Jord i lillen

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • LightDisciple
    • April 2015
    • 162

    #31
    Fick en bild mot mörkare bakgrund:
    Bifogade filer

    Kommentar

    • LightDisciple
      • April 2015
      • 162

      #32
      Tycker han är så snygg med svarta linjer längs stjärtfenan! :-)

      Kommentar

      • LightDisciple
        • April 2015
        • 162

        #33
        Lite hus till ancistrusarna...när de nu kommer...
        Klicka på bilden för större version

Namn: P1010227.jpg
Visningar: 1
Storlek: 247,2 KB
ID: 2172344Det är ju nästan jag önskar att jag vore en fisk! ;-)
        Ska bli mer rötter och växter och funderar på mer/bättre stenar. Kanske något som höjer pH-värdet från mitt 6,8 till 7,2-7,5. Förslag mottages gärna! :-)
        Senast redigerad av LightDisciple; 04 August 2015, 20:42.

        Kommentar

        • ullo
          • February 2015
          • 181

          #34
          Sjukt fina guppysar du köpt!
          Kommer bli coolt när de ynglat av sig och fyllt karet.

          Kommentar

          • LightDisciple
            • April 2015
            • 162

            #35
            Tack Micke L och ullo!

            Om fiskarna levde på bara kärlek så skulle de inte sakna något! <3

            Sötnosarna simmar fortfarande runt trots den sena timman... Själv hade jag legat i bingen redan...om det inte vore för att pumpen lååååter. Ett högt T-r-r-r-r-r-r fyller min lilla etta...och jag har sängen 30 cm från akvariet.
            Luft verkar vara orsaken. Såg luftbubblor på filtret tidigare ikväll, nu är de borta. Kan inte lyfta 150cm armaturen själv utan att vrida den så att lysrören eller fästena riskerar att skadas.
            Hm...
            Får kanske stå ut över natten.

            Tur att jag är så 'kär' och lycklig i fiskarna att jag ändå bara sitter och ler...supertrött...men sååå glad. Bara oron att pumpen kraschar och fiskarna far illa mörkar glädjen något...

            Kärlek till er alla där ute!

            Kommentar

            • LightDisciple
              • April 2015
              • 162

              #36
              Har naturligtvis fått möblera om så att både fotölj och fotpall står precis vid akvariet, så att både jag och pojkvännen får rum att sitta och se på de sällskapliga Enlersarna. Han på fotpallen då..
              Bytte 1/3 av vattnet igår. Rensade ut lite och hittade de försvunna snäckorna under ett kokosnötsskal.
              Fiskarna är så nyfikna att de riskerar en riktig karusell i slangen... Försökte vifta med slamgrejen, men de blev bara ännu mer närgångna. He, he.
              Har hittat ett frysfoder som får plats i deras små munnar också! Cyklops. Mums i fiskmagar!

              Kommentar

              • LightDisciple
                • April 2015
                • 162

                #37
                Byter vatten vart femte dag...mest för att jag inte kan hålla mig längre mellan varven.
                Mina firrar är supersociala och hur orädda som helst! De t o m simmar fram för att kolla in damsugaren! <3 Jag älskar dem!!! <3
                Namn har de också fått. He, he.
                Pojkarna heter Flacius och Flame. (Min Älskade är teolog och fick nu äntligen chansen att namnge ett husdjur efter sin favoritförfattare. Alla tidigare husdjur har råkat vara av honkön så jag har vänligt men bestämt stått fast vid att de inte kan heta Flacius!
                He, he. ...men han har försökt övertala mig. He, he.
                Flame fick sitt namn efter eldsflamman på stjärten.)
                Sedan har vi brudarna; Mamma-Maria, Mona-Maria, Märta-Maria, Mimmi-Maria och Mini-Maria.

                De har vuxit något helt otroligt på den här korta tiden!
                ...gör allt jag kan för att hålla igen på maten! ...men en smula av en smula blir ändå mycket för deras små magar. De får cyklops och finsmulat flingfoder. Daphnier är för stora för deras munnar och de lyckas inte dela på dem, så de får ligga kvar i frysen till ev. framtida firrar...eller räkor som gillar lite att bita i.
                Känner en sådan ro av fiskarnas lugn och nyfikenhet att räkor är det troliga tillskottet för att hjälpa till med lite rengörning. Vill inte störa den härliga harmonin som råder.

                Kommentar

                • LightDisciple
                  • April 2015
                  • 162

                  #38
                  Lugnet när det är som lugnast.
                  Klicka på bilden för större version

Namn: P1010299.jpg
Visningar: 1
Storlek: 150,3 KB
ID: 2172395

                  Kommentar

                  • LightDisciple
                    • April 2015
                    • 162

                    #39
                    Jag har fått bebisar!!!!
                    Två små gryn simmade omkring i vallisneriadjungeln imorse. Vilken lycka!!!
                    ...och inte mindre än tre äggkokonger från mina tre blåssnäckor är hittills upptäckta. ...det kan bli mycket liv i längden det här. He, he.

                    Kommentar

                    • LightDisciple
                      • April 2015
                      • 162

                      #40
                      De är sååå små! Några millimeter bara. Jättesöta! ...men svårfotograferade. De har det efter sina päron! He, he.

                      Kommentar

                      Arbetssätt...