960-lit. Tanganyika

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • 127bubbel
    • March 2007
    • 1133

    Ja, dom är jätte snygga. 1 hanne+ 2 honor går tillsammans i karet och hannen leker med båda 2. Samt såg ett yngel som höll ihop med Regani ungarna nu från en tidgare kull, och Reganina vaktar även detta yngel.

    MVH/Freddan

    Kommentar

    • matte159
      • March 2007
      • 1147

      Livet e så orättvist!!!
      Jag bara väntar på att mina Elliotisar ska leka, men det enda de gör är att sloss (eller rättare sagt så jagar hanen honan). Ibland har jag tom sätt att hanen har bitit tag i en fenkant och hållt fast honan när hon förtvivlat försöker att fly. Aja...



      Grattis allihopa
      (Min dag kommer nog den åxo)
      Mvh
      Mathias
      Fotoalbum

      Kommentar

      • fredd
        • February 2007
        • 3360

        Tjena Mats.
        Jag och Richard snackade häromdan om det har "gått några månader nu"? Vi är lite små sugna på ett återbesök.
        www.frfoto.tk

        Kommentar

        • Mats Bryzell

          • February 2007
          • 18956

          Ursprungligen postat av fredd
          Tjena Mats.
          Jag och Richard snackade häromdan om det har "gått några månader nu"? Vi är lite små sugna på ett återbesök.
          Visst, ni är välkomna!
          Z-väst kommer hit den 20/10 kl. 11.00 för en liten titt!
          Tog en liten snutt idag - cyanon ser fortfarande illa ut men den håller faktiskt på att dra sig tillbaka sakta men säkert. Det är en Ocellatus som har varit vansinnigt sur och nästan svart i skinnet en lång stund nu - jag filmade den litegrann. Gracilisynglen är fortfarande kvar men fortfarande jädrigt svåra att få på film - dom syns pyttelite i slutet. Annars puttrar det på som vanligt!

          Kommentar

          • Mats Bryzell

            • February 2007
            • 18956

            Grattis allihopa
            (Min dag kommer nog den åxo)
            [/QUOTE]



            KLART SOM KORVSPAD!!!




            Edit; jädrar vad konstigt det blev... (det är ett svar på mattes "min dag kommer nog den åxo")
            Senast redigerad av Mats Bryzell; 03 September 2007, 23:03.

            Kommentar

            • Idrok
              • January 2006
              • 111

              Ursprungligen postat av MaxB
              jag filmade den litegrann. Gracilisynglen är fortfarande kvar men fortfarande jädrigt svåra att få på film - dom syns pyttelite i slutet. Annars puttrar det på som vanligt!

              http://www.youtube.com/watch?v=lXcChE-qKto
              Det ser ju väldigt trevligt ut. Får mig att längta till det är dags för fisk i mitt kar. Trist men den gröna mattan. Men du verkar ha den under kontroll.
              /Mikael
              Los blogg la Aquaristica
              Elektronisk musik

              Kommentar

              • Mats Bryzell

                • February 2007
                • 18956

                Ja cyanon är väldigt ful, speciellt när den lägger sig på sanden. På bakgrunden och stenarna gör det inte så mycket tycker jag. Det är helt klart ljusrelaterat och jag funderar på att montera någon form av skynke som man kan släppa ner framför rutan dagtid då solen ligger på. Det blir i stort sett ingen cyano i de hörn där solen inte når in. Jaja, cyanon är borta i Discuskaret och den SKALL försvinna i T-karet också. Tålamod...tålamod...

                Kommentar

                • 127bubbel
                  • March 2007
                  • 1133

                  Nu har den ena Moorii honan släppt sin andra kull, såg jag nu på morgonen. Har hittils hittat 4 små, som simmar med sina äldre syskon.

