Jobbakvariet - mitt asienkar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marten64

    • July 2012
    • 1020

    Ursprungligen postat av Bluewing
    [ATTACH]73764[/ATTACH]
    Åh vad jag gillar mina regnbågsfiskar
    Riktigt fina, de ser välmående och ståtliga ut.
    / Johan 720 l. Regnbågsfisk, 375 l. Glossolepis Wanamensis, 142 l. -. Medlem i IRG.

    Kommentar

    • Bluewing

      • August 2012
      • 10522

      Får man fresta med lite Panda Garra frukost nu på morgonen?
      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
      Juwel Lido 120

      Kommentar

      • Likan
        • April 2012
        • 2611

        Så söta.
        450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

        Kommentar

        • Bluewing

          • August 2012
          • 10522

          M. Parkinsoni börjar växa till sig:
          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
          Juwel Lido 120

          Kommentar

          • Inger H

            • December 2008
            • 11247

            Vilka fetknoppar . Vad matar du med?

            //Inger
            "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

            Kommentar

            • Bluewing

              • August 2012
              • 10522

              Smör hackat i små små tärningar förstås. Standardfoder för regnbågar.
              Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
              Juwel Lido 120

              Kommentar

              • Bluewing

                • August 2012
                • 10522

                Skämt åsido så börjar de ju bli helt vuxna och det är snarare små muskelpaket än fetknoppar. Nu är ju dina inte vuxna än och i början är de plattare än nu och bröstpartiet inte så framträdande. Vid vuxen ålder så växer skuldror och bröst till sig medan huvudet är i ungefär samma storlek. Så se utbuktningar som imponerande muskler istället för fettdepåer. Jag matar dem relativt sparsamt med smått foder 2 ggr per dag. Maten är borta på 15 sekunder ungefär.
                Men just idag har de festat på Mysis och är totalt galet proppmätta.
                Senast redigerad av Bluewing; 29 January 2015, 14:58.
                Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                Juwel Lido 120

                Kommentar

                • Inger H

                  • December 2008
                  • 11247

                  Ursprungligen postat av Bluewing
                  Smör hackat i små små tärningar förstås. Standardfoder för regnbågar.
                  Misstänkte nästan det, köper osaltat smör imorrn

                  //Inger
                  "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                  Kommentar

                  • Likan
                    • April 2012
                    • 2611

                    Ursprungligen postat av Bluewing
                    Skämt åsido så börjar de ju bli helt vuxna och det är snarare små muskelpaket än fetknoppar. Nu är ju dina inte vuxna än och i början är de plattare än nu och bröstpartiet inte så framträdande. Vid vuxen ålder så växer skuldror och bröst till sig medan huvudet är i ungefär samma storlek. Så se utbuktningar som imponerande muskler istället för fettdepåer. Jag matar dem relativt sparsamt med smått foder 2 ggr per dag. Maten är borta på 15 sekunder ungefär.
                    Men just idag har de festat på Mysis och är totalt galet proppmätta.
                    Det där inlägget ska man inte läsa snabbt och hoppa mellan raderna... Hahaha.

                    Muskelpaket, dina, bröst, skuldror, bröst, imponerande, fettdepåer.....

                    Förlåt men jag har skrattat (åt mig själv) en stund nu. Och har läst inlägget i rätt ordning. :P
                    450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                    Kommentar

                    • Inger H

                      • December 2008
                      • 11247

                      Ursprungligen postat av Likan
                      Det där inlägget ska man inte läsa snabbt och hoppa mellan raderna... Hahaha.

                      Muskelpaket, dina, bröst, skuldror, bröst, imponerande, fettdepåer.....

                      Förlåt men jag har skrattat (åt mig själv) en stund nu. Och har läst inlägget i rätt ordning. :P
                      Johnny har förmodligen ett fiskgym på sin arbetsplats .

                      //Inger
                      "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                      Kommentar

                      • Bluewing

                        • August 2012
                        • 10522

                        Nu handlar ju inlägget om mina grannkvinnor
                        Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                        Juwel Lido 120

                        Kommentar

                        • Likan
                          • April 2012
                          • 2611

                          Haha
                          450l, 350l, 125l, 54l och 45l. Fokus på malar, tillsammans med gott & blandat.

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Jobbakvariet - mitt asienkar

                            Bytte två av rören på detta vision 450 så att jag har samma kombo som i alla mina kar dvs. ett color (främre) och ett Daylite (bakre) i båda ramperna. Det blev så här:
                            Klicka på bilden för större version

Namn: ImageUploadedByTapatalk1423889764.338794.jpg
Visningar: 1
Storlek: 225,5 KB
ID: 2166064

                            Det jag gillar med regnbågarna är att de är så himla nyfikna på allt. Sitter ofta framför karet och fikar och bara njuter av mixen med Garror och Regnbågar:
                            Asian style aquarium with 30 Melanotaenia parkinsoni, 14 Garra flavatra and 5 Crossocheilus oblongus. Every week normal dose PMDD. No Co2 added. Filtration J...
                            Senast redigerad av Bluewing; 14 February 2015, 06:01.
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Mr Woods
                              • March 2013
                              • 3409

                              Ursprungligen postat av Bluewing
                              Bytte två av rören på detta vision 450 så att jag har samma kombo som i alla mina kar dvs. ett color (främre) och ett Daylite (bakre) i båda ramperna. Det blev så här:
                              [ATTACH]74158[/ATTACH]

                              Det jag gillar med regnbågarna är att de är så himla nyfikna på allt. Sitter ofta framför karet och fikar och bara njuter av mixen med Garror och Regnbågar:
                              https://www.youtube.com/watch?v=1HRnrsEITmI
                              Du gör fina akvarier!

                              Hur kommer det sig att du sätter rören i den ordningen?
                              Själv har aquastar bak och power-glo fram. Dock är jag trött på aquastar eftersom jag tycker de är lite för rödvioletta, så jag tänker ta fram ett life-glow att ersätta det med, men då kommer nog power-glo att hamna där bak istället...

                              Kommentar

                              • Inger H

                                • December 2008
                                • 11247

                                Tack för den pigga gomorronfilmen

                                //Inger
                                "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...