En bunker, två rum med akvarium.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • c90368
    svarade
    Kan bara hålla med LoGeek, fina kar som är väldigt fint sammansatta.

    Lämna en kommentar:


  • LoGeek
    svarade
    Fina kar du har ICC! Så du sålde yngel ett tag förstår jag?

    Du har ju större utbud på kar än genomsnittliga djurbutiken

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Det blir säkert bra! Mina flytväxter växer och blir fler i en takt som gör att jag hela tiden måste rensa ut och kasta. Tyvärr har jag oavsiktligen fått in andmat också. En fin liten flytväxt men den förökar sig vansinnigt fort och är nu överallt i lill- och mellankaret.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Nando, för att återkomma till din fråga om flytväxter med långa lummig rötter, så ser du att jag håller på att odla upp Musselblommor och Frogbit i Mortenhaleri- karet. Just i detta akvariet lämpar ju sig flytväxt odling. Och när det blir fullt där kan jag flytta över till 540 karet och hoppas på att mina Beckfordi kan göra sitt där inne liksom Ekenbergs tetror.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Sorry, jag knäckte sidan. Gå tillbaka och spana in de fina bilderna på förra sidan.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Ursprungligen postat av ICC
    Klicka på bilden för större storlek Namn:	 IMG_3406.jpg Visningar:	0 Storlek:	102.0 kB ID: 	2410837
    Överst/ höger.

    Ett gäng Nannostomus Mortenhaleri och lite räkor.
    Där borde ju smyckestetrorna ha utmärkta förutsättningar att trivas och leka!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3408.jpg
Visningar: 254
Storlek: 80,5 KB
ID: 2410841
    Nederst/ höger.
    Corydoras Duplicareus.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3407.jpg Visningar:	0 Storlek:	84.5 kB ID:     	2410839
    Mitten/ höger
    Corydoras Gold Stripe CW10.
    Senast redigerad av ICC; 21 November 2019, 15:51.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3406.jpg Visningar:	0 Storlek:	102.0 kB ID:     	2410837
    Överst/ höger.

    Ett gäng Nannostomus Mortenhaleri och lite räkor.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Klicka på bilden för större storlek  Namn:	        IMG_3411.jpg Visningar:	0 Storlek:	90.4 kB ID:     	2410835
    Nederst/ vänster.
    Ett par Apistogramma Agassizi och 5 Kerritetror.
    Senast redigerad av ICC; 21 November 2019, 15:50.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Haha, där kom närbilderna innan jag hunnit posta

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Något sånt här skulle jag vilja ha! Flera småkar där man kan optimera förutsättningarna för en viss art! Jättekul att du fått yngel av goldstripe. De är ju väldigt vackra! Kanske tetrorna behöver lite mer tid på sig innan de kommer igång? Finns det annan fisk i det karet som kan röva rom/yngel? Kan du ta en närbild på karet längst upp till vänster? Det ser ut att ha utvecklats riktigt fint!

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3410.jpg
Visningar: 272
Storlek: 90,6 KB
ID: 2410831

    Mitten/ vänster.
    En grupp Corydoras Similis.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3409.jpg
Visningar: 257
Storlek: 88,7 KB
ID: 2410829

    Överst/ Vänster.
    Ett par Apistogramma Viejita och 10 Kolglödstetror.

    Lämna en kommentar:


  • ICC
    svarade
    Klicka på bilden för större version

Namn: IMG_3416.jpg
Visningar: 287
Storlek: 110,4 KB
ID: 2410826

    Nästa akvarium till rakning. Är ju som synes en ställning med 6 stycken 105 liter, men får räknas som ett stycke akvarium.
    I karet höger/mitten går en grupp Corydoras Gold Stripe som jag köpte för fyra år sedan. Under åren 2016 fram till nyår 2017 spruta dom ut yngel i ett annat akvarium och jag fick bra snurr på odlandet. Naturligtvis fick man mersmak när något går bra, så därför köptes denna ställning in med ambitionen att odla fler Corydoras. Men vid närmare eftertanke passar inte odlande i större utsträckning mitt liv. Tiden man får lägga hemma med yngel passar inte riktigt min livsstil.
    Därmed styrdes inriktningen istället in på små akvarium med en eller högst två arter i varje. Leks och ynglas det naturligt så är det kul, överlever några yngel är det ännu roligare. De tidigare nämnda egenuppfödda Duplicareus och Similis yngel är just sådana som fötts och överlevt på egen hand i denna ställning. Men det är också i princip de enda som genererar yngel. Gold Stripes har bara satt rom en gång sen nyår 2017. Nannostomus Mortenhaleri uppe till tar inte fram några yngel, hur mycket jag än hoppas och småjusterar för deras bästa.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...