare nu då...
                                På tidningen där jag sitter och skriver och korrar text står det dock allsköns datorer som man är tvungen att pilla på, då och då.
                                Folks, inget "mac VS pc" nu please! Det är det tjôtigaste jag vet!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...