Kjells akvarier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• cobra
    svarade
    Grymaste kar jag har sett...

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Så är det väl tänkt och det kan väl också bli något mini-Zoopetvästmöte här när allt är klart (en vacker dag blir det säkert det). Minimöte lär det bli för rummet är bara lite drygt 15 kvm och då står det även en soffa och ett bord där.
    Ovanstående citat är från 2005-09-23.

Visst är det häftigt med långa projekt där målet är klart från början och att de genomförs trotts den långa ledtiden.

Synd att man bor i fel del av landet för att kunna delta i mötet Men det kanske finns någon chans i framtiden att våldgästa

Lämna en kommentar:

• Eurydike
    svarade
    Några foton på "akvariet" finns att kolla på i "västtråden" http://www.zoopet.com/forum/showthre...66441&page=273
    Vad rolig man kan vara då...

Lämna en kommentar:

• Dysnomia
    svarade

Jag gick på den iaf....

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Några foton på "akvariet" finns att kolla på i "västtråden" http://www.zoopet.com/forum/showthre...66441&page=273

Lämna en kommentar:

• Mats Bryzell
    svarade
    Ett Otroligt Stort TACK och ett knänosande djupt bock till Kjell med Fru och ALLA ni andra för en HELT FANTASTISK Zoppet-träff idag!!!

Vilken god glögg och vilka fantastiska bakverk, godisar och pepparkakor med ädelost, Ja Jösses säger jag bara!

...och just det ja, det var ju ett akvarium också... Jag är iallafall mållös - HELT OTROLIGT - MÅSTE SES. Det var något av det häftigaste, snyggaste och mäktigaste jag sett någon gång!
    Åter igen, Stort TACK!

Lämna en kommentar:

• tummen
    svarade
    Jag ser fram emot bilderna om några timmar.
    Vad blir det mer för fiskar nu när du mjukstartat så lugnt, det måste ju finnas mycket plats kvar......?

Lämna en kommentar:

• addo
    svarade
    Ursprungligen postat av Koi-fantast
    Du kanske var lite skitig..
    ASG! Ja vill oxå se bilder Kjell.

Lämna en kommentar:

• Koi-fantast
    svarade
    jag fick dyka i
    :-) Du kanske var lite skitig.. ;-) Tur att du inte har haj eller pirajor för då är det nog flytväxter som gäller i ett så stort akvarium..

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjaer
    Vad är det egentligen som gör vattnet dimmigt i nystartade kar? Smuts från sanden eller?
    Nja det är nog olika men oftast är det nog sanden, en snabb uppstart kan också ge en viss grumling, övergödning (stenullen till växterna). för mycket bakteriekultur etc etc.
    I detta fall beror det nog främst på den orsak jag nämnt tidigare. Det var när jätteväxten flöt upp och jag fick dyka i och plantera om den. Då lösgjordes mycket av den bottegödning jag lagt i för växterna och dessutom så rördes sanden upp och eftersom den inte var tillräckligt bra tvättad så kom skit ut i vattnet.

Lämna en kommentar:

• JEK
    svarade
    Vad är det egentligen som gör vattnet dimmigt i nystartade kar? Smuts från sanden eller?

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ja, för fiskarna spelar det ingen roll, dom njuter säkert din "vitvattensbiotop"
    Har döpt om det nu till en "Londonbiotop"

Lämna en kommentar:

• JEK
    svarade
    Ja, för fiskarna spelar det ingen roll, dom njuter säkert din "vitvattensbiotop"

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Går det inte att filtrera med diatom filter eller nått för att få bort det?
    Jodå det går säkert, men varför lägga flera hundra på det, det försvinner ju ändå så småningom
    Billigare är i och för sig ett klumpmedel men också det är en lite onödig utgift

Lämna en kommentar:

• admin
    svarade
    Sätt på ett filter på din Nikon. De borde ha ett antigrumlingsfilter ;-)

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...