                  MVH/Freddan

                  Kommentar

                  • Mats Bryzell

                    • February 2007
                    • 18956

                    Jag försöker ju att få till en snutt på Gracilisarna med småyngel - bara för sakens skull... Här är dagens filmklipp;

                    Bifogade filer

                    Kommentar

                    • fredd
                      • February 2007
                      • 3360

                      fina bilder.
                      Tänkte på de, jullarna betar inget på cyanon?
                      www.frfoto.tk

                      Kommentar

                      • Mats Bryzell

                        • February 2007
                        • 18956

                        Ursprungligen postat av fredd
                        fina bilder.
                        Tänkte på de, jullarna betar inget på cyanon?

                        Njaoo, men inte så att det blir någon märkbar reducering - cyanon skall nog fan försvinna... av sig självt, hade jag tänkt mig...

                        Kommentar

                        • Hans.Lindaker
                          • April 2006
                          • 1837

                          jahapp bara för att du började prata om cyano Mats så ska jag självklart drabbas... börjar få en illgrön matta på sanden i mitt 200liters. Eftersom det självklart är ditt fel så räknar jag med att du kommer upp till dalarna en gång i veckan för att suga upp skiten, minst Så tråkigt och framför allt fult när sånt händer. Dock är mitt angrepp inte ens i närheten av ditt! Jävlar i mig vad det har spridits sig i ditt kar!!

                          Från det ena till det tredje, blir det några troffar? Jag röstar emot det förslaget

                          /Hans
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                          Kommentar

                          • Mats Bryzell

                            • February 2007
                            • 18956

                            Hahaha - och jag fick den jävla cyanon så fort Ansjo började gagga om det... så vi måste hitta källan. Vem babblade med Ansjo om det - det är den figuren vi måste ta ett snack med

                            Har faktiskt inte haft det så många gånger innan och inte så kraftigt som nu heller. Men, jag tror banne mig att det är på väg tillbaka för färgen är inte lika intensivt grön utan börjar bli lite grå och vissen, dessutom flagnar det och hänger i stora sjok som är lätta att suga väck. Jag är helt övertgad om att det här är en "sommarsjuka", alltså att det blir en cyanoknall när solen tillåts ligga på - och jag har karet på ett mycket känsligt ställe.
                            Faktum är att jag skall köpa ett snyggt, stabilt och icke genomskinligt tyg som får fungera som en "frontdrop" på dagtid, för att stänga solen ute. Är man ändå inte hemma så kan ju tyget lika gärna hänga där och mota!

                            Åhhh, ja som tycker troffarna ser så sköna ut!

                            Det har snackats om här, att Prinsessor tar över ett kar och det är jag beredd att hålla med om. Mina Gracilis har i stort sett, halva karet nu - så vi får se vad det blir för besättning allterfter tiden går - Tänk ett 960 fyllt av gracilis - det kunde se jävligt mumma ut faktiskt.
                            Jag vet sedan förr att det kan ändra sig fort och ingenting består någon alltför lång tid i ett kar - jag är beredd på att det ALDRIG blir som man tänkt sig från början, utan inredning och besättning får liksom ändra sig av sig självt, på ett naturligt vis!

                            Kommentar

                            • fredd
                              • February 2007
                              • 3360

                              hade du inte haft den besättningen du har nu, hade det nog varit fränt att se 1/3 av karet fyllt med sten med en massa prinsessor, och sen sandlekare på resten av botten.
                              www.frfoto.tk

                              Kommentar

                              • Hans.Lindaker
                                • April 2006
                                • 1837

                                haha fredd sätt inte griller i huvudet på max nu så han ångrar sig med fisk/inredning

                                Mats. Ja den jäveln som pratade med ansjo har ett par trippar upp till Dalarna framför sig

                                Sen det med prinsessorna kan jag inte alls hålla med om! I mitt 200 har jag ett par J. regani, ett par N. tretocephalus och 4 prinsessor. Det funkar hur bra som helst! Alla simmar med varandra, förutom bossen i karet, reganihonan Dock har inte sessorna lekt än så det kanske har med saken att göra.

                                /Hans
                                http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1056291

                                Kommentar

                                Arbetssätt...