Vilken fisk ska jag sova med?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vargadottir
    • May 2008
    • 75

    #16
    Marys ciklid med sadel fengädda?

    Har gurami. Tyvärr har ingen gurami fastnat riktigt så mycket som ormskinn och mosaik.

    Papegoj fisk... kanske.. men ciklider är svårflörtat hos mig.
    100 L = "Elixir Akvariet"
    45 L = "Atlantis Akvariet" [Nystartat]

    Kommentar

    • Gaffel
      • December 2007
      • 6200

      #17
      Gojorna är goa favoriter även om jag egentligen är malbiten utan och innan, deras förmåga att stöka runt gör inte saken sämre..
      Life's a bitch and then you die..
      "I might be right handed but im always left-winged"
      Skriv på!

      Kommentar

      • Nå_Nirvana_Nu
        • June 2007
        • 702

        #18
        Tycker istället du ska satsa på en fisk som kan nonchalera dig i timtal och slänga lite sura blickar på dig då och då. Helst ska den va dyr i drift också och bonus är om den kan skicka sms till dig om du valt att stanna ute en stund extra med vännerna.

        Hmm... tankarna går mot en riktig rovfisk...om det inte har betydelse vilket kön så kan jag tänka mig en riktig Näbbgädda eller någon slags.....j**la spätta......

        Samtidigt ska den ju kunna "sänka" dig med en enda blick i sina djupa ögo....ehh akvarium.

        Glöm inte försäkring, men inte livförsäkring då denna har en tendens att verkligen plocka from rovGIRIGHETEN hos ovannämnda arter..

        ursäkta om jag inte önskar dig lycka till, men det är för ditt eget bästa

        Kommentar

        • JojjeN
          • June 2008
          • 3567

          #19
          Dessutom bör du inte titta på den andra fisken i karet, för då bryter helvetet löst. :O

          Skämt åsido.

          Men dendär http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=845

          Den verkar riktigt häftig, jag hade tagit en eller tio såna! xD
          Tillbaks efter paus.

          Kommentar

          • Vargadottir
            • May 2008
            • 75

            #20
            Ursprungligen postat av Nå_Nirvana_Nu
            Tycker istället du ska satsa på en fisk som kan nonchalera dig i timtal och slänga lite sura blickar på dig då och då. Helst ska den va dyr i drift också och bonus är om den kan skicka sms till dig om du valt att stanna ute en stund extra med vännerna.

            Hmm... tankarna går mot en riktig rovfisk...om det inte har betydelse vilket kön så kan jag tänka mig en riktig Näbbgädda eller någon slags.....j**la spätta......

            Samtidigt ska den ju kunna "sänka" dig med en enda blick i sina djupa ögo....ehh akvarium.

            Glöm inte försäkring, men inte livförsäkring då denna har en tendens att verkligen plocka from rovGIRIGHETEN hos ovannämnda arter..

            ursäkta om jag inte önskar dig lycka till, men det är för ditt eget bästa


            Tack för inlägget, och jag förstår vart du vill komma. Men om man skriver på Zoopet så önskar man konstruktiv kritik.

            Det hade nog räckt med ett: "Rovfisk = Nej"

            Sen att man kan tillägga en förklaring till varför det blir ett "Nej" så hade jag nog komit längre i min sökan till ett bra och snyggt biotop akvarie med en passande fisk.

            Förstår, om det är mycket begärt av dig.
            100 L = "Elixir Akvariet"
            45 L = "Atlantis Akvariet" [Nystartat]

            Kommentar

            • MeKaL
              • August 2008
              • 128

              #21
              Ursprungligen postat av JojjeN
              Dessutom bör du inte titta på den andra fisken i karet, för då bryter helvetet löst. :O

              Skämt åsido.

              Men dendär http://www.zoopet.com/fiskar/fisk.php?NR=845

              Den verkar riktigt häftig, jag hade tagit en eller tio såna! xD


              hahaha de var då bland de styggaste jag nånsin har sett
              Frågar man inget, får man ingenting veta.

              Kommentar

              • Baf2
                • February 2008
                • 421

                #22
                55 kvd räcker för mig också vart bor di igenkligen?

                Kommentar

                • Albinfiskare
                  • November 2007
                  • 1399

                  #23
                  vilken firre blir det?

                  Kommentar

                  • Vargadottir
                    • May 2008
                    • 75

                    #24
                    Blev en liten överraskad vändning.. Pakistan botior blir nog en självklar fisk. Frågan är nog, vilken fisk jag ska tillägga för att få ett bra biotop akvarie.. Det får ju ändå gärna vara något mer i slutändan, även om det kan vara starten för akvariet.

                    Allt är Johanskis fel.. :P

                    Bara för att han råkade få hem en, och jag har följt den samt övertalade han lite smått att behålla stackaren.

                    Efter att kollat videor på pakistan botiorna så är dom ändå ettriga små krabater.
                    100 L = "Elixir Akvariet"
                    45 L = "Atlantis Akvariet" [Nystartat]

                    Kommentar

                    • Vargadottir
                      • May 2008
                      • 75

                      #25
                      Ursprungligen postat av Baf2
                      55 kvd räcker för mig också vart bor di igenkligen?
                      Skene, det ligger mitt emellan Borås, GBG och Varberg.. ^^
                      100 L = "Elixir Akvariet"
                      45 L = "Atlantis Akvariet" [Nystartat]

                      Kommentar

                      • Johanski
                        • February 2007
                        • 3044

                        #26
                        Ursprungligen postat av Vargadottir
                        Blev en liten överraskad vändning.. Pakistan botior blir nog en självklar fisk. Frågan är nog, vilken fisk jag ska tillägga för att få ett bra biotop akvarie.. Det får ju ändå gärna vara något mer i slutändan, även om det kan vara starten för akvariet.

                        Allt är Johanskis fel.. :P

                        Bara för att han råkade få hem en, och jag har följt den samt övertalade han lite smått att behålla stackaren.

                        Efter att kollat videor på pakistan botiorna så är dom ändå ettriga små krabater.
                        Förlåt

                        Kommentar

                        • falcony
                          • May 2008
                          • 12

                          #27
                          tycker du borde ha iaf en rocka dom rockar ^^

                          Kommentar

                          • Vargadottir
                            • May 2008
                            • 75

                            #28
                            Jo, om rockan hade fått plats. Inga problem.
                            100 L = "Elixir Akvariet"
                            45 L = "Atlantis Akvariet" [Nystartat]

                            Kommentar

                            • Albinfiskare
                              • November 2007
                              • 1399

                              #29
                              en murken asien-biotop,

                              Finns ju riktigt mkt att välja på!

                              ställ bara in zoopets "artsök" på fiskar som kommer från asien, så har du ju ett riktigt stort smörgåsbord att plocka av!

                              kan ju ge lite exempel exempel.

                              kör på pakistanbotior som du sa
                              de trivs bäst om de är en liten grupp, och kanske en lika stor grupp med Botia striata (zebrabotier)

                              kör på lite mer åt malhållet med kuhliålar osv, du har ju ändå 500L att leka med

                              sedan någon trevlig och fredlig stimfisk, finns ju barber, kardinalfisk, rasborer och mera därtill från asien, bara att upptäcka

                              slutligen tycker jag du kör på 5-6 ormskinns guramisar (som du också sjärl föreslog?)
                              Senast redigerad av Albinfiskare; 13 August 2008, 00:25.

                              Kommentar

                              • hlafk
                                • August 2007
                                • 202

                                #30
                                De flesta tanganyikaciklider har väll en tendens att se mer vilda ut än malawi.
                                Mycket grått och spännande beteenden. Det låter iofs som du vill ha nån fisk som är lite större då har jag inte så mycket koll.
                                Första gången jag såg en Prinsess familj eller släkt så blev jag nästan lite rörd.
                                Dom här(Pärlcalvus) ser så mysigt dystra ut, att man blir glad, annars...
                                Vad vet jag...

                                Tanganyika 240l - Calvus + Regani + Regnbågar + Blå Neon

                                Kommentar

                                Arbetssätt...