Litet Dammprojekt

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Kjell Fohrman
    Administrator

    • December 2001
    • 48147

    #16
    Ser väldigt trevligt ut - skall bli kul att följa
    Akvaristiska hälsningar
    Kjell
    Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
    Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

    Kommentar

    • Sara1982
      • March 2005
      • 315

      #17
      Idag har vi donat på förmiddagen(gubben har hållits hela helgen när jag jobbat)
      Vi har fått ner alla rör till elen både för dammen och blivande garage Lyckats komma överens om att vi kan använda gamla gårdpumpen till att skapa en fin liten fåra/bäck med lite svart skiffer bland annat Och som bonus en liten "brygga" där jag kan avnjuta ett glas vin eller två fram igenom och lugnas av både damm och sjö och solnedgång

      Kommentar

      • Kjell Fohrman
        Administrator

        • December 2001
        • 48147

        #18
        Dom där stenarna ser tunga ut så det vill till att gubben din är stark
        Akvaristiska hälsningar
        Kjell
        Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
        Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

        Kommentar

        • Sara1982
          • March 2005
          • 315

          #19
          De tyngsta har vi tagit gemensamt beslut om att de får ligga still Vi får rätta oss efter dom av någon konstig anledning

          Kommentar

          • Christer5
            • July 2015
            • 915

            #20
            Så mycket jobb ni lägger ner men så kommer det att bli väldigt fint när det är klart,lycka till med allt

            Kommentar

            • Sara1982
              • March 2005
              • 315

              #21
              vi och vi... jag ville ha en formgjuten damm på ca 1,5 kubik men gubben tyckte det verkade smått så jag skyller på honom

              Tack så mycket =)
              Ska försöka hålla lite uppdaterat här och just nu är det dammduk och filter med tillbehör som hägrar
              Tips och idéer?

              Kommentar

              • Sara1982
                • March 2005
                • 315

                #22
                Då va det gjort.... pump, filter, dammduk you name it... allt är beställt och väntar med spänning på leverans. Sambon har lite ångest över summan men övertygade honom att vi fick mycket bra saker för de slantarna 😀 Nu väntar jag med spänning och hoppas allt är här innan helgen.

                Tips på bra sätt att fylla dammen sen? Tankbil? Vattenslang och hoppas att inte brunnen sinar?

                Kommentar

                • Bisho
                  • September 2013
                  • 304

                  #23
                  Ursprungligen postat av Sara1982
                  Då va det gjort.... pump, filter, dammduk you name it... allt är beställt och väntar med spänning på leverans. Sambon har lite ångest över summan men övertygade honom att vi fick mycket bra saker för de slantarna 😀 Nu väntar jag med spänning och hoppas allt är här innan helgen.

                  Tips på bra sätt att fylla dammen sen? Tankbil? Vattenslang och hoppas att inte brunnen sinar?

                  Kan inget alls om damm, men det är så spännande och se hur allt kommer att se ut sedan
                  Kan tänka mig att det kostar så himla mycket, men det är ju värt

                  Lycka till
                  Mitt tanganyika akvarium
                  https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                  Kommentar

                  • Sara1982
                    • March 2005
                    • 315

                    #24
                    Sittplatsen börjar ta form 😀 är så imponerad av gubben och hans lösningar ❤ än så länge har vi bara använt material vi haft hemma, stenen har vi fått av gubbens arbetsgivare 👍blir nog riktigt skönt att sitta där i kvällssolen

                    Kommentar

                    • Bisho
                      • September 2013
                      • 304

                      #25
                      Ursprungligen postat av Sara1982
                      Sittplatsen börjar ta form 😀 är så imponerad av gubben och hans lösningar ❤ än så länge har vi bara använt material vi haft hemma, stenen har vi fått av gubbens arbetsgivare 👍blir nog riktigt skönt att sitta där i kvällssolen
                      Låter helt underbart Bra jobbat
                      Mitt tanganyika akvarium
                      https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                      Kommentar

                      • fiskeheladan
                        • February 2015
                        • 85

                        #26
                        Ser ut att bli riktigt snyggt

                        Kommentar

                        • Faltaren
                          • July 2005
                          • 1453

                          #27
                          Nice
                          http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2174459

                          Kommentar

                          • Sara1982
                            • March 2005
                            • 315

                            #28
                            Idag har vi samarbetat, sambon muttrade konstigt var gång jag råkade säga "men om vi gör så så måste det bli både enklare och bättre"... konstaterade att det måste vara karlar självförtroende som inte tycker om att få saker omtalade för sig
                            Idag blev det ett filterhus/elhus, yttermått 150*100*120 cm(L*B*H) med cellplast 10cm som isolering i botten och sidor, taket är under konstruktion i sambons huvud och jag har inte fått tillträde dit än av någon anledning

                            Kommentar

                            • Sara1982
                              • March 2005
                              • 315

                              #29
                              Prylhuset på plats där det ska stå och nu är all grävning klar :-D Det kommer kläs så det liknar vår timmerstuga så kommer väl bli ett projekt i sig självt mer allt knuttimmer. Men verkar som det är all in som gäller ;-) måste bli ett tak med. Sambon hoppas på att få i dammduk i helgen, hade varit kul att vara med men jobbar ju hela helgen så får mig en liten överraskning var dag jag kommer hem :-)

                              Kommentar

                              • Kjell Fohrman
                                Administrator

                                • December 2001
                                • 48147

                                #30
                                Ser trevligt ut - när tror du fiskarna kommer i. Våran dammduk är nu för övrigt 20+ år gammal och börjar nu sjunga på sista versen. Har tappat ner vattnet rejält och lappat och lagat duken. Skall fylla på den i eftermiddag igen - det är bara att hålla tummarna och hoppas att den håller tätt.

                                Snyggt timrat hus du har för övrigt?
                                Akvaristiska hälsningar
                                Kjell
                                Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
                                Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...