Kjells akvarier

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

• Abergoner
    svarade
    Ursprungligen postat av Kjell Fohrman
    Har väl inte helt bestämt mig, men följande kan det kanske bli

och sannolikt någon Biotodoma och någon Peckoltia
    Rödryggstetra skulle kunna vara fin istället för Dolkstickstetran, enligt mig

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Ursprungligen postat av tummen
    Vilka arter tänker du satsa på att komplettera med den här gången då?
    Har väl inte helt bestämt mig, men följande kan det kanske bli

och sannolikt någon Biotodoma och någon Peckoltia

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    varför ska han blanda discus och tanganyika?

Lämna en kommentar:

• danneregner
    svarade
    menar att få dom att trivas.

Lämna en kommentar:

• fredd
    svarade
    Ursprungligen postat av danneregner
    jag skulle vilja se den som lyckas blanda tanganyika med discus och få de funka.

??

Lämna en kommentar:

• danneregner
    svarade
    jag skulle vilja se den som lyckas blanda tanganyika med discus och få de funka.

Lämna en kommentar:

• Trollsvans
    svarade
    En av varje från hela jämrans artregistret, så klart!

Lämna en kommentar:

• tummen
    svarade
    Jodå om man ser en död fisk så finns det långa håvar inga större problem.
    Översättningen är klar, men det finns annat som man skjutit upp eftersom man haft häcken full med boken en tid. Så det är mycket annat som eftersatts under tiden som jag får ta itu med nu.

Fler rapporter om det stora akvariet kommer - men det lär nog dröja ytterligare några veckor innan jag hinner skaffa lite fler fiskar.
    Vilka arter tänker du satsa på att komplettera med den här gången då?

Lämna en kommentar:

• Kjell Fohrman
    svarade
    Jodå om man ser en död fisk så finns det långa håvar inga större problem.
    Översättningen är klar, men det finns annat som man skjutit upp eftersom man haft häcken full med boken en tid. Så det är mycket annat som eftersatts under tiden som jag får ta itu med nu.

Fler rapporter om det stora akvariet kommer - men det lär nog dröja ytterligare några veckor innan jag hinner skaffa lite fler fiskar.

Lämna en kommentar:

• tummen
    svarade
    Ursprungligen postat av bessa
    Joo jag har tänkt på en sak. Om en skulle och lägga sig i ett hör av blir det inte till att ta på sig och simma i för att få upp den?
    Du har läst dåligt i tråden; Kjell har bara "tusentals" småfiskar i det akvariet, om någon dör lär den bli uppäten på ett kick innan Kjell ens märker det.
    Speciellt nu när han håller på med översättningsarbetet med en ny bok.....eller har jag fel Kjell?

Sedan om det ändå hade varit så att han haft ett gäng med diskus i karet så hade det ju alltid funnits möjlighet att ha en LÅNG håv, eller hur?

Lämna en kommentar:

• bessa
    svarade
    Joo jag har tänkt på en sak. Om en skulle och lägga sig i ett hör av blir det inte till att ta på sig och simma i för att få upp den?

Lämna en kommentar:

• tummen
    svarade
    Nja, vill ju inte ha något onaturligt i akvariet, men det klart möjligen kan något sådant gömmas i ett bakre hörn så att de inte kan ses.
    Ett par atenar som "råkar" ligga så att det bildas en grotta då?

Lämna en kommentar:

• tummen
    svarade
    Vet inte riktigt vad som är normalt, men mina Apisto är i alla fall synnerligen aktiva och inte det minsta skygga och det är ju lite onormalt i alal fall. De flesta av dom ser man hela tiden men jag har inte en aning om hur många hanar resp. honor det finns (bryr mig inte heller så mycket). De verkar inte ha några fasta revir utan mest tillfälliga. Hnarna kan bråka lite ibland och flirtar ibland med brudarna.

Bågfenorna är betydligt skyggare, men de är ju också mycket mindre och de håller sig oftast gömda även om de på sistone ofta har kunnat ses framme i akvariet också.

Lägger in ett foto jag tog idag. Det är utan blixt så det är inte så skarpt och dessutom så är det en del reflexer men akvariet syns rätt hyfsat i alla fall.
    Snygg bild! Blir bara mer och mer sugen på att hälsa på och se det live....

Lämna en kommentar:

• Abergoner
    svarade
    Lägg upp den hos Goldmedlemmarnas akvarium sen, vore kul att se lite mer exakt varje art du har i det och när det uppdateras. Sen att överglänsa dom andras är ju bara bonus

Lämna en kommentar:

• c90368
    svarade
    Kjell, du behöver uppdatera din profil, enligt den har du bara små odlingskar

Det står inget om några 3000 liter

Lämna en kommentar:

Arbetssätt...