Fortsättning på två större stim från Mitt första akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • TinaM
    • February 2008
    • 1040

    Nu har jag handlat fisk igen!

    Koppartetrorna går nu i 180 tillsammans med ett cacaduapar, tre ottosar och en ancistrus. De är precis så granna mot den svarta bakgrunden som jag tänkte mig att de skulle vara. Periodvis stimmar de till och med!

    De övriga cacaduorna (9 st honor) som gick i 180 flyttade jag till 720 samtidigt som agazzisiihonan ur 112 flyttades dit också. Jag tänkte att de två agazzisiihonor som bebott 720 hela tiden kommer att bli så perplexa så de inte kommer sig för att angripa de nya eftersom dessa är så många. Vi får se.

    Alla endlers fick flytta till 130 där det bara bor ancistrusar annars. De senare skall decimeras i antal snart.

    De nyinköpta då: Det blev 10 st pygmécorysar som fick göra sällskap med de 10 som jag redan har i mitt 112 liters. Och så blev det 10 st vinkeltetror som fick landa i 180 där de får göra sällskap med koppartetrorna. Ingen karantän denna gången, så vi får se hur det går. Koppades dock in noga och lyftes över med håv.

    Det blev lite panik då några vinkeltetror hoppade ur påsen när jag öppnade den, så jag var tvungen att hälla hela påsen i en hink. Tur i oturen att jag hade påsen i en burk inuti en hink när jag öppnade den, så ingen fisk behövde hamna på golvet. Nu behövde jag endast hälla i påsen med vatten i hinken och slapp ta i dem med händerna.

    Kanske ett tips till er andra: Ha påsen i en burk i en hink när ni öppnar den!
    32 räkor, 54 räkor, 112 räkor och microfiskar, 180 ancistrus, räkor, endlers, 720 rödmunstetror, scalare, ancistrus, corydoras, räkor, endlers

    Kommentar

    • ApeviaX
      • December 2005
      • 1531

      Sådär ja, ett par timmar uppdelade på ett par dagar har jag nu läst denna fantastiska tråd. Såg att datumen sprang iväg mot nutid och tänkte att det kanske landar i 2010 men inte riktigt.

      Så efterlyser nu en uppdatering om dina kar, hur har det gått, funkar det bra, några förändringar. Har du fortfarande mycket räkor och ancistrus så har jag både en och annan fråga om ev. donation eller dyl.

      Hoppas allt är bra.

      P.S. Underbara kar på så kort tid, har lärt mig massor, och en del tips kommer att kunna återfinnas på min akvariehemsida framöver. D.S.

      MVH Niklas
      ApeviaX
      Archocentrus multispinosus
      "Vattensamlingen"
      X-Aquatic

      Kommentar

      Arbetssätt...