Kjells akvarier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• fredd
    svarade
    okej okej! tack

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    har glömt av att fråga en grej Kjell, vad hette dom räkorna du hade i ett mindre kar? Dom med rätt stora klor (för att vara räkor). Dom som gömde sig
    Den är inte artbestämd ännu, men den har sålts under namnet Macrobrachium sp. "Celebes"

Lämna en kommentar:

• Lasse
    svarade
    Ursprungligen postat av fredd
    har glömt av att fråga en grej Kjell, vad hette dom räkorna du hade i ett mindre kar? Dom med rätt stora klor (för att vara räkor). Dom som gömde sig
    Jag tror det är en art från släktet Macrobrachium. Troligtvis Macrobrachium rosenbergii De blir rätt så stora (10 - 20 cm i kroppsstorlek och ändå större. hört talas om exemplar på upp emot 0,8 kg)

MVH Lasse
    Senast redigerad av Lasse; 23 December 2007, 18:18.

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Jag tror att Kjell har en julklapp till oss

Lämna en kommentar:

• cobra
    svarade
    Du ser ju hur mörkt vattnet är i hans kar, man ser inte en ända fisk som hade pannlampa...

Lämna en kommentar:

• petnym
    svarade
    Var det inte någon som fick med rödmunstetrorna på bild??? Kjell har 300 rödmunstetror och inte en enda kom med på bild?

Lämna en kommentar:

• cobra
    svarade
    Här ser man tvärstagen...
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Koi-fantast
    svarade
    Äntligen bilder!! Varför vill jag bara se mer och mer?? :-)

När jag ser tvärstagen så undrar jag hur du har beräknat antal och dimensioner på dessa? När man följer akvarietabeller på glas så antar jag att dessa är utan tvärstag. Så, med tvärstag borde marginalerna öka. Är det så?

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    har också lite bilder på lite folk
    Bifogade filer

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av battalionP
    Vilka är det på guys bild? Vore kul att ha ett ansikte att sätta till profilerna

/Hans
    Undertecknad vid akvariet
    Övriga framifrån - 1, 2 och 3 Raskens, 4 ansjo, 5 staan

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av stene
    Då funkar det nog fint som du beskriver för att hålla det borta,för det blir nog några liter per dygn skulle jag tro.
    5 liter

Lämna en kommentar:

• Patrik Steen
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Jag kör med en hyfsat rejäl luftavfuktare och det verkar funka utan problem
    Då funkar det nog fint som du beskriver för att hålla det borta,för det blir nog några liter per dygn skulle jag tro.

Lämna en kommentar:

• Hans.Lindaker
    svarade
    Ursprungligen postat av drd
    Hoppas det går att välja denna som pris i kommande fototävlingar då jag har alla andra i btn serien
    Haha snacka om självsäker
    Och med all rätt ska tilläggas!

Vilka är det på guys bild? Vore kul att ha ett ansikte att sätta till profilerna

/Hans

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av stene
    Hur gör du med fuktan som bildas nu när du kör utan täckglas Kjell eller du har nån slags fläkt som suger hela tiden.
    Jag kör med en hyfsat rejäl luftavfuktare och det verkar funka utan problem

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...