Mitt första Diskusakvarium
Kollaps
X
-
-
eller så har jag tappat huvet helt...
/PIA
Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Väldigt nöjd med att kliva in i ekorrhjulet, märks att karet mår bra. Växterna väldigt fina i både färg och konsistens, fiskarna aktiva, det simmas mycket och varenda litet utrymme används. Härligt att se hur diskusarna simmar omkring i sin djungel.
Så nu sugar vi åt oss av det positiva i väntan på nästa bakslag/utmaningProud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Nästa steg i karet kan nog bli näringsbrist, och speciellt om du har mycket snabbväxande växter. Nu har du ändå fördelen att vara väl bekant med pmdd, och troligen beredd på att ev. få öka på dosen.
För att se tillbaka lite på min tid med bra fart på växterna i ett 960, så fick jag göda med dubbeldos pmdd var dag. Tur man köpte in gödningen i 25-kg säckar.p...
/Anders
Medlem i NCS - givetvis!Kommentar
-
Yes, kör just nu med full dos PMDD två ggr per vecka, dvs i samband med vattenbyten. Av nitratvärdet att döma så borde jag dock kunna ge mer men valt att vänta eftersom växterna verkar må prima. Kan ju dock som du säger ändra sig nu eftersom jag tvingats höja CO2 flödet.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Aargh! Man ska kolla upp sina länkar innan man tipsar.
Såhär är det, jag pratade med Stefan Borén som nu ingår i Presto brandsäkerhet. Man kan beställa en 2 kg flaska utan stigrör med ventil som de installerar. Kostnad ca 1400 SEK ink moms. 6 kg (enorm flaska) kostar 1875 SEK ink moms.
Han rekommenderade däremot att prata m Herkules zoo (en affär du kanske känner till?) ;-). De får ibland tag på flaskor från Tyskland till lägre pris så att det "inte är någon idé att konkurrera med dem".
Ett tips m lite mer kött på benen. Fyllning vet jag däremot inget om än.
/ElinKommentar
-
Sjukt intensiva dagar. Nu äntligen en kopp kaffe i soffan, beskådar rörelsen i diskuskaret som precis fått mat. Andas en stund, strax dags för en timmes akvarieskötsel, en arbetsfri stund.Proud member of Aquascapers of SwedenKommentar
-
Kommentar
Kommentar