SA juwel rio 125L

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Munin
    • December 2020
    • 658

    Fina bilder på Santos! Får väl se om han också utvecklar sig till en stor katt!

    Ok mina malar är väldigt skygga, men de har ju bara varit här i en vecka och situationen i akvariet är ju inte heller optimal så det kanske bidrar, hoppas på att de åtminstone ska våga sig ut vid matning lite längre fram. Minns att sist jag hade akvarium vill mer eller mindre alla komma fram om det vankades god mat. Du har 3 totalt?

    Kommentar

    • Superpescado
      • March 2020
      • 715

      Ursprungligen postat av Munin
      Fina bilder på Santos! Får väl se om han också utvecklar sig till en stor katt!

      Ok mina malar är väldigt skygga, men de har ju bara varit här i en vecka och situationen i akvariet är ju inte heller optimal så det kanske bidrar, hoppas på att de åtminstone ska våga sig ut vid matning lite längre fram. Minns att sist jag hade akvarium vill mer eller mindre alla komma fram om det vankades god mat. Du har 3 totalt?
      Ja mamman var mindre, så hoppas han inte blir alltför stor.

      4 st har jag, men honan gömmer sig i stubben, och kommer enbart fram på natten tyvärr.

      Kommentar

      • Munin
        • December 2020
        • 658

        Stora katter är ju fina! Alltid haft lite funderingar på att skaffa en main coon eller liknande själv men det kanske är lite off topic.

        Okej, jo det är väl risken med malar, du har ju mycket växtlighet osv också annars brukar väl tipset vara att de kan bli lite mera aktiva om de känner sig trygga och enkelt kan slinka undan men eftersom så redan är fallet är det kanske bara att acceptera att hon gillar stubben, är de andra 3 hanar? Kanske skulle hjälpa med en till hona i såfall, spånar bara lite men egentligen kanske det är ett skapa ett problem snarare än en lösning!

        Kommentar

        • Superpescado
          • March 2020
          • 715

          Ursprungligen postat av Munin
          Stora katter är ju fina! Alltid haft lite funderingar på att skaffa en main coon eller liknande själv men det kanske är lite off topic.

          Okej, jo det är väl risken med malar, du har ju mycket växtlighet osv också annars brukar väl tipset vara att de kan bli lite mera aktiva om de känner sig trygga och enkelt kan slinka undan men eftersom så redan är fallet är det kanske bara att acceptera att hon gillar stubben, är de andra 3 hanar? Kanske skulle hjälpa med en till hona i såfall, spånar bara lite men egentligen kanske det är ett skapa ett problem snarare än en lösning!
          Maine coon är väldigt fina dom med lite oftopic får man gå i min tråd iaf.

          1 av dom är hane. De 2 mindre vet jag inte ännu, dom köpte jag när dom var små och börjar väl komma upp i storlek nu. Får hoppas på iaf 1 hona.

          Kommentar

          • Superpescado
            • March 2020
            • 715

            Slänger upp lite nytagna bilder
            Klicka på bilden för större version

Namn: 20210420_151315.jpg
Visningar: 289
Storlek: 287,8 KB
ID: 2430069Klicka på bilden för större version

Namn: 20210420_151324.jpg
Visningar: 293
Storlek: 308,6 KB
ID: 2430070Klicka på bilden för större version

Namn: 20210422_210831.jpg
Visningar: 295
Storlek: 284,3 KB
ID: 2430067Klicka på bilden för större version

Namn: 20210422_210853.jpg
Visningar: 295
Storlek: 299,9 KB
ID: 2430068Klicka på bilden för större version

Namn: 20210424_212016.jpg
Visningar: 293
Storlek: 354,2 KB
ID: 2430071Klicka på bilden för större version

Namn: 20210424_212004.jpg
Visningar: 295
Storlek: 378,7 KB
ID: 2430072Klicka på bilden för större version

Namn: 20210424_221800.jpg
Visningar: 286
Storlek: 389,3 KB
ID: 2430073

            Kommentar

            • Munin
              • December 2020
              • 658

              Lär mig att ta bilder! Vet du vad det är för storlek på malgrottorna för övrigt? Mina malar är ju små men svårt att avgöra storlek på dina, fullvuxna? Ser väldigt välmående ut som alltid i ditt akvarium, hoppas jag får till något liknande på sikt.

              Kommentar

              • Nando

                • October 2017
                • 6050

                Fina bilder! Vad starkt röd räkan är också- jättesnygg!

                Kommentar

                • Emiper

                  • November 2020
                  • 5

                  Tagit mig igenom hela tråden nu, spännande och superintressant att följa utvecklingen av ditt kar. Snyggt utformat! Gillar dina 134:or skarpt! Är själv inne på att skaffa ett par till mitt 125l. Har precis som du ett Rio som är lite SA inspirerat. Hur har du gjort med riktningen på ditt utblås efter uppdateringen till 1000l/h? Har en pump hemma men tyckte nästan flödet blev lite för starkt när jag testade med den.

                  Kommentar

                  • Superpescado
                    • March 2020
                    • 715

                    Ursprungligen postat av Munin
                    Lär mig att ta bilder! Vet du vad det är för storlek på malgrottorna för övrigt? Mina malar är ju små men svårt att avgöra storlek på dina, fullvuxna? Ser väldigt välmående ut som alltid i ditt akvarium, hoppas jag får till något liknande på sikt.
                    Ursäkta för sent svar, haft mycket här hemma och på jobbet ett tag.
                    haha ja låt mobilkameran fokusera det är 2 som är fullvuxna men dom 2 andra är inte långt ifrån nu tror jag. Dom verkar må bra och äter som bara den det är klart att du kommer få.
                    Jag tror att malgrottorna är den mindre modellen. Kommer inte ihåg längd eller djup tyvärr

                    Kommentar

                    • Superpescado
                      • March 2020
                      • 715

                      Ursprungligen postat av Emiper
                      Tagit mig igenom hela tråden nu, spännande och superintressant att följa utvecklingen av ditt kar. Snyggt utformat! Gillar dina 134:or skarpt! Är själv inne på att skaffa ett par till mitt 125l. Har precis som du ett Rio som är lite SA inspirerat. Hur har du gjort med riktningen på ditt utblås efter uppdateringen till 1000l/h? Har en pump hemma men tyckte nästan flödet blev lite för starkt när jag testade med den.
                      Va roligt att du orkat dig igenom hela tråden.
                      Ja skaffa dig ett par, dom är väldigt fina och ändå inte alltför blyga, om man placerar grottorna Rätt
                      du får skapa en tråd om du inte redan gjort det så jag kan följa din 125a.
                      Jag riktar den snett uppåt, men sen täcker ju min stora rot av ganska mycket som annars skulle gått nedåt. Vad har du för fiskar?

                      Kommentar

                      • Munin
                        • December 2020
                        • 658

                        Ok, ja mycket här också och det finns väl lite annat att tänka på så här på våren men nog svävar mina tankar iväg till malgrottor lite titt som tätt! Nästan så jag längtar tills hösten och förhoppningsvis ett lugn med nytt akvarium etc! Inte så säker på att jag får till något liknande men har lite idéer om hur jag sa kunna rätta till det jag redan gjort haha!

                        Ne nu ska jag väl ut och ta till vara på lite av det fina vädret, malar finns det tid för senare, för övrigt vet jag inte om det är ok att höra här men om du skulle fortsätta få ett överskott på corydoras så finns det minst en spekulant här!

                        Kommentar

                        • Superpescado
                          • March 2020
                          • 715

                          Ursprungligen postat av Munin
                          Ok, ja mycket här också och det finns väl lite annat att tänka på så här på våren men nog svävar mina tankar iväg till malgrottor lite titt som tätt! Nästan så jag längtar tills hösten och förhoppningsvis ett lugn med nytt akvarium etc! Inte så säker på att jag får till något liknande men har lite idéer om hur jag sa kunna rätta till det jag redan gjort haha!

                          Ne nu ska jag väl ut och ta till vara på lite av det fina vädret, malar finns det tid för senare, för övrigt vet jag inte om det är ok att höra här men om du skulle fortsätta få ett överskott på corydoras så finns det minst en spekulant här!
                          Haha ja men först behöver jag en lång sommar med mycket sol!
                          absolut det ska jag ha i åtanke, just nu ligger dom i lä, men varit så förut också att dom leker i perioder. Om du bor nära örebro så finns mina yngel som nog är köpare i en fiskaffär här

                          Kommentar

                          • Superpescado
                            • March 2020
                            • 715

                            Är väl snålt med händelser här, just nu flyter det på och jag gör inga direkta förändringar som det är nu. Lägger upp lite bilder iaf, blandad kompott. Klicka på bilden för större version

Namn: 20210509_170441.jpg
Visningar: 196
Storlek: 363,1 KB
ID: 2430465Klicka på bilden för större version

Namn: 20210515_195244.jpg
Visningar: 196
Storlek: 252,3 KB
ID: 2430466Klicka på bilden för större version

Namn: 20210516_204332.jpg
Visningar: 189
Storlek: 278,7 KB
ID: 2430467Klicka på bilden för större version

Namn: 20210509_170540.jpg
Visningar: 188
Storlek: 267,6 KB
ID: 2430468Klicka på bilden för större version

Namn: 20210516_202857.jpg
Visningar: 187
Storlek: 253,5 KB
ID: 2430469Klicka på bilden för större version

Namn: 20210511_215331.jpg
Visningar: 194
Storlek: 716,3 KB
ID: 2430470Klicka på bilden för större version

Namn: 20210516_202825.jpg
Visningar: 177
Storlek: 306,7 KB
ID: 2430471

                            Kommentar

                            • Superpescado
                              • March 2020
                              • 715

                              Nytagen bild efter lite beskärning.
                              Klicka på bilden för större version

Namn: 20210516_204326.jpg
Visningar: 191
Storlek: 529,2 KB
ID: 2430473

                              Kommentar

                              • Munin
                                • December 2020
                                • 658

                                Ursprungligen postat av Superpescado

                                Haha ja men först behöver jag en lång sommar med mycket sol!
                                absolut det ska jag ha i åtanke, just nu ligger dom i lä, men varit så förut också att dom leker i perioder. Om du bor nära örebro så finns mina yngel som nog är köpare i en fiskaffär här
                                Mja halvnära kanske, ett par timmar med bil. Vi får se framöver helt enkelt, tanken var mest om du hade några du behöver bli av med i sinom tid(och dessutom föredrar jag nog att köpa privat i allmänhet då det passerar så mycket fisk genom djuraffärer samtidigt som de inte verkar använda sig av karantän i tillräcklig omfattning så är det stor risk för parasiter och annat, kanske blivit lite paranoid!)

                                Bilderna är toppkvalitet som vanligt, växterna både på roten och den strax under är imponerande.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...