LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • Nando
    svarade
    Inspiration är härligt! Jag har hört att det optimala antalet kar är x + 1 (där x är nuvarande antal kar)

    Lämna en kommentar:


  • Jenny_E
    svarade
    Sträckläst både den här och några andra projekttrådar (bla stora delar av Nandos). Får onödigt mycket inspiration!

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Just det, du har ju också sådana! Jättesnyggt! Har du i växtnäring också?

    Lämna en kommentar:


  • smajlet
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Okej, tack för informationen!
    Jag har 5 st på rad och det fungerar bra. Dock svårt med balansen i jaren massa alger trots räkor

    Klicka på bilden för större version

Namn: 2486DFC4-FB3D-4456-A724-CC6FD56DFB2E.jpeg
Visningar: 192
Storlek: 910,7 KB
ID: 2400067

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Okej, tack för informationen!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Så bra det blev!

    Visst har du ett Aquael shrimpset? Hur tycker du det fungerar? Funderar fortfarande på ett sådant 30L...
    Yes har två stycken. Själva karen är jag väldigt nöjd med. Jag tycker att doppvärmaren är värdelös. I alla fall om man vill ha en lite högre temp som kampfiskar kräver.
    Jag fördrar att använda svampfilter före det filtret som kom med paket. Ljuset kan jag inte tillräckligt mycket om för att säga bä eller bu. Men fungerar för mina krav.
    Nu har jag inte haft dem så länge men jag känner sen jag köpte ny doppvärmare och tog luftfilter så är jag väldigt nöjd med dem.
    Verkar fungera väl med. Har massor med räkbebisar i det "äldre" av dem med.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Så bra det blev!

    Visst har du ett Aquael shrimpset? Hur tycker du det fungerar? Funderar fortfarande på ett sådant 30L...

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Nu är hyllan färdig ur akvariesynpunkt. Behöver ordna lite mer med förvarningsdelen.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Kan säga att hitta, fick kolla på reptilsidan istället.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av stefant

    Här finns ett, vet ej om det är vad du söker https://guldfisken.se/produkt/nettuno-plastakvarium-m/
    Det är något väldigt snarlikt i alla fall. Jag tänkte väl mig först och främst ett med lock.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad roligt Linda! Du har verkligen fått ny energi i detta, det märks! Ska bli roligt att se bilderna på de nya fiskarna sedan!
    Tack! Känner det med. Är så roligt med de nya akvarierna.

    Lämna en kommentar:


  • stefant
    svarade
    Ursprungligen postat av LindaAlgo

    Måste hitta ett bättre förvarning till mina vattenloppor så att jag inte riskerar att förlora dem. Men har inte lyckats hitta något litet platsakvarium ännu. Vet inte om de säljs fortfarande?
    Här finns ett, vet ej om det är vad du söker https://guldfisken.se/produkt/nettuno-plastakvarium-m/

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad roligt Linda! Du har verkligen fått ny energi i detta, det märks! Ska bli roligt att se bilderna på de nya fiskarna sedan!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Det sista karet är nu beställt och på G.
    Jag har även bokat en 2 kampfiskshanar och 4 honor, som ska hämtas i slutet av mars.
    Tror att det kommer att bli bra detta till slut.

    Måste hitta ett bättre förvarning till mina vattenloppor så att jag inte riskerar att förlora dem. Men har inte lyckats hitta något litet platsakvarium ännu. Vet inte om de säljs fortfarande?

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vilken bra hylla det ser ut att vara! Kommer bli perfekt tror jag!

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...