Akvariegaraget

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Mr Woods
    • March 2013
    • 3409

    Ursprungligen postat av Helene&Andreas
    Hahaha! Gör inte det Daniel...
    Det gör han nog inte...

    Men vad är detta? Samma namn på sörjan är det i alla fall...

    http://www.ndrugs.com/?s=sera%20med%20professional%20tremazol

    Samma aktiva ingrediens är det också!
    Senast redigerad av Mr Woods; 14 March 2015, 19:24.

    Kommentar

    • jozi81
      • January 2011
      • 917

      Ursprungligen postat av Mr Woods
      Det gör han nog inte...

      Men vad är detta? Samma namn på sörjan är det i alla fall...

      http://www.ndrugs.com/?s=sera%20med%20professional%20tremazol

      Samma aktiva ingrediens är det också!
      Länken funkar icke för moi!!

      Kommentar

      • Mr Woods
        • March 2013
        • 3409

        Va? Det var konstigt? Den funkar ju till och med när jag klickar på den i ditt inlägg där du citerar mig!

        Kommentar

        • Mr Woods
          • March 2013
          • 3409

          Så här står det i alla fall:

          Sera med Professional Tremazol - Pharmacology: Increases cell membrane permeability in susceptible worms, resulting in loss of intracellular calcium, massive contractions, and paralysis of their musculature. Phagocytes are thus able to attach to worms, causing their death.Indication: Infections caused by all species of schistosoma (eg, Schistosoma mekongi, Schistosoma japonicum, Schistosoma mansoni, Schistosoma hematobium ), liver flukes, Clonorchis sinensis, and Opisthorchis viverrini.

          Unlabeled Uses

          Treatment of neurocysticercosis, tissue flukes ( Nanophyetus salmincola, Opisthorchis felineus, Paragonimus westermani, Fasciola hepatica ), intestinal flukes ( Heterophyes heterophyes, Fascilopsis buski, Metagonimus yokogawai, P. westermani ), intestinal cestodes ( Diphyllobothrium latum, Taenia saginata, Taenia solium, Dipylidium caninum, Hymenolepsis nana, Hymenolepsis diminuta ), schistosomiasis (in concurrent use with oxamniquine), and liver flukes ( Metrochis conjunctus ).
          Used for: Treating certain worm infections (eg, schistosoma, liver flukes).
          Sera med Professional Tremazol is an anthelmintic agent. It works by killing sensitive worms.
          Sera med Professional Tremazol is an anthelmintic (an-thel-MIN-tik) or anti-worm medication. It prevents newly hatched insect larvae (worms) from growing or multiplying in your body.
          Sera med Professional Tremazol is used to treat infections caused by Schistosoma worms, which enter the body through skin that has come into contact with contaminated water. Schistosoma worms are found in Africa, South America, Middle Eastern countries, the Caribbean, and parts of Asia.
          Sera med Professional Tremazol is also used to treat infection with liver flukes, caused by a type of worm found in East Asia. This worm enters the body while eating contaminated fish.
          Sera med Professional Tremazol should not be used to treat parasitic infections in the eye.
          Sera med Professional Tremazol may also be used for purposes not listed in this medication guide.
          Sera med Professional Tremazol is an anthelmintic used in most schistosome and many cestode infestations. Sera med Professional Tremazol effects the permeability of the cell membrane resulting in the contraction of schistosomes. The drug further causes vacuolization and disintegration of the schistosome tegument. The effect is more marked on adult worms compared to young worms. An increased calcium influx may play an important role. Secondary effects are inhibition of glucose uptake, lowering of glycogen levels and stimulation of lactate release. The action of Sera med Professional Tremazol is limited very specifically to trematodes and cestodes; nematodes (including filariae) are not affected.
          Sera med Professional Tremazol is used to treat parasitic and worm infections such as those caused by tapeworms.

          Oral Schistosomiasis

          Adult: 3 doses of 20 mg/kg every 4-6 hr or 40-60 mg/kg as a single dose.
          Child: >4 yr: Same as adult dose.


          Oral Intestinal fluke infections

          Adult: 25 mg/kg tid for 1-2 days or 40 mg/kg as a single daily dose.
          Child: >4 yr: Same as adult dose.


          Oral Lung fluke infections

          Adult: 25 mg/kg tid for 1-2 days or 40 mg/kg as a single daily dose.
          Child: >4 yr: Same as adult dose.


          Oral Clonorchiasis

          Adult: 25 mg/kg tid for 1-2 days or 40 mg/kg as a single daily dose.
          Child: >4 yr: Same as adult dose.


          Oral Opisthorchiasis

          Adult: 25 mg/kg tid for 1-2 days or 40 mg/kg as a single daily dose.
          Child: >4 yr: Same as adult dose.


          Oral Tapeworm infections

          Adult: 5-25 mg/kg as a single dose.
          Child: >4 yr: Same as adult dose.


          Oral Neurocysticercosis

          Adult: 50 mg/kg/day, given in 3 divided doses for 14 days. Alternatively, 3 doses of 25 mg/kg every 2 hr.
          Indications:
          Adult: PO Schistosomiasis 20 mg/kg 4-6 hrly for 3 doses. Intestinal fluke infections; Clonorchiasis; Opisthorchiasis; Lung fluke infections 25 mg/kg 3 times/day for 1-2 days. Tapeworm infections 5-25 mg/kg as a single dose. Neurocysticercosis 50 mg/kg/day in 3 divided doses for 14 days.
          Active ingredients: Praziquantel
          Read more: http://www.ndrugs.com/?s=sera med professional tremazol#ixzz3UOsbWhD0



          Bör jag tillägga att jag inte har en aning om vad för källa jag citerar..?
          Senast redigerad av Mr Woods; 14 March 2015, 22:23.

          Kommentar

          • jozi81
            • January 2011
            • 917

            Lysande! Nu funkar plötsligt länken btw, märkligt..

            Nåväl, nematol till veckan får det bli, kollade med Alexander och detta är AT bolivianer, tyvärr. Men dom ser inte alls så färglösa ut som dom som funnits på senare tid, pigga o glada med!


            Sent from my iPad using Tapatalk HD

            Kommentar

            • Mr Woods
              • March 2013
              • 3409

              Snyggare än mina?

              Klicka på bilden för större version

Namn: 280220153839.jpg
Visningar: 3
Storlek: 211,8 KB
ID: 2166730 Klicka på bilden för större version

Namn: 150120153631.jpg
Visningar: 6
Storlek: 163,9 KB
ID: 2166731Klicka på bilden för större version

Namn: 150120153617.jpg
Visningar: 3
Storlek: 206,9 KB
ID: 2166732 Klicka på bilden för större version

Namn: 161120143287.jpg
Visningar: 4
Storlek: 127,5 KB
ID: 2166733

              Om de inte är det redan så lär de väl bli efter ett tag i ditt kar!
              Senast redigerad av Mr Woods; 14 March 2015, 23:15.

              Kommentar

              • jozi81
                • January 2011
                • 917

                Ursprungligen postat av Mr Woods
                Snyggare än mina?

                [ATTACH=CONFIG]74890[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]74891[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]74892[/ATTACH] [ATTACH=CONFIG]74893[/ATTACH]

                Om de inte är det redan så lär de väl bli efter ett tag i ditt kar!
                Nä, absolut inte snyggare än dina!!!
                Ska bli kul att se om dom färgar ut, och hur dom lirar med cupidona, när dom väl hamnar där.
                Sjukt nöjd att jag satsade på "småfisk" även scalater, L128 och balzanii knappast är små...
                Man kan sitta rätt länge framför karet redan nu..


                Sent from my iPad using Tapatalk HD

                Kommentar

                • jozi81
                  • January 2011
                  • 917

                  Nematol inhandlat, detta ska bli friska bolivianer... Även om allt ser bra ut så får dom en eller 2 kurer.. Även dom vildfångade vanliga fjärilarna får åka med på turen.

                  Hur var det nu med nematol..
                  Har hört både trippla och dubbla dosen, samt upprepning. Vad säger panelen?

                  Kommentar

                  • Mr Woods
                    • March 2013
                    • 3409

                    Jag körde trippel dos meddelst upprepning, och det gör man för att dmasken har en lång levnadscykel.
                    Det blev en hög dos eftersom åheim inte fick effekt med enkel, hannesc körde också trippel dos i sin SA-kub, men nu har du ju finmalar i burken...


                    Du ser inga som tunna orangeröda "strån" som sticker ut ur röven på bolivianerna ibland?

                    Kommentar

                    • Bluewing

                      • August 2012
                      • 10522

                      Mina (fiskarnas menar jag, fattar du väl ) försvann fullständigt efter dubbeldos med repetition
                      Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                      Juwel Lido 120

                      Kommentar

                      • Mr Woods
                        • March 2013
                        • 3409

                        Ja, vänta nu... DUbbel dos var det ju vi körde och ingenting annat! Trippel var det väl ingen som körde?

                        Senast redigerad av Mr Woods; 19 March 2015, 18:58.

                        Kommentar

                        • Bluewing

                          • August 2012
                          • 10522

                          Japp så var det herr trä
                          Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                          Juwel Lido 120

                          Kommentar

                          • Bluewing

                            • August 2012
                            • 10522

                            Akvariegaraget

                            Tror Hannesc klämde i med trippel men det blir overkill deluxe turbo.....
                            Juwel Vision Sällskapsakvarium 180L , Juwel Vision 450L Diskus, Juwel Vision 450L Asien/Oceanien
                            Juwel Lido 120

                            Kommentar

                            • Inger H

                              • December 2008
                              • 11247

                              Alla småfiskar (tetrors storlek + räkor) dog för mig under behandlingen .

                              //Inger
                              "Felix qui potuit rerum cognoscere tempus" - Lycklig är den som förstår händelsers orsaker.

                              Kommentar

                              • jozi81
                                • January 2011
                                • 917

                                Akvariegaraget

                                Ursprungligen postat av Mr Woods
                                Jag körde trippel dos meddelst upprepning, och det gör man för att dmasken har en lång levnadscykel.
                                Det blev en hög dos eftersom åheim inte fick effekt med enkel, hannesc körde också trippel dos i sin SA-kub, men nu har du ju finmalar i burken...


                                Du ser inga som tunna orangeröda "strån" som sticker ut ur röven på bolivianerna ibland?
                                Nä, nu går dom ju iofs i garaget och jag har inte skärskådat dom hela tiden. Men jag skall köra likväl...

                                Vad gäller malar är det bara en L600 där och den får flytta. Annars är det bara fjärilarna.

                                Dubbel dos it is then!!
                                Senast redigerad av jozi81; 19 March 2015, 20:35. Anledning: b

                                Kommentar

                                Arbetssätt...