SA juwel rio 125L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Vad roligt med nytt kar och en ny tråd! Jag tycker Juwel Rio 125l är en trevlig storlek (och det var dessutom mitt första kar). Kolglödstetra är en favorit för mig. De passar väldigt bra i ett lite mindre kar eftersom det ändå kan bli ett ordentligt stim av dem utan att det blir trångt. Jag kan inget om L-malar, så beträffande dem har jag inga råd att ge. Hade dock en ancistrus tidigare och det jag tyckte var jobbigt med den var att den åt fiskarnas rom så fort några hade lekt. Vill man inte ha rom och yngel spelar det kanske ingen roll men jag gillade det inte.

    Enligt mitt tycke är en svartmålad bakgrund det bästa man kan ha. Det är billigt, snyggt och du blir inte ”låst” vid en viss look. Jag älskade min BTN Slimline Amazons när jag köpte den och satte den i 240- burken men ganska snabbt tröttnade jag och upplevde att den tog för mycket fokus från fiskar och växter. Med en svart bakgrund kan du variera inredning och invånare hur mycket som helst. Bakgrunden kommer aldrig bli huvudnumret utan kommer ”förstärka” fiskarna och växterna. Men välj det du gillar bäst - det är ju du som ska trivas med karet!

    Lämna en kommentar:


  • Superpescado
    startade ett ämne SA juwel rio 125L

    SA juwel rio 125L

    Hej hej!

    Har blivit inlurad i detta genom ett 54 liter akvarium till barnen som istället blev mitt akvarium.

    Jag vet att ju större akvarium desto bättre, men kompromisser och utrymme ledde till att ett juwel 125 liters akvarium är det som ska inhandlas inom snar framtid.

    Jag är som sagt ny med akvarium och fiskar, jag kommer därför att behöva massa hjälp från er alla med svar på alla mina frågor, vilket kommer att vara många.

    Planen är Sydamerika inspirerat akvarium.
    Jag har 2 st ancistrus
    6 corydoras gold stripe som ska få följa med.

    Jag skulle vilja ha 2 st L-mal också vad tror ni om möjligheten till detta? L333?
    Kolglödstetra har jag gått i funderingar på, tankar om detta eller något bättre förslag?

    Sand har jag tänkt att ha rådasand 0,8-1,2 mm. Jag kommer att ha mycket växter sam rötter.

    Tar tacksamt emot frågor och förslag på förbättringar wller tankar om karet.

    Jag funderar mycket på om jag ska ha i någon sorts bakgrund (slimline) eller enbart svart bakgrund.

    Jag ber om ursäkt redan nu för röriga texter och mycket frågor. Hoppas få till en bra planering inför starten på akvariumet.

Arbetssätt...