Projekt Akvastabil 530 + Woodrock + Diskus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vivan
    • November 2007
    • 125

    Projekt Akvastabil 530 + Woodrock + Diskus

    Hej,

    Nu har en pall kommit.

    Det är ett Akvastabil 530 med tillhörande bänk och T5-armatur, allt i svart.

    Tyvärr så saknades avdelarna till woodrock hörnmoduler så det blir till att vänta ett tag till.... .
    Bifogade filer
    För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++
  • jubbe063
    • November 2007
    • 343

    #2
    Grattis så kul att få en hel pall med saker, lite som julafton, men trist att allt inte var med, men den som väntar på nåt gott ... etc...

    Kommentar

    • hedstromaren
      • March 2007
      • 29

      #3
      precis samma akvarium och bakrund som jag har i mitt nya som jag ska starta den 17'e efter flytt, kommer då lägga upp bilder på det så får du se hur det blev =)

      Kommentar

      • Vivan
        • November 2007
        • 125

        #4
        Ursprungligen postat av hedstromaren
        precis samma akvarium och bakrund som jag har i mitt nya som jag ska starta den 17'e efter flytt, kommer då lägga upp bilder på det så får du se hur det blev =)
        Roligt. Då blir vi två. Jag har även bottenroten och modul M som skall kompletteras. Se till att avdelarna kommer med för det verkar som att dom kommer separat...

        /C
        För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

        Kommentar

        • fredd
          • February 2007
          • 3360

          #5
          spännande.
          Jag hade gärna sett massor av bilder på bakgrunden, sånt är alltid bra att se och kunna länka till när folk frågar hur dom ser ut osv.
          www.frfoto.tk

          Kommentar

          • Vivan
            • November 2007
            • 125

            #6
            Ursprungligen postat av fredd
            spännande.
            Jag hade gärna sett massor av bilder på bakgrunden, sånt är alltid bra att se och kunna länka till när folk frågar hur dom ser ut osv.
            Här kommer bilder. Måste bara säga att finishen på bänk kar och ramp är makalöst fin. Passformen när jag satte ihop bänken var perfekt. Den är lackad... Bara det en stor skillnad mot laminat/faner.
            Bifogade filer
            För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

            Kommentar

            • fredd
              • February 2007
              • 3360

              #7
              underbart med bilder, bänken ser riktigt bra ut!
              www.frfoto.tk

              Kommentar

              • JEK
                • March 2007
                • 1467

                #8
                Fin bänk, men jag tycker dock inte att woodrockbakgrunden är särskilt naturlig. Har mycket svårt att föreställa mig att något liknnande förekommer i naturen. Men dom är ju ganska fina ändå Lycka till med projektet.
                Mvh.
                Johan - akvarielös!

                Kommentar

                • drd
                  • March 2004
                  • 5586

                  #9
                  Woodrockbakgrunden ser riktigt nice ut sedan när den kommer i karet med vatten och växter.
                  Har en dansk diskusbekant som har ett likadant kar som ditt med samma bakgrund nämligen.
                  ________________________________________________

                  Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                  Kommentar

                  • drd
                    • March 2004
                    • 5586

                    #10
                    Kan dock tillägga att den sista biten bakgrundsmodul du hade liggandes på golvet jämte roten hade jag skippat.
                    Det är lite färgnyanser på den och resten av bakgrunden som kanske kommer att se mysko ut.
                    ________________________________________________

                    Matte med fina och kort på Min Zoon och mitt Zoopet Galleri

                    Kommentar

                    • Vivan
                      • November 2007
                      • 125

                      #11
                      Ursprungligen postat av drd
                      Kan dock tillägga att den sista biten bakgrundsmodul du hade liggandes på golvet jämte roten hade jag skippat.
                      Det är lite färgnyanser på den och resten av bakgrunden som kanske kommer att se mysko ut.
                      Det skiljer inte så mycket som det ser ut på bild. Köpte M modulen enkom för att matcha en av hörnmodulerna som är "rock". Min tanke har varit att kapa modulen på mitten så att den växer in från respektive sida mot mitten på karet (Antingen mot botten alternativt mod gavlarna på karet) och sen ha bottenroten mellan.


                      Vi får se hur det blir... Om jag kapar, monterar den hel eller plockar bort den...

                      /C
                      För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                      Kommentar

                      • hedstromaren
                        • March 2007
                        • 29

                        #12
                        här har ni lite bild på mitt jag ska dra igång.

                        http://s252.photobucket.com/albums/h...t=PICT1517.jpg
                        Senast redigerad av hedstromaren; 09 December 2007, 16:44.

                        Kommentar

                        • Vivan
                          • November 2007
                          • 125

                          #13
                          Kul Hedstromaren. Samma kar (man annan bänk va?)... Ser ut som du satt dit ett raster på en av rock-modulerna. Skulle vara kul att se en bild från baksidan hur tekniken ser ut. (Pumpar filter etc.)

                          Jag har bara provlagt ännu (Karet ligger på rygg) Man kan tydligt se springorna när jag dragit isär bakgrunden till 160 cm. (passar 150-160 cm) Springorna kommer naturligtvis inte att synas när bakgrunden är silikonad och karet upprest.
                          Bifogade filer
                          För den outbildade är ett A bara tre pinnar. +++Nalle Phu+++

                          Kommentar

                          • hedstromaren
                            • March 2007
                            • 29

                            #14
                            japp det är en annan bänk, jag har tyvärr inga bilder på det då jag inte har dragit i gång karet ännu, kommer ha båda utsugen i det vänstra hörnet även insugen längst ner till vänster, kommer köra med två stycken eheim 2026 ytterfilter som står nere i det vänstra skåpet. i andra hörnet av akvariet kommer det vara en stor doppvärmare.
                            hade först tänkt att ha massa filtermaterial bakom woodrocken men övervägde det med att enbart köra två ytterfilter. lättare vid rengöring och jag tror att det blir tillräckligt med kapacitet för ett 530.

                            Kommentar

                            • fredd
                              • February 2007
                              • 3360

                              #15
                              kommer bli riktigt snyggt när bakgrunden är i
                              www.frfoto.tk

                              Kommentar

                              Arbetssätt...