84L Svartvatten lowtech

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    84L Svartvatten lowtech

    Hej igen. Det var ett tag sen det hände saker här från min sida.

    Men nu är det dags igen. Ett kar till kontoret på 84 liter som ska bli svartvatten.

    Nu är jag ju inte guldmedlem längre så jag får lägga upp bilderna på andra ställen tyvärr.

    Iaf. ett kar med filterkammare och borrad bakruta.
    Tog bort filterkammarglaset och använde det för att limma igen hålet i bakrutan. ( kan ha gått lite overkill på silikonet där)

    jag trodde jag hade slimlines hemma över från ett gammalt projekt, men det hade jag visst inte. så nu lutar det åt att bygga en bakgrund igen. blir nog inget avancerat.

    Jag hittade en rätt spännade rot som jag tänkte att jag kunde använda som filterkammare. men efter att sågat o meckat så kanske det blir att skippa det. blir inte riktigt bra helt enkelt.

    Funderar på att sätta en glasskiva i filterkammaren för att få en längre väg för vattnet att gå igenom filtret. finns skissat på en av bilderna nedan.

    Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like Hannesc.
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    #2
    Trevligt! Gillar svartvattenskar
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

    Kommentar

    • PiaJo

      • August 2009
      • 13001

      #3
      Bli medlem igen.. så vi kan se bilderna i tråden direkt
      /PIA

      Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        vi får se hur det blir. just nu är det tyvärr inte aktuellt. men man vet ju aldrig :P

        bra tips till svartvatten?

        var ute igår o plockade en himla massa alkottar. ska ner o köpa torv med o ha en del i filtret.

        Kommentar

        • timpin

          • July 2013
          • 94

          #5
          ILLFINT! Ser fram mot detta


          Skickat från min iPhone med Tapatalk

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            Hänt lite till idag. Har kapat till ett gammalt täckglas som kommer vara en barriär i filterkammaren så att vattnet får gå så lång väg som möjligt genom filtret. Sen Har jag börjat på bakgrunden. Bilder finns i länken

            Kommentar

            • Likan
              • April 2012
              • 2611

              #7
              Nytt mästerverk på G. Ska bli kul att följa!
              450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

              Kommentar

              • hannesc
                • December 2009
                • 13085

                #8
                nja mästerverk o mästerverk. men ja det har potential att bli riktigt bra. kände den känslan igår. men det behöver inte betyda nååånting :P

                Kommentar

                • macke_fisk
                  • December 2005
                  • 4442

                  #9
                  Vilken riktigt nice rot du har fått tag på . Den passa som handen i handsken där i hörnan.
                  MVH macke_fisk

                  Kommentar

                  • hannesc
                    • December 2009
                    • 13085

                    #10
                    Jag har ju kapat till den rätt rejält med sågen :-P ska kapa toppen med men sticksågen gick inte igenom. Lånat en tigersåg nu.

                    Kommentar

                    • hannesc
                      • December 2009
                      • 13085

                      #11
                      Lite nya bilder längst ner. Fast i lite fel ordning

                      Discover the magic of the internet at Imgur, a community powered entertainment destination. Lift your spirits with funny jokes, trending memes, entertaining gifs, inspiring stories, viral videos, and so much more from users like Hannesc.

                      Kommentar

                      • ansjo
                        • November 2005
                        • 29967

                        #12
                        Kom igen Hannes, punga ut Guldis igen. Kostar inte mer än ett par blöjpaket, lär pojken gå på dasset så är de pengarna snart intjänade...Så blir det lite mer "tittvänligt"!
                        /Anders

                        Medlem i NCS - givetvis!

                        Kommentar

                        • hannesc
                          • December 2009
                          • 13085

                          #13
                          Nja gick ju med i ncs nyligen så det får tyvärr bli såhär. Men du får gärna ta mina bilder o lägga upp om du vill. :-P o vad är det för lyxblöjor du köper??

                          Kommentar

                          • ansjo
                            • November 2005
                            • 29967

                            #14
                            Ursprungligen postat av hannesc
                            Nja gick ju med i ncs nyligen så det får tyvärr bli såhär. Men du får gärna ta mina bilder o lägga upp om du vill. :-P o vad är det för lyxblöjor du köper??
                            Är man 45 är väl den närmsta blöjan Teena inkontinensskydd....
                            /Anders

                            Medlem i NCS - givetvis!

                            Kommentar

                            • hannesc
                              • December 2009
                              • 13085

                              #15
                              Ursprungligen postat av ansjo
                              Är man 45 är väl den närmsta blöjan Teena inkontinensskydd....
                              haha. ja det kan jag tänka mig. måste vara en jobbig insikt när man måste sätta på sig ett sånt varje morgon

                              Kommentar

                              Arbetssätt...