LindaAlgos akvarier

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg

  • LindaAlgo
    svarade
    Nu har jag blivit guldmedlem och kan ladda upp lite bilder. De är dock inte bra men något.
    Köpte två rötter till för att skapa hörnet så nu är det inte lika tomt och det känns bättre. Nu ska mest växterna ta sig så blir det nog bra.

    Fotot är taget efter dagens vattenbyte så det är som det är.

    Och en bild på en av pygméguramisarna och en räka.
    Bifogade filer

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Blir kul att se, guramis är verkligen coola fiskar.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Har även betalt goldmedlemskapet nu och väntar bara på att bli insläppt så ska vi se om jag kan få upp några bilder.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Låter bra Linda!

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av ampe
    Hur går det? Har resten av besättningen klarat sig?
    Ja än så länge ser allt bra ut. Rasbororna stimmar mindre och mindre och övriga guramis börjar hävda sig lite mot de varandra.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Hur går det? Har resten av besättningen klarat sig?

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ursprungligen postat av Nando
    Vad tråkigt. Men, som du skrev, dödsfallet behöver ju inte bero på maten.
    Nej exakt. Jag kan inte hitta något fel i övrigt heller. Men det är ett nystartat kar så balansen finns nog inte där hundra.
    Så får hålla extra koll.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Vad tråkigt. Men, som du skrev, dödsfallet behöver ju inte bero på maten.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Matade för första gången idag och det blev rätt misslyckat. Matade med vita levande mygglarver. Men de var alldeles för stort. Hittade sen en gurami död. Jag vet inte om det ena hänger ihop med det andra. Men jag har gjort ett 80% vattenbyte och hade i startbakterier m.m.
    har även försökt håva ut så mygglarverna så gott som det går.
    känns väldigt trist i alla fall.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Tack så mycket Ampe! Är roligt detta.
    Även om jag nu läste att det kanske inte R. Brigittae som jag har utanBoraras merah. Läste i forumet att hanar av B. Merah såldes som Brigittae.
    Hade kanske varit lite tråkigt om jag bara hade hanar. Men spelar mindre roll i slutändan.

    Lämna en kommentar:


  • ampe
    svarade
    Kul att du är igång ”på riktigt”.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Ska bli guldmedlem i veckan med så att jag kan lägga upp lite bilder.

    Lämna en kommentar:


  • LindaAlgo
    svarade
    Nu är jag ägare till 5 stycken pygmegurmais och 20 stycken rasbora brigittae. Vi åkte en tur igår till Stoby och beslutet föll på dessa godbitar.
    Får se om jag med tiden får sålla lite bland guramisarna men just nu är de så pass små.

    Det växer på i akvariet med och ett par av de mer snabbväxande växterna har börjat skjuta skott.
    Det har börjat komma lite smått med alger med men jag tänker att det är en del av processen med. Så nu är det som gäller regelbudna vattenbyten och nog koll på akvariet så att det hinner stabilisera sig.
    Sen kommer det ett gäng räkor med och sen är invånare färdiga.

    Har dock köpt lite flytväxter också samt letar efter någon bra mossa och javaormbunke. Ev med tiden ska jag också köpa någon högre rot. Det känns som att inredningen blev relativ låg nu, så tänkte försöka balansera upp det lite.
    Köpte även lite catappalöv också.

    Det är riktigt roligt att ha ett kar igen och ha något levande här hemma.

    Lämna en kommentar:


  • Nando
    svarade
    Hur går det Linda?

    Lämna en kommentar:


  • Munin
    svarade
    Blev det några fiskar? Ju mer jag läser på desto mera sugen blir jag själv på ett Asienkar, får nog nöja mig med en liten bettatank inom överskådlig framtid.

    Lämna en kommentar:

Arbetssätt...