Drömmen om ett sydamerikanskt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LindaAlgo
    • July 2015
    • 1373

    #31
    Ursprungligen postat av KJE
    Jag började med att ha mitt Rio 300 (121x51x66 cm) i kontoret/gästrummet på ovanvåningen i vårt parhus men insåg ganska snart att det inte var så roligt att ha ett akvarium i ett rum där man så sällan är så nu står det i vardagsrummet och man ser det varje gång man ser på TV. Vilket också har gjort att jag tittar mycket mer på akvariet. I vår förra lägenhet så hade vi akvariet (då ett Vision 450) i köket och det var samma sak där, man såg mycket mer av akvariet och min slutsats (för egen räkning) är att det är mycket roligare att ha ett akvarium i ett rum där man vistas ofta eftersom man då får mera utbyte av sitt akvarium
    Ja det är lite så som jag tänker med. Och då tror jag att sovrummet är ett bättre val. Även om vardagsrummet hade varit det bästa valet om det hade gått. I sovrummet spenderar vi en del tid trots allt.
    Men ska fundera lite på det.
    Med vänlig hälsning Linda

    Kommentar

    • flygrc
      • June 2006
      • 2755

      #32
      Förslag på sovrumsakvarium


      Hmm,varför syns bilden på förhandsgranskningen och bara blir en länk när jag laddat upp...
      https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
      Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

      Kommentar

      • LindaAlgo
        • July 2015
        • 1373

        #33
        Ursprungligen postat av flygrc
        Förslag på sovrumsakvarium
        [ATTACH=CONFIG]77192[/ATTACH]

        Hmm,varför syns bilden på förhandsgranskningen och bara blir en länk när jag laddat upp...
        Bilden syns inte alls för mig. Inte ens när jag klickar på länken. :/
        Med vänlig hälsning Linda

        Kommentar

        • flygrc
          • June 2006
          • 2755

          #34
          Ja det är märkligt..
          https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
          Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

          Kommentar

          • Webo
            • August 2014
            • 1968

            #35
            Fast denna är lite häftigare:
            Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

            Kommentar

            • flygrc
              • June 2006
              • 2755

              #36
              Ursprungligen postat av Webo
              Fast denna är lite häftigare:
              [ATTACH=CONFIG]77196[/ATTACH]
              Samma, nu kan jag inte se den bilden när den är inlänkad via Zoopet.
              Så länge jag inte kan se den tror jag att jag hittat det häftigaste karet
              https://www.zoopet.com/forum/showthread.php?t=159029
              Nr 11.. Infinity 153, 900 l blivande SA.

              Kommentar

              • Webo
                • August 2014
                • 1968

                #37
                Hmm. eftersom det inte är min bild så får jag ju inte ladda ner bilden och sedan lägga upp den här men jag får länka vidare till den. Så om man trycker på länken så ser man bilden. Det är bara ett par 1000000 liter i skillnad mellan de 2 sovrums akvarium :-)

                Jag kan ju iofs lägga länken här också: http://i.imgur.com/nME5QDt.jpg
                Juwel Vision 450 med Malawi och malar. Juwel Rio 400 med malar, Praktbotia, Röd Fantomtetra, Kilfläck Rasbora, Kardinaltetra, Svart Neontetra och Siameser. Juwel Rio 240 Växtkar med räkor, Siameser och malar. Juwel Lido 120 med Guldbarb och malar. Ställning med 6 st 30 l räkkar och 3 st 40 l odlingskar.

                Kommentar

                • LindaAlgo
                  • July 2015
                  • 1373

                  #38
                  haha det var häftiga sovrumsakvarium. Vårt blir inte riktigt lika häftigt dock.

                  Har inte skett så mycket under veckan. Vet inte riktigt fortfarande hur vi ska ha det.
                  Men har sett lite sten vid ån som vi bor vid som jag funderar lite grann på att låna. Samt att jag har sett ett ställe där jag nog till våren kan hitta lite mygglarver.
                  Med vänlig hälsning Linda

                  Kommentar

                  • Sleaper

                    • September 2008
                    • 2893

                    #39
                    Ett alternativ till Juwel. https://www.eheim.com/en_GB/products...ater-aquariums
                    Tycker MP/Eheim är betydligt trevligare kar ytan mittstag (ev. på dom allra största?) och plastsarg upptill.

                    Kommentar

                    • LindaAlgo
                      • July 2015
                      • 1373

                      #40
                      Efter lite diskussion med sambon. Så blir det ett Rio 300 i svart eller i mörkbrun.
                      Och akvariet hamnar i vardagsrummet trots allt.
                      Nu ska det bara sparas lite och undersöka var vi kan köpa det på smidigaste sätt.
                      Med vänlig hälsning Linda

                      Kommentar

                      • LindaAlgo
                        • July 2015
                        • 1373

                        #41
                        Hej!
                        Här kommer jag igen. Vi är nu mer eller mindre i startgroparna för att skaffa karet.
                        Min fundering just nu var är det bästa och mest prisvärda stället att köpa akvariet? Med tanke på att vi bor i Blekinge med.
                        Finns det några vettiga internet alternativ? Vi köpte vårt sista från PWSS. Men vet inte om de fortfarande är aktiva?
                        Med vänlig hälsning Linda

                        Kommentar

                        • Bisho
                          • September 2013
                          • 304

                          #42
                          Ursprungligen postat av LindaAlgo
                          Hej!
                          Här kommer jag igen. Vi är nu mer eller mindre i startgroparna för att skaffa karet.
                          Min fundering just nu var är det bästa och mest prisvärda stället att köpa akvariet? Med tanke på att vi bor i Blekinge med.
                          Finns det några vettiga internet alternativ? Vi köpte vårt sista från PWSS. Men vet inte om de fortfarande är aktiva?
                          Brukar faktiskt köpa mina akvarium från butiker här i Malmö. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Hoppas någon kan hjälpa dig med din fråga
                          Mitt tanganyika akvarium
                          https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                          Kommentar

                          • LindaAlgo
                            • July 2015
                            • 1373

                            #43
                            Ursprungligen postat av Bisho
                            Brukar faktiskt köpa mina akvarium från butiker här i Malmö. Så jag kan tyvärr inte hjälpa dig. Hoppas någon kan hjälpa dig med din fråga
                            Tack för svaret.
                            Malmö blir tyvärr en lite för lång resa.


                            Antar att de flesta köper sina akvarium lokalt.
                            Senast redigerad av LindaAlgo; 10 April 2016, 08:45.
                            Med vänlig hälsning Linda

                            Kommentar

                            • LindaAlgo
                              • July 2015
                              • 1373

                              #44
                              Efter lite efterforskning lutar det åt att det får bli Stoby i Hässleholm.
                              Tror att det blir enklast och billigast i slutändan.
                              Med vänlig hälsning Linda

                              Kommentar

                              • Bisho
                                • September 2013
                                • 304

                                #45
                                Ursprungligen postat av LindaAlgo

                                Tack för svaret.
                                Malmö blir tyvärr en lite för lång resa.


                                Antar att de flesta köper sina akvarium lokalt.
                                Ja jag kan hålla med

                                Efter lite efterforskning lutar det åt att det får bli Stoby i Hässleholm.
                                Tror att det blir enklast och billigast i slutändan.
                                Lycka till
                                Mitt tanganyika akvarium
                                https://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=1004

                                Kommentar

                                Arbetssätt...