Rock me, baby!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tessilago
    • July 2007
    • 373

    #16
    Ursprungligen postat av ansjo
    Det kan kanske vara en idé, men inget som jag personligen skulle vilja ha i mitt vardagsrum. Men jag vet, det är bara jag som är lite dum där då dessa kar säkerligen funkar alldeles utmärkt.
    Att du får ner vikten kan vara bra om du inte bor i markplan, ett sådant kar som du vill ha väger säkert runt 300 kg, och är inget som man baxar upp i trappan så där bara.
    Mitt förra kar som var ett 960 med måtten 200x80x60 blev jag ganska svett i pannan av att få in i lägenheten, men vi var bara två som bar det den korta biten över tröskeln så man sedan kunde dra karet på en matta in resten av vägen till vardagsrummet. Och då kommer ditt kar att väga ännu mer, phy phan!

    Exakt, det är just det som är strulet. Den sjuka vikten! Däremot så tänkte jag måla utsidan kolsvart och ha svartmålade lecablock eller någon svart möbel under. För att bara ha plywood är verkligen strålande kalasfult. Så om jag målar det så kanske det hela ser mer ut som ett slags häftigt svart specialakvarie än en brunslabbig fisklåda!
    Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

    Kommentar

    • ansjo
      • November 2005
      • 29967

      #17
      Detta projekt ska jag följa med glädje, men se till att det blir bra då Zoopetväst sedan kommer hem till dig och gör ett hembesök för att kolla in karet!
      /Anders

      Medlem i NCS - givetvis!

      Kommentar

      • tessilago
        • July 2007
        • 373

        #18
        Ursprungligen postat av ansjo
        Detta projekt ska jag följa med glädje, men se till att det blir bra då Zoopetväst sedan kommer hem till dig och gör ett hembesök för att kolla in karet!
        Då får ni åka långt, för jag har flyttat till Karlskrona men glömt att ändra stad på Zoopet!
        Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

        Kommentar

        • ansjo
          • November 2005
          • 29967

          #19
          Ajf*n, men det kanske blir en tillbakaflytt till framsidan någon gång...
          /Anders

          Medlem i NCS - givetvis!

          Kommentar

          • tessilago
            • July 2007
            • 373

            #20
            Nejdu! Sen blir det minsann Stockholm efter jag har pluggat klart. Fast bara för att jag måste... Jag saknar goa Götet ändå... Härlig stad.
            Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #21
              Spännande projekt, ska definitivt följas. Älskar ditt andra akvarium också, helt tokfint

              Off topic:

              Håller du fortfarande endlicheris, trots tragedin med Pan? Har själv tre stycken och är helt såld, de har aldrig ens krökt en fena på varandra. Brukar ligga i hög Den största på runt 20cm är lite mer skygg dock.

              Kommentar

              • tessilago
                • July 2007
                • 373

                #22
                Ursprungligen postat av Johanski
                Spännande projekt, ska definitivt följas. Älskar ditt andra akvarium också, helt tokfint

                Off topic:

                Håller du fortfarande endlicheris, trots tragedin med Pan? Har själv tre stycken och är helt såld, de har aldrig ens krökt en fena på varandra. Brukar ligga i hög Den största på runt 20cm är lite mer skygg dock.
                Japp, jag ville egentligen inte ha fler, men jag kunde inte hålla mig så nu har jag tre st. En av dem är riktigt personlig! HELT oskygg, lade sig i min hand när jag planterade växter för ett tag sedan. Jag stod som förstenad ett bra tag kan jag lova. De andra två är dock väldigt skygga och gömmer sig för allt.
                Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

                Kommentar

                • Johanski
                  • February 2007
                  • 3044

                  #23
                  Ursprungligen postat av tessilago
                  Japp, jag ville egentligen inte ha fler, men jag kunde inte hålla mig så nu har jag tre st. En av dem är riktigt personlig! HELT oskygg, lade sig i min hand när jag planterade växter för ett tag sedan. Jag stod som förstenad ett bra tag kan jag lova. De andra två är dock väldigt skygga och gömmer sig för allt.

                  Vad kul! Älskar såna fiskar. En av mina är inte nyfiken, men totalt obrydd. Kan liksom ta tag i hans fena längst bak och han reagerar inte föränn efter ett tag. Ska försöka fota det nästa gång jag är och rotar.

                  Går allt bra med dina annars? Äter bra och är snälla? Något speciellt du matar med som de verkar gilla? Matar själv med Strömmingfilé, räkor, störpellets, super tabin B, levande syrsor, levande fisk och daggmask.

                  Oj vad jag frågar

                  Kommentar

                  • tessilago
                    • July 2007
                    • 373

                    #24
                    Ursprungligen postat av Johanski
                    Vad kul! Älskar såna fiskar. En av mina är inte nyfiken, men totalt obrydd. Kan liksom ta tag i hans fena längst bak och han reagerar inte föränn efter ett tag. Ska försöka fota det nästa gång jag är och rotar.

                    Går allt bra med dina annars? Äter bra och är snälla? Något speciellt du matar med som de verkar gilla? Matar själv med Strömmingfilé, räkor, störpellets, super tabin B, levande syrsor, levande fisk och daggmask.

                    Oj vad jag frågar

                    Vissa fengäddor har tendenser att bli mer tama och oskygga än andra, medan vissa skiter på sig för ingenting. Kul att de är rätt individuella!

                    Ja, de är underbara! Visst, blir lite gruff ibland men de gör inte varandra speciellt illa. Lite fransiga fenor ibland bara. Men de rör inte de andra fiskarna, vilket är skönt. Sånt är väldigt individuellt också.

                    Jag matar dem med Hikaripellets blandade med laxpellets, räkor, mask, strömming, cichlid sticks, pollock, röda mygg och neontetror. Det roliga är att jag har en fryshylla FULL med fiskmat!

                    Hur stora var dina?
                    Administratör på http://www.rovfisk.se, forumet för rovfiskentusiaster.

                    Kommentar

                    • Johanski
                      • February 2007
                      • 3044

                      #25
                      Ursprungligen postat av tessilago
                      Vissa fengäddor har tendenser att bli mer tama och oskygga än andra, medan vissa skiter på sig för ingenting. Kul att de är rätt individuella!

                      Ja, de är underbara! Visst, blir lite gruff ibland men de gör inte varandra speciellt illa. Lite fransiga fenor ibland bara. Men de rör inte de andra fiskarna, vilket är skönt. Sånt är väldigt individuellt också.

                      Jag matar dem med Hikaripellets blandade med laxpellets, räkor, mask, strömming, cichlid sticks, pollock, röda mygg och neontetror. Det roliga är att jag har en fryshylla FULL med fiskmat!

                      Hur stora var dina?
                      Jag har dock aldrig sett en tendens att mina tre endlicheri gör någon annan ont, över huvud taget. Förutom det senaste skottet av briljanttetror Dock bråkar min största senegalus med de andra senegalusarna, och biter ibland på min arowana.

                      Hikaripellets, tror jag ska köpa såna. Jag kör ju störpellets som har runt 40-45% protein typ. Har velat prova blanda med laxpellets, men jag har ingen aning omvar jag får tag på det.

                      Största börjar närma sig runt 20cm nu, han har blivit lite mer skygg nu som sagt. Den andra är väl runt 15 och den minsta som jag köpte för två veckor sen är bara runt 10-12

                      Största senegalusen är väl också runt 18, de andra två 15. Den största är speciell, kommer ALLTID fram till glaset och 'vinkar' åt mig när jag kommer fram. Fast han är egentligen feg som fan

                      Kommentar

                      • JojjeN
                        • June 2008
                        • 3567

                        #26
                        Ursprungligen postat av tessilago
                        Här kommer första skissen! Och ja, det kommer likt mitt första projektkar inte vara helt fyllt. Jag personligen gillar att man kan göra rätt mycket ovanför ytan också, för att få ett snyggt helhetsintryck.

                        Alla växter som jag har använt mig av i skissen finns att köpa. De är plastväxter, och de kommer inhandlas lite senare.
                        Hur fixade du den skissen? Något särskilt program?

                        Snyggt!
                        Tillbaks efter paus.

                        Kommentar

                        Arbetssätt...