960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • fredd
    • February 2007
    • 3360

    Ursprungligen postat av MaxB
    Ja, det har iallafall helt klart blivit "mer". Men, jag säger det igen; inte för att göra det snyggare utan för att ge fiskarna lite mer och fler möjligheter!

    då har du lyckats med flera saker, dels har du gett fiskarna mer hiding space och så har du gjort det snyggare, i mina ögon iaf
    www.frfoto.tk

    Kommentar

    • Mats Bryzell

      • February 2007
      • 18956

      Ursprungligen postat av Solid
      Maxb; Får man fråga hur ofta du matar med räkmixen?

      Idag provade jag att mata med den för första gången och visst var den omtyckt! Dock lite eget recept med lite tillägg (Räkor, ärtor, majs & tonfisk).
      I stort sett varje dag, men jag blandar upp matningen med att ge lite av mixen samt cyklops och flingor. Diskusarna och de andra i det karet får samma käk men även mygglarver och artemia.

      Kommentar

      • Mats Bryzell

        • February 2007
        • 18956

        Ursprungligen postat av fredd
        då har du lyckats med flera saker, dels har du gett fiskarna mer hiding space och så har du gjort det snyggare, i mina ögon iaf

        Ålrajt fredd, visst, det är klart att jag tycker det ser ok ut jag också - men det kom faktiskt lite på köpet - för jag var tvungen att ge fiskarna, som du säger; hiding space. Det gick inte att få de här arterna att "samsas" utan möjlighet att sticka undan någonstans. När jag hade ordnat fler gömställen märktes också ett tydligt uppsving i fiskarnas trevnad.

        Kommentar

        • Hans.Lindaker
          • April 2006
          • 1837

          hur hade ni det igår?

          /Hans
          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Jättetrevligt!
            Vi kollade karen, snackade, fikade - jag tog en tur med moppen och hämtade "Noisy" - och så där höll det på. Många mycket intressanta diskussioner om vatten, cyano och T-cikliders trevnad i akvarium. Kjell och inte minst Lasse var i exeptionell högform.
            "När Lasse talar lyssnar MaxB" - gammalt Torslandaordspråk.


            Edit; Jag glömde ju av att berätta att jag efter kaffet klämde i med låtarna; "En Tanganyikastinta i kort-kort" och "Årnatusfeskarns Vals"
            Bifogade filer
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 21 October 2007, 17:48.

            Kommentar

            • Hans.Lindaker
              • April 2006
              • 1837

              Så med andra ord missade jag just inget av intresse..
              (Försöker muntra upp mig själv att jag inte bor längre söderut)

              /Hans
              http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

              Kommentar

              • matte159
                • March 2007
                • 1147

                Ursprungligen postat av battalionP
                Så med andra ord missade jag just inget av intresse..
                (Försöker muntra upp mig själv att jag inte bor längre söderut)

                /Hans

                Du kan ju alltid försöka!!!

                Det var jättetrevligt hemma hos dig igår Mats! Helt SUUPER! Precis som Mats sa så var det mycket lärorikt att lyssna på Lasse och Kjell.

                Ni som inte var med skulle sett hans kar. Det var jätte mäktigt! De ståtliga gracilisarna i ena hörnet med sina yngel, de munruvande Cyprichromisarna och deras yngel, L. ocellatusarna och jullarna var mycket roliga att se på irl!!!
                Mvh
                Mathias
                Fotoalbum

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  Har tråden dött lite nu?

                  Hur går det med alla dina yngel Mats? Jag antar att dina Moorii växer rätt bra i det stora karet också.

                  Igår plockade mina Helianthus fram sina andra kull med ungar, så dom börjar likna dina gracilisar mats.

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Ursprungligen postat av 127bubbel
                    Har tråden dött lite nu?

                    Hur går det med alla dina yngel Mats? Jag antar att dina Moorii växer rätt bra i det stora karet också.

                    Igår plockade mina Helianthus fram sina andra kull med ungar, så dom börjar likna dina gracilisar mats.

                    MVH/Freddan

                    Nej, tråden vilar sig bara lite - vi hade ju en mäktig träff i lördags och jag har pillat med lite andra grejer.
                    Ynglen växer och mår bra. Troffarna växer också, kolla in filmen!

                    Hur går det med dina Compressiceps-yngel?

                    Kommentar

                    • 127bubbel
                      • March 2007
                      • 1133

                      Dom hade vuxit rejält dina Moorii.

                      Compressiceps yngel försvann, för ett tag sen dock så har dom lekt igen så det kommer yngel vilken dag som helst igen.

                      MVH/Freddan

                      Kommentar

                      • matte159
                        • March 2007
                        • 1147

                        Några halvtaskiga bilder på Mats Ocellatusar från träffen (jag fick till en jättebra bild, men den vill jag ha i nästa fototävling, så tyvärr kan jag inte visa den)
                        Bifogade filer
                        Mvh
                        Mathias
                        Fotoalbum

                        Kommentar

                        • matte159
                          • March 2007
                          • 1147

                          Jag var tvungen att ta din ena julle som avatar, Mats!!!
                          Mvh
                          Mathias
                          Fotoalbum

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Ursprungligen postat av matte159
                            Jag var tvungen att ta din ena julle som avatar, Mats!!!

                            Då hoppas jag att du vinner med den bilden som du har sparat!
                            Avatarbilden är på en Marlierihane som ofta sticker ut huvudet just i den grottöppningen - kul att du ville ha M-killen som avatar!


                            Edit; Det är inte samma M-pojke som på min avatar.
                            Senast redigerad av Mats Bryzell; 25 October 2007, 08:59.

                            Kommentar

                            • 127bubbel
                              • March 2007
                              • 1133

                              Nu skulle jag vilja ha en filmkamera, då mina Helianthus har sina ungar ute nu, det är många fler än vad jag trodde från början.

                              MVH/Freddan

                              Kommentar

                              • Mats Bryzell

                                • February 2007
                                • 18956

                                Ursprungligen postat av 127bubbel
                                Nu skulle jag vilja ha en filmkamera, då mina Helianthus har sina ungar ute nu, det är många fler än vad jag trodde från början.

                                MVH/Freddan
                                Härligt! Dom kommer bara att bli fler och fler och fler och...

                                Kommentar

                                Arbetssätt...