Gissa om jag blev förvånad när jag idag plötsligt upptäckte några pyttepyttesmå yngel simma i mitt kar. Jag har ju inte köpt fisk än! Försökte fånga ett på bild, vilket inte var lätt.
I väntan på att rötterna ska sjunka så har jag plockat skott av växter i sonens akvarium som får flyta fritt i mitt och växa på sig. Det måste ha följt med några fripassagerare
Du får väl vara lite hyvens och släppa ner lite flingfoder...
Ja snart så! Som nykläckta var de allt för små och verkade vilja jaga levande foder av rörelsemönstret att döma. När jag upptäckte dem så drog jag igång en sats infusorier som kom igång rejält häromdagen. De syns framförallt till när de jagar efter att jag droppat i lite infusorier. Snart blir det nog dags att introducera artemia och smulat flingfoder.
En liten gissning av mig, kanske dessa gröna rasboras som fanns i mitt 54-lites "Smaragdrasbora" (Microdevario kobotai), som sagt bara en gissning
Bild på mina.
"Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.
Låter nog andra gissa i så fall, vill ju inte skämmas. Har hur som helst vacklat då jag först chansade på corydoras men vid närmre inspektion ser den nog inte ut som en! Vill inte googla och fuskkolla bilder.
Senast redigerad av Munin; 03 February 2021, 19:36.
Kommentar