Med 100L + 54L, mkt nyfikenhet och ännu fler frågor-

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • ElinR
    • September 2014
    • 370

    Har höjt temperaturen i 100L så den ligger närmare 28 än 26. Fjärilshannen är fortfarande mörk men efter en matning m svarta mygglarver har han ändå varit lite mer aktiv än förut. Det kanske kan ordna sig?

    Kommentar

    • ElinR
      • September 2014
      • 370



      Har rensat lite bland de värst ätna bladen på svärdsplantan.

      Kommentar

      • ElinR
        • September 2014
        • 370

        Det går framåt. Fjärilen verkar lite piggare och lite mindre mörk för varje dag. Alla tetrornas fenor är i princip utvuxna och de ser pigga och glada ut.

        Igår såg jag dessutom Åke [emoji4]

        Kommentar

        • ElinR
          • September 2014
          • 370

          Sorry, we couldn’t find that page


          100L har absolut blivit barnens nu. Det blev en sköldpadda som bubblar luft till dem, på köpet fick jag en luftpump och mer finkornig sand. En dags pyssel och jag är nöjd. Trots sköldpaddan som bubblar [emoji6]

          Kommentar

          • ElinR
            • September 2014
            • 370

            God morgon. Mitt projekt att bli akvarist börjar nog komma till sitt avslut, jag ÄR nog akvarist nu. Drömmen om en 400+ lever, men det får bli senare i livet. Den närmaste utmaningen jag kan förutse (ja, det kommer dyka upp andra som jag inte anade) är sommaren och värmen. Är lite orolig för att det kommer bli över 30 grader och fiskarna kommer kvävas och kokas samtidigt.

            54L i sovrummet tuffar på m platyyngel.

            180L har precis genomgått en toppning och omplantering av toppskott. L333 (Åke) får Tabin B efter mörkret, jag ger Hikari Algae wafers och blandad broccoli, zucchini och annat grönt till ancistrusen. De äter ändå upp svärdsplantorna :-( Scalarerna är grymmesnygga och flexar musklerna ibland, särskilt en men ingen tydlig parbildning. De har fått byta till D-50 plus och det plaskar rejält vid matning. De gillar verkligen sitt nya foder! En fjärilshona har klarat sig och har fått flytta till 180L där hon verkar trivas.

            Den stora överraskningen är 100L. Absolut "Barnens akvarium" nu med luftbubblande sköldpadda och... guppy!!! Guppy är ju skitkul! Jag kan tänka mig att skaffa två 54L till och försöka få fram snygga guppies. Maken bromsar och mumlar saker om nya bromsar till bilen och "crazy cat lady". Så jag (barnen) har ett 100L med groda, corys, blandade yngel i en massa andmat och dessutom små räklingar. Det är fint.

            Nu avslutar jag mitt projekt. Kanske blir det något nytt i framtiden.

            Kommentar

            Arbetssätt...