Ansjos nya badkar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    Jepp, men det är nog det som är problemet, man ska hitta rätt träd...låter faktiskt lite lättare att göra en sådan bakgrund i ett mindre kar istället.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av ansjo
      Jepp, men det är nog det som är problemet, man ska hitta rätt träd...låter faktiskt lite lättare att göra en sådan bakgrund i ett mindre kar istället.
      I 600-burken skulle ju det vara fränt...

      Kommentar

      • ansjo
        • November 2005
        • 29967

        Absolut, men ska du inte göra dig av med den?
        Eller min 70-kub...?
        /Anders

        Medlem i NCS - givetvis!

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av ansjo
          Absolut, men ska du inte göra dig av med den?
          Eller min 70-kub...?
          Jooo... (men får ett sånt där skönt fylleskimmer i blicken så ögonen blir simmiga...)
          Men, (och där snappade jag mig ur det läskiga läget) självklart skulle din kub funka fantastiskt!

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            Du får hämta HSB och gråta ut över hennes axel när du sätter in annonsen. Så gråter hon över din när hon ser vad du köper istället...
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Mats Bryzell

              • February 2007
              • 18956

              Ursprungligen postat av ansjo
              Du får hämta HSB och gråta ut över hennes axel när du sätter in annonsen. Så gråter hon över din när hon ser vad du köper istället...
              Ja, det är lika bra att sätta in en säng där i det kala akvarierummet - fan, det kan ju va' rätt gôtt änna...!

              Kommentar

              • ansjo
                • November 2005
                • 29967

                Lite för många ögon om man är blyg bara...hmmm, blinda grottetror kanske?
                /Anders

                Medlem i NCS - givetvis!

                Kommentar

                • PiaJo

                  • August 2009
                  • 13001

                  hihi..
                  /PIA

                  Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                  Kommentar

                  • ansjo
                    • November 2005
                    • 29967

                    Det börjar närma sig nu, en vecka kvar innan jag ska hem till MaxB och hämta hem hans lilla kar.
                    Kan även med glädje att mitt 900 liters kar har fått en ny ägare och där kommer det att få det bra ihop med mina vänner.
                    /Anders

                    Medlem i NCS - givetvis!

                    Kommentar

                    • lillfrasse
                      • February 2002
                      • 2228

                      Ursprungligen postat av ansjo
                      Det börjar närma sig nu, en vecka kvar innan jag ska hem till MaxB och hämta hem hans lilla kar.
                      Kan även med glädje att mitt 900 liters kar har fått en ny ägare och där kommer det att få det bra ihop med mina vänner.
                      Hmm vad har mina herrar kokat ihop nu tro?
                      Simma lungt..
                      Lillfrasse..

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        Jodå, det blir akvariebyte mellan Hisingen och Varberg så det heter duga. Ska som sagt möblera om i vardagsrummet och av en händelse köpte Mats hus häromleden. I detta magnifika slott kan han ju inte släpa in ett gammalt 960, så det köper jag av honom, så slipper jag en massa jobb med mitt vardagsrumspyssel.
                        Mitt 900 liters ska flytta till Fotskäl och bli en medborgare av släkten Raskens, så nu har karen snart gått hela laget runt...
                        Och av en händels tar Mats hand om min 70-kub, så han har någonstans att stoppa sitt flådiga Stendker diskuspar han ska köpa på mässan i oktober.
                        Hängde ni med nu?
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • Mats Bryzell

                          • February 2007
                          • 18956

                          Ursprungligen postat av ansjo
                          Jodå, det blir akvariebyte mellan Hisingen och Varberg så det heter duga. Ska som sagt möblera om i vardagsrummet och av en händelse köpte Mats hus häromleden. I detta magnifika slott kan han ju inte släpa in ett gammalt 960, så det köper jag av honom, så slipper jag en massa jobb med mitt vardagsrumspyssel.
                          Mitt 900 liters ska flytta till Fotskäl och bli en medborgare av släkten Raskens, så nu har karen snart gått hela laget runt...
                          Och av en händels tar Mats hand om min 70-kub, så han har någonstans att stoppa sitt flådiga Stendker diskuspar han ska köpa på mässan i oktober.
                          Hängde ni med nu?

                          Åh, wow vad snyggt du summerar och lägger upp det! Ja, så här är det, och till sommaren får man väl gå med en liten modest tumstock i källaren och mäta upp ett passande kar, så man kan bjuda hem zoppetfolket på en fika och en titt på något nytt tjusigt!

                          Kommentar

                          • PiaJo

                            • August 2009
                            • 13001

                            Oh, då får ju alla "nya" akvarium då
                            /PIA

                            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                            Kommentar

                            • Mats Bryzell

                              • February 2007
                              • 18956

                              Ursprungligen postat av PiaJo
                              Oh, då får ju alla "nya" akvarium då
                              Japp - och större!
                              Jag har varit sugen på en 70x70x70 kub till discus - och nu när Anders ändå skulle möblera om hemma och dessutom var sugen på ett 960, så snurrade vi runt grejerna lite.
                              Jag drar väl till på ett kar modell större lite senare också - men just nu är det mycket annat som skall fixas först. Killen som tar mina blå jackar tar även 600-litaret, så det paketet ryker nästa vecka också! Lite OT där men...

                              Kommentar

                              • PiaJo

                                • August 2009
                                • 13001

                                Ansjos kub är riktigt häftig, en sån skulle jag också vilja ha..
                                /PIA

                                Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

                                Kommentar

                                Arbetssätt...