Scalarer i 600-liter.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mats Bryzell

    • February 2007
    • 18956

    Ursprungligen postat av ansjo
    Då ska du få en till bild, gissa vem?
    [ATTACH]14298[/ATTACH]

    Aooåå... jag vet inte riktigt...
    Jag borde veta va...?
    Senast redigerad av Mats Bryzell; 07 October 2008, 20:06.

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av c90368
      Altum är fina men är som en eunuck i ett harem, vill men kan inte.

      Skalarer som inte leker är väl bland de tråkigaste firrar som finns.

      Står och klämmer under en buske och väntar på att maten ska segla in i munnen på dom
      Men visst skulle det vara spännande att prova...? Tänk att med en ängels tålamod och att verkligen låta karet vara ifred, fixa det så "djungligt" som möjligt... vänta länge... och så sitter det en kaka där till slut!

      Skojar bara lite - men ändå...

      Har aldrig haft Altum - men skulle väldigt gärna testa!

      Kommentar

      • c90368

        • September 2006
        • 5973

        Ursprungligen postat av MaxB
        Men visst skulle det vara spännande att prova...? Tänk att med en ängels tålamod och att verkligen låta karet vara ifred, fixa det så "djungligt" som möjligt... vänta länge... och så sitter det en kaka där till slut!

        Skojar bara lite - men ändå...

        Har aldrig haft Altum - men skulle väldigt gärna testa!
        Har haft, fina som en tavla, som knappt rör sig.

        Off Topic: Kolla in kundskapskanalen NU, om jag "känner" dig rätt så är du intresserad
        Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
        http://www.youtube.com/user/c90368
        /Maths

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          Ursprungligen postat av MaxB
          Aooåå... jag vet inte riktigt...
          Jag borde veta va...?
          Nä, inte "borde" du veta vem Ralf Battenberg är, men kolla in diskusarna han har i sin lokal: http://www.diskus-special.de/deu/index2.htm och här är en bild på några av de snyggaste firrar jag sett,
          Klicka på bilden för större version

Namn: Kopia av IMG_0037.JPG
Visningar: 1
Storlek: 291,3 KB
ID: 2102335

          trots att bilden inte gör dem rättvisa, och ett par av dessa ska snart simma hemma hos Tony i Trollhättan: http://www.tonysdiskus.se/ bara så där lite halvtopic.
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Ursprungligen postat av ansjo
            Nä, inte "borde" du veta vem Ralf Battenberg är, men kolla in diskusarna han har i sin lokal: http://www.diskus-special.de/deu/index2.htm och här är en bild på några av de snyggaste firrar jag sett,
            [ATTACH]14302[/ATTACH]

            trots att bilden inte gör dem rättvisa, och ett par av dessa ska snart simma hemma hos Tony i Trollhättan: http://www.tonysdiskus.se/ bara så där lite halvtopic.
            Herregud i brallan... Skall du ha in mej på hospital?
            Nej, det får fanimej bli Discus igen snart! Vilka Discusar!!!

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              Jepp, och kolla in de som är 11 månader, det är dessa fiskar jag menade. Hade jag vetat vad jag vet idag så hade det troligen simmat att par av dessa i mitt hem med...fan säger jag bara....
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                I väntan på att jag skall få råd med en ny kamera, så har jag labbat lite med den gamla... Det var väl några inställningar som var lite knasiga, bla.a. någon som gav extra djupa färger o.s.v.
                Men jag laddade upp en kort snutt på prov nu och kanske att det inte blev lika mörkt som tidigare...
                Jaja, ni kan ju kolla om det är någon skillnad.
                Annars återkommer jag med filmer när nya grejer blivit införskaffade!

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Ujujuj - jag gör en liten uppdatering här - det är nog inte så många som kollar men, vafan, jag skriver lite ändå...
                  I och med att jag har lirat ikväll - och roddat fem tusen miljoner ton utrustning på dagen - så kunde jag tyvärr inte vara med på zoopet-väst-träffen hemma hos Ansjo idag...

                  Anders (Ansjo) hade hursomhelst köpt ett Eheim 2250-filter och ett nano-kar till mig i tyskland - Maria-Sjöjungfru och Kjelle kom vägen förbi mig, efter träffen hos Ansjo, och lämnade stuffet samt tog en liten titt på burkarna.
                  Jag vill passa på att tacka M och K för att ni tog er böket att lämna grejerna till mig!!!
                  Framför allt hade Anders dessutom plockat upp ett par fina Schackbrädesciklider på Åleds, som också levererades.
                  Innan jag stack iväg och lirade så installerade jag det nya filtret i 600-litaret - det är helt.... helt makalöst tyst - låter ingenting och funkar perfekt!

                  Men.. Schackbrädescikliderna - vilka otroligt vackra fiskar. Detta är nog de fränaste ciklider jag någonsin haft! vilka färger och vilken teckning de har på sina kroppar. Hanen spelar i rött och blått, honan ser ut som en liten Jaguar med sina fläckar. Jag har inte kunnat få några bilder eller filmer på dessa ännu - då de mest håller till i akvariets bakre delar, bland rötterna - men precis då de var isläppta fick jag en bild på hanen - rädd och med skrämselfärger - det får duga för nu - jag återkommer med bilder och filmer senare.
                  Bifogade filer

                  Kommentar

                  • AORFISH
                    • December 2005
                    • 284

                    Riktigt najs! Det blir kul att följa! Då blir det en nano tråd snart kanske?

                    Ursprungligen postat av MaxB
                    Ujujuj - jag gör en liten uppdatering här - det är nog inte så många som kollar men, vafan, jag skriver lite ändå...
                    I och med att jag har lirat ikväll - och roddat fem tusen miljoner ton utrustning på dagen - så kunde jag tyvärr inte vara med på zoopet-väst-träffen hemma hos Ansjo idag...

                    Anders (Ansjo) hade hursomhelst köpt ett Eheim 2250-filter och ett nano-kar till mig i tyskland - Maria-Sjöjungfru och Kjelle kom vägen förbi mig, efter träffen hos Ansjo, och lämnade stuffet samt tog en liten titt på burkarna.
                    Jag vill passa på att tacka M och K för att ni tog er böket att lämna grejerna till mig!!!
                    Framför allt hade Anders dessutom plockat upp ett par fina Schackbrädesciklider på Åleds, som också levererades.
                    Innan jag stack iväg och lirade så installerade jag det nya filtret i 600-litaret - det är helt.... helt makalöst tyst - låter ingenting och funkar perfekt!

                    Men.. Schackbrädescikliderna - vilka otroligt vackra fiskar. Detta är nog de fränaste ciklider jag någonsin haft! vilka färger och vilken teckning de har på sina kroppar. Hanen spelar i rött och blått, honan ser ut som en liten Jaguar med sina fläckar. Jag har inte kunnat få några bilder eller filmer på dessa ännu - då de mest håller till i akvariets bakre delar, bland rötterna - men precis då de var isläppta fick jag en bild på hanen - rädd och med skrämselfärger - det får duga för nu - jag återkommer med bilder och filmer senare.
                    MVH/Magnus

                    Kommentar

                    • c90368

                      • September 2006
                      • 5973

                      Ursprungligen postat av MaxB
                      Framför allt hade Anders dessutom plockat upp ett par fina Schackbrädesciklider på Åleds,

                      Men.. Schackbrädescikliderna - vilka otroligt vackra fiskar. Detta är nog de fränaste ciklider jag någonsin haft! vilka färger och vilken teckning de har på sina kroppar. Hanen spelar i rött och blått, honan ser ut som en liten Jaguar med sina fläckar. Jag har inte kunnat få några bilder eller filmer på dessa ännu - då de mest håller till i akvariets bakre delar, bland rötterna - men precis då de var isläppta fick jag en bild på hanen - rädd och med skrämselfärger - det får duga för nu - jag återkommer med bilder och filmer senare.

                      Ibland sammanfaller saker på ett märkligt sätt!

                      Med goda idéer är det som med svamp; där man hittar en finns det ofta flera
                      http://www.youtube.com/user/c90368
                      /Maths

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Då har vi dessa Schackbräden alla tre! Kan bara säga, fy f*n vad snygga de är!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • ansjo
                          • November 2005
                          • 29967

                          Skalarerna har börjat växa på sig nu, och även börjat gruffa lite inom gruppen som halvvuxna skalarer gör!
                          Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0013.jpg
Visningar: 1
Storlek: 117,5 KB
ID: 2102423


                          Och jag fick även till ett par halvtaskiga bild på Schackisarna:
                          Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0002.JPG
Visningar: 1
Storlek: 214,8 KB
ID: 2102424
                          Klicka på bilden för större version

Namn: PICT0021.JPG
Visningar: 1
Storlek: 300,9 KB
ID: 2102425
                          /Anders

                          Medlem i NCS - givetvis!

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Det är kul att vi är några stycken som har dessa fina ciklider. Jag kan inte sluta att titta på dom. Skall försöka få några vettiga bilder på dom senare!

                            Aorfish! Visst, jag slänger upp en tråd om nano-karet!

                            Kommentar

                            • Guy Palm
                              • March 2002
                              • 5720

                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Då har vi dessa Schackbräden alla tre! Kan bara säga, fy f*n vad snygga de är!
                              Även Ugglebo - Caj köpte två par i Åled, så då är ni fyra.
                              Guy
                              ,Poecilia,SKS,GOC,

                              Kommentar

                              • ansjo
                                • November 2005
                                • 29967

                                Ja visst tusan, det glömde jag....men å andra sidan tror jag vi är fler än fyra.
                                /Anders

                                Medlem i NCS - givetvis!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...