84L Svartvatten lowtech

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Victor.bergdahl
    • February 2007
    • 63

    Det hade nog fungerat men tror akvariet blir lite för litet med dessa tetror och malar, och den blir nog lite för anonym då de inte har så starka färger. hade nog satsat på nått med lite mera färg typ Apistogramma Hongsloi eller Apistogramma Viejita. De är även lite mindre


    Skickas från mobilen via Tapatalk

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      Ursprungligen postat av Victor.bergdahl
      Det hade nog fungerat men tror akvariet blir lite för litet med dessa tetror och malar, och den blir nog lite för anonym då de inte har så starka färger. hade nog satsat på nått med lite mera färg typ Apistogramma Hongsloi eller Apistogramma Viejita. De är även lite mindre


      Skickas från mobilen via Tapatalk
      Inte säkert det blir någon mal. Kolglöden håller till högre upp o Apistogramma eller ivanacara längre ner. Jo jag tycker det är rätt fina färger på adoketan med. Vejita har jag haft. Behöver inte vara så färgglatt i detta karet. :-P

      Kommentar

      • Victor.bergdahl
        • February 2007
        • 63

        Det beror på hur mycket alkottar du har! Svartvatten kan bli väldigt mörkt


        Skickas från mobilen via Tapatalk

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          Ursprungligen postat av Victor.bergdahl
          Det beror på hur mycket alkottar du har! Svartvatten kan bli väldigt mörkt


          Skickas från mobilen via Tapatalk
          Blir rätt mycket alkottar :-P

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Ursprungligen postat av hannesc
            Nej tetror blir det. :-)

            Nu har jag börjat fundera på fisk igen. Ivanacara adoketa skulle väl göra sig fint där?
            Hannes, adoketorna kan vara rätt tuffa, hannar dom i onåd hos varandra kan det kanske bli trångt.

            Kommentar

            • Mathias Nilsson
              • July 2011
              • 6552

              L. dorsigera istället. Daniel fick det rådet av mig innan, det är en fantastisk fisk.
              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                Ursprungligen postat av jozi81
                Hannes, adoketorna kan vara rätt tuffa, hannar dom i onåd hos varandra kan det kanske bli trångt.
                Blir bara ett par isåfall.

                Kommentar

                • hannesc
                  • December 2009
                  • 13085

                  Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                  L. dorsigera istället. Daniel fick det rådet av mig innan, det är en fantastisk fisk.
                  Kan nämligen få tag på adoketa rätt smidigt.

                  Kommentar

                  • Mathias Nilsson
                    • July 2011
                    • 6552

                    Ursprungligen postat av hannesc
                    Kan nämligen få tag på adoketa rätt smidigt.
                    Spelar ju ingen roll i det karet kör dem i kuben hemma istället isåfall.

                    På 89 liter vill du ha något litet, relativt snällt och gulligt. Då spelar ju inte priset så stor roll
                    http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                    "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                    Kommentar

                    • mrfrost
                      • October 2012
                      • 186

                      Grymt snyggt kar du har gjort. Man blir så sugen att självt prova göra egen bakrund någon gång. Tänkte fråga vart du köpt din belysning? Och vad det är för pris? Mvh lars

                      Kommentar

                      • jozi81
                        • January 2011
                        • 917

                        Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                        L. dorsigera istället. Daniel fick det rådet av mig innan, det är en fantastisk fisk.
                        Mina 4 dorsigera som nu går i jobbkaret är en fullträff! Söta, nyfikna, snälla och vackra!

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                          Spelar ju ingen roll i det karet kör dem i kuben hemma istället isåfall.

                          På 89 liter vill du ha något litet, relativt snällt och gulligt. Då spelar ju inte priset så stor roll
                          adoketan är väl inte större än bitaenitatan? adoketan kan jag skaffa från tommy i gbg med desstuom.

                          Kommentar

                          • hannesc
                            • December 2009
                            • 13085

                            Ursprungligen postat av mrfrost
                            Grymt snyggt kar du har gjort. Man blir så sugen att självt prova göra egen bakrund någon gång. Tänkte fråga vart du köpt din belysning? Och vad det är för pris? Mvh lars
                            tack belysningen är vanlige IKEA led puckar.

                            Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

                            Kommentar

                            • Mathias Nilsson
                              • July 2011
                              • 6552

                              Ursprungligen postat av hannesc
                              adoketan är väl inte större än bitaenitatan? adoketan kan jag skaffa från tommy i gbg med desstuom.
                              Absolut. Det är lynnet jag tänker på. Vi hade en hane och en hona på jobbet där hanen slog ihjäl honan för att hon inte tog sig undan ordentligt.

                              Nu kan det ju föreligga individuella skillnader men jag upplever dorsigera'n som ett generellt lugnare alternativ. I snygghet skiljer det ju knappt något i mina ögon men du har ett litet akvarium och då är det bra med det snällaste alternativet
                              http://mathiasaquariums.blogspot.se/

                              "Konsten att tråka ut är konsten att säga allt" - Dante

                              Kommentar

                              • hannesc
                                • December 2009
                                • 13085

                                Ursprungligen postat av Mathias Nilsson
                                Absolut. Det är lynnet jag tänker på. Vi hade en hane och en hona på jobbet där hanen slog ihjäl honan för att hon inte tog sig undan ordentligt.

                                Nu kan det ju föreligga individuella skillnader men jag upplever dorsigera'n som ett generellt lugnare alternativ. I snygghet skiljer det ju knappt något i mina ögon men du har ett litet akvarium och då är det bra med det snällaste alternativet

                                det har du absolut rätt i.

                                dock när jag läser om den så verkar det vara honan som "ska" vara den aggro av dom. men det är som sagt jäkla individuellt med fiskar.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...