Tanganyika 540l, vi vill också vara med

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Fredrik Metcalf
    • January 2007
    • 512

    Jag är faktiskt riktigt nöjd. Ville ha ocellatus för att få lite mer färg, men dessa rackare är riktigt fina.
    Fredrik Metcalf (MrLogic)
    128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Stappersi är en av dom snyggaste tycker jag, skulle väldigt gärna vilja ha en grupp... Aha! Nytt kar snart då kanske...

      Kommentar

      • Fredrik Metcalf
        • January 2007
        • 512

        Hmm, blir nog inte fler i den här 54 m2 lägenheten. Ökade akvarievolymen med 10 liter per kvadratmeter .

        Edit: Men, men, jag sa samma sak om ett stort kar, och se hur det gick.
        Fredrik Metcalf (MrLogic)
        128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

        Kommentar

        • bjuren
          • November 2006
          • 297

          Har tagit mig en dryg halvtimme och läsa igenom HELA tråden från första inlägg...o så hamna jag tillslut här! Har varit en spännande halvtimme! Gillar verkligen ditt projekt! Är totalfrälst på malawi för övrigt, men nu vete tusan om man inte ska ta o satsa på Tanganyika i 180 litarn...har ju mitt stora projekt på 640 L som jag redan bestämt att jag ska ha malawi i...men som sagt, öppnar ju lite möjligheter till förändringar i det "lilla" karet! Nån som vill köpa/adoptera vuxna malawis?

          Mvh Patrik
          Projekt just nu:
          http://www.zoopet.com/forum/showthre...=1#post1065060

          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1278507

          Kommentar

          • Fredrik Metcalf
            • January 2007
            • 512

            Kul att kunna inspirera . Jag är riktigt nöjd som sagt, blir förmodligen ännu mera nöjd när jullarna och prinsessorna kommer den 27:e. Blir förresten Pulcher och Regani. Har tyvärr ingen koll på Malawi än, men det blir nog det och nån gång. Nästa stora projekt blir nog ett stort SA med bl.a. Apistogramma, men det dröjer några år tills dess.
            Fredrik Metcalf (MrLogic)
            128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

            Kommentar

            • Fredrik Metcalf
              • January 2007
              • 512

              Stappersin har blivit helt tokig, de är mer och mer i stenrösen och överger sina snäckor. Det verkar vara en som tagit hela området med snäckor som sitt revir. De blir förmodligen tillbaks pressade till snäckorna när resten av fiskarna kommer i. Hoppas bara inte de hinner skaffa yngel inne i rösen innan dess.
              Fredrik Metcalf (MrLogic)
              128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

              Kommentar

              • Hans.Lindaker
                • April 2006
                • 1837

                Testa att lägga ner lite fler stenar bland snäckorna, som revirgränser så kanske dom kan samsas bättre?!

                /Hans
                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                Kommentar

                • Mats Bryzell

                  • February 2007
                  • 18956

                  Räkna ett snäckrevir på ungefär 30 cm omkrets.

                  Kommentar

                  • axeisi
                    • September 2007
                    • 804

                    Hur får man tag i sån sand?
                    Är det sånnt man måste köpa?

                    snyggt det blir! är avis!

                    mvh Axel

                    Kommentar

                    • Fredrik Metcalf
                      • January 2007
                      • 512

                      Ursprungligen postat av axeisi
                      Hur får man tag i sån sand?
                      Är det sånnt man måste köpa?

                      snyggt det blir! är avis!

                      mvh Axel
                      Köpte det hos sandby ciklid-hobby, 100kr per 25kg säck. tror det hette fågelsand eller nåt sånt.
                      Fredrik Metcalf (MrLogic)
                      128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                      Kommentar

                      • Fredrik Metcalf
                        • January 2007
                        • 512

                        Ursprungligen postat av MaxB
                        Räkna ett snäckrevir på ungefär 30 cm omkrets.
                        Ja, men det här handlar snarare om 60cm, får se vad som händer. Kanske får dimpa ner någon sten senare ifall de inte kan samsas.
                        Fredrik Metcalf (MrLogic)
                        128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                        Kommentar

                        • Fredrik Metcalf
                          • January 2007
                          • 512

                          Oj Oj, här har det inte skrivits på länge. Ska försöka komma med uppdateringar i morgon.
                          Fredrik Metcalf (MrLogic)
                          128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                          Kommentar

                          • matte159
                            • March 2007
                            • 1147

                            Kul att du också har stappersier. Mina betersig lika dant och söker sig till röset (det vet du nog, men...). Jag tror att jag har lyckats se en köns skillnad och undrar om du har sett samma. Bortsätt från färgen så har hanarna, när de spänner sig, lite, lite, spetsigare fenor. Om du inte har sett det så kolla, jag vill veta om jag äntligen helt 100% lyckats se vilka av mina som har vilket kön. Är det lugnt i karet, så har ju alla mina samma färg men minsta rörelse så får två stycken en mycket mörkare färg.
                            Mvh
                            Mathias
                            Fotoalbum

                            Kommentar

                            • dimspik
                              • November 2007
                              • 20

                              Hallå där!

                              Ägnat en bra stund åt att läsa igenom den här tråden...härlig läsning. Har ju precis startat upp ett tanga-kar själv men har ju nu förstått hur man verkligen skall göra....lite sent påtänkt dock, då mina fiskar introducerades idag...nåja det blir säkert flera projekt nu när man har blodad tand...får ha denna tråd i bakhuvudet då.

                              Lycka till med det fortsatta arbetet...ser fram emot fortsatt läsning.

                              Kommentar

                              • Fredrik Metcalf
                                • January 2007
                                • 512

                                Ursprungligen postat av dimspik
                                Hallå där!

                                Ägnat en bra stund åt att läsa igenom den här tråden...härlig läsning. Har ju precis startat upp ett tanga-kar själv men har ju nu förstått hur man verkligen skall göra....lite sent påtänkt dock, då mina fiskar introducerades idag...nåja det blir säkert flera projekt nu när man har blodad tand...får ha denna tråd i bakhuvudet då.

                                Lycka till med det fortsatta arbetet...ser fram emot fortsatt läsning.
                                Ska och ska , det här är första tanganyika karet för mig med. Men tack ändå
                                Fredrik Metcalf (MrLogic)
                                128l Tigerbarb, Siamesisk algätare samt en Fengädda, 4 x 20l Räkor, 250l Akvaterrarium

                                Kommentar

                                Arbetssätt